Mitä pidätte Reetta-nimestä?
Mietinnässä nimi tyttölapselle. Kuulostaako liian vanhoilliselta? Mitä ajatuksia herättää teissä tuo nimi?
Kommentit (19)
Mitä väliä? Täällä on jo kysytty kaikki mahdolliset nimet, mitä mieltä? Ja lisäksi tärkeämpi kysymys on, mitä mieltä olet itse ap.
Ihan hieno siinä mielessä, että ei ole nykytrendi. Vanha ja kikkailematon, mutta minusta jotenkin kova. Kuin Birgittasta olisi tehty Pirkitta. Tykkään esim. Rakel Lignellin tyttöjen nimistä Edith ja Greta.
Mulle tulee mieleen sokea Reetta. VArmaankin siksi, että tunnen erään epämielyttävän Reetan.
Tunnen 2 Reettaa ja molemmat on todella kauniita naisia.
Tulee mieleen lapsuudenkaveri. 5-veenä käski muita pihan tyttöjä kaivelemaan itseään takapuolesta ja muuta sairasta. On nykyäänkin narsipaatti.
Nimi itsessään on kiva.
On sellainen nimi, että 15-vuotiasta Reettaa luullaan 40-vuotiaaksi. Kannattaa antaa joko iättömiä nimiä tai näitä selkeästi vanhoja. Ei ole välttämättä kiva olla Reetta, kun se on tällä hetkellä 30+ naisen nimi ja nimenä assosioituu sen ikäiseen. Vähän kuin nyt 30v:na oliso nimeltään Tarja Tuulikki.
Ei mikään klassinen tai kovin kaunis nimi. Foneettisesti aika kova. Nykynaisten Riitta.
Kiva nimi on ja sopii monenlaiselle naiselle/ tytölle ilman valmiita mielleyhtymiä.
En tykkää. On omaan korvaan jotenkin lapsellinen nimi ja foneettisesti kova ja töksähtelevä. Ulkomailla hankala. Hyvä puoli on se, ettei kaimoja tule juurikaan vastaan.
t. Reetta
Kova ja komentelevan oloinen nimi. Myös minulla suora assosiaatio sokeaan Reettaan.
On sellainen nukenretaleen nimi tai reppana.
Isoäitini äiti oli Anna Reetta (tai sitten Greta, en ole varma). Minusta kiva nimi ja sopivan erikoinen.
minustä täydellinen nimi kaiken ikäisille ja kaiken laisille äysseille kuten mä T:Reetta
Hyvä, vanha nimi. Ei sellainen muka hieno kuten nykyään moni lapselleen antaa.