Kaveri sanoi mua köyhäksi ja sivistymättömäksi, koska mulla ei ole sängynpeittoa, mattoa tai julisteita seinällä
Kaveri tuli eilen kylään kahville ja kun näki mun kodin sanoi ettei olisi oikein uskonut, että mun koti olisi näin paljaan ja tylsän oloinen. Kun olin ihan et mitä???? niin kaveri alkoi selittää et tällainen asunto näyttää jonkun köyhän tai sivistymättömän kodilta. Olin ihan et ai jaa??!! Miten te olisitte reagoineet?
Kaveri muuten huomautti esim et sänky olisi kivemman näköinen jos siinä olis peitto eikä eripariset lakanat ja tyynyliinat näkyisi. Miten voi olla samanpariset lakanat?
Kommentit (13)
Sanoiko ihan oikeesti "julistetta seinällä"?
:)
En nyt lähtisi toista köyhäksi taikka sivistymättömäksi haukkumaan. Mutta kyllä varsinkin jos puhutaan yksiöstä, jossa makkarin ovea ei saa kiinni on mukavamman näköistä kun lakanat on päiväpeitolla peitetty. Ja eriparinen tarkoittaa että pussilakant ja tyynyliinat ei ole samannäköiset. Osa katso laittaa sänkyyn vain sellaiset lakanat, pussilakanat ja tyynyliinat jotka sointuvat yhteen eivätkä näytä eriparisilta.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri tuli eilen kylään kahville ja kun näki mun kodin sanoi ettei olisi oikein uskonut, että mun koti olisi näin paljaan ja tylsän oloinen. Kun olin ihan et mitä???? niin kaveri alkoi selittää et tällainen asunto näyttää jonkun köyhän tai sivistymättömän kodilta. Olin ihan et ai jaa??!! Miten te olisitte reagoineet?
Kaveri muuten huomautti esim et sänky olisi kivemman näköinen jos siinä olis peitto eikä eripariset lakanat ja tyynyliinat näkyisi. Miten voi olla samanpariset lakanat?
Siis onko sulla tuplavuode, johon olet laittanut kahdet erilaiset petivaatteet? Eivätkö ne siis sovi yhteen ja kokonaisuus näyttää siksi epäsiistiltä?
Kaverisi on oikeassa. Joko siistit yhteensopivat petivaatteet tai sitten peittää koko sekamelskan päiväpeitolla.
Muutoin askeettisessa sisustuksessa ei ole mitään vikaa. Jotkut tykkäävät, ettei kotona ole liikaa tavaraa. Edes seinillä tai lattioilla. Jos on kiva lattia, niin miksi se pitäisi peittää matolla?
Jos asunnossa ei ole muuta sisustusta kuin verho ikkunassa ja patja lattialla, niin silloin syntyy väkisin erittäin ankea vaikutelma. Jos ei ole sängyssä ei ole päiväpeittoa, niin näyttää siltä että kyseinen henkilö on juuri äsken herännyt eikä ole vielä ehtinyt tai viitsinyt pedata vuodetta. Samoin jos vieras tai vieraita tulee käymään, niin on aika outoa, jos asunnosta ei löydy edes kuutta samanlaista kahvimukia ja laseja vaan hyvin sekalainen kokoelman astioita.
On olemassa ihmisiä, jotka saattavat asua 5 vuotta samassa opiskelijakämpässä ja he eivät viitsi lainkaan panostaa omaan asumiseensa. Karu sisustus antaa henkilöstäkin varsin karun kuvan, jos siellä ei ole esimerkiksi kirjahyllyä, levykokoelmaa tai mitään muitakaan henkilökohtaisia tavaroita esillä, jotka kertoisivat jotain hänen persoonallisista mieltymyksistään.
Laitapa tähän 9 neliön asuntoon vielä kirjahylly ja levykokoelma.
Meillä on muuten kaikki killuttimet sun muut, mutta en yleensä käytä päiväpeittoa. Sängyn kyllä petaan, jos tulee vieraita. Sängyn on mielestäni hyvä tuulettua.
Kämppäsi kuulostaa karmealta, kuten myöskin kaverisi käytöstavat.
Mull' on parvi niin eipä vieraat näe lakanoita. Eipä sillä, että vieraita juuri kävisi, kun omistan vaan yhden tuolin.
Ok. Siis nuo on älykkyyden ja vaurauden merkit??
Meidän talo on nykyarvoltaan n 650 000€. Meillä ei ole sängynpeittoa, matto vain kotiteatterihuoneessa ja työhuoneessa eikä todellakaan mitään julisteita seinällä vaan aitoa taidetta! Sänky on aina pedattu untuvaisella tuplapeitteellä siististi.
Onpa tökerö kaveri sinulla. Mulla ei ole päiväpeittoa, julisteita seinillä ja mattokin vain olohuoneessa. Silti on kodikasta ja kivaa.
Tuo sisustus on kovin askeettinen mutta se ei mielestäni ole merkki köyhyydestä tai sivistymättömyydestä vaan vaikkapa siitä ettei ole kiinnostunut sisustuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Laitapa tähän 9 neliön asuntoon vielä kirjahylly ja levykokoelma.
Kyse on siis jostain 9 neliön soluhuoneesta, sillä eihän tuohon tilaa voi mahtua keittiö- ja pesutiloja. Tai sitten kyse on ns. itsemurhayksiöstä.
Heh heh.