Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen pottatreeni ja jokaisen onnistuneen suorituksen jälkeen palkaksi suklaapatukka??

Vierailija
12.10.2017 |

Eräs puolituttu kertoi lapsensa pottatreenistä ja että onnistuneen pottailun jälkeen saa aina geisha tai fazerinapatukan. Luulisi lapsen olevan tuosta jatkuvalla ripulilla?

No, olen lapseton ja mistään mitään siis tietämätön mutta tuo kuulostaa minusta omituiselta?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo ihan hillittömästi suklaata pienelle. Vai onko pottailija jo iso ja tuotosta tulee kerran viikossa?

1,5v ja 1-3 kertaa päivässä tulee tulosta kuulemma.

ap

No on kyllä aika kaloripommi antaa noin pienelle kolme suklaapatukkaa päivässä. Jopa aikuiselle turhaa mättöä vetää noin paljon suklaata päivittäin. Mä en ole antanut mun 1v2kk lapsen edes vielä maistaa suklaata.

Lapset tarvitsee paljon energiaa.  Eikä kolme patukkaa ole paljon kun ei anna muuta syötävää siihen lisäksi.  Sitä paitsi geisha tulee jo puolessa tunnissa ulos niin että roiskahtaa.

Vierailija
22/34 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo ihan hillittömästi suklaata pienelle. Vai onko pottailija jo iso ja tuotosta tulee kerran viikossa?

ap

No on kyllä aika kaloripommi antaa noin pienelle kolme suklaapatukkaa päivässä. Jopa aikuiselle turhaa mättöä vetää noin paljon suklaata päivittäin. Mä en ole antanut mun 1v2kk lapsen edes vielä maistaa suklaata.

Lapset tarvitsee paljon energiaa.  Eikä kolme patukkaa ole paljon kun ei anna muuta syötävää siihen lisäksi.  Sitä paitsi geisha tulee jo puolessa tunnissa ulos niin että roiskahtaa.

No sehän onkin hieno ruokavalio. Vain suklaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ylipainoisena, syömisongelmaisena täytyy todeta, että jos lapsella on yhtään taipumusta lihavuuteen ja esim. riippuvaisuuteen, niin hänelle on tulossa ylipainosta ihan valtava ongelma.

Kuka tollo opettaa lapselleen, että ruoka on palkinto? Onko se myös lohduke, ystävä ja liitetäänkö herkut kaikkeen positiiviseen mitä lapsi tekee? Siinä ehdollistetaan lasta aika hyvin siihen, että ruoka on paljon muutakin ravintoa.

Enkä nyt tarkoita, ettei karkkipäivänä voisi syödä karkkia (tai yleensä arjessa) tai juhlissa, vaan siitä arkisesta asiasta, että millaisiin asioihin herkuttelu liitetään.

Aikuisena se on sitten rasiallinen konvehteja siitä, että kaveri rikkoi kävelyennätyksensä tai ylipäätänsä kävi kävelyllä, hyvin tyypillinen ongelma.

Vierailija
24/34 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt lapsella palkintoina tarroja ja kortteja pottailussa ja yksin nukahtamisessa. Vierastan sitä, että ruualla palkitaan. Ruuat ja herkut syödään ruoka-aikoina. Ruoka-aikojen välillä nautitaan vain vettä. En halua opettaa lasta palkitsemaan itseään ruualla tai napostelemaan jatkuvasti.

Mitä ihmeen kortteja? Lätkäkortteja vai joulukortteja?  On se kumma jos teidän täytyy lahjoa lapsenne käymään paskalla.  Jos lapsi syö, niin kyllä sitä tuotostakin automaattisesti ulos tulee.

Kuka niille on lahjoja paskalla käymisestä antamassa koulussa ja työpaikalla kun aika koittaa?

Vierailija
25/34 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No minun lapseni eivät tahdo syödä muuta kuin suklaata, joten pakko sitä on antaa etteivät nälkään kuole.  En tahdo pakottaa heitä mihinkään, sillä muuten heistä kasvaa epävakaita aikuisia.

Vierailija
26/34 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt lapsella palkintoina tarroja ja kortteja pottailussa ja yksin nukahtamisessa. Vierastan sitä, että ruualla palkitaan. Ruuat ja herkut syödään ruoka-aikoina. Ruoka-aikojen välillä nautitaan vain vettä. En halua opettaa lasta palkitsemaan itseään ruualla tai napostelemaan jatkuvasti.

Mitä ihmeen kortteja? Lätkäkortteja vai joulukortteja?  On se kumma jos teidän täytyy lahjoa lapsenne käymään paskalla.  Jos lapsi syö, niin kyllä sitä tuotostakin automaattisesti ulos tulee.

Kuka niille on lahjoja paskalla käymisestä antamassa koulussa ja työpaikalla kun aika koittaa?

Kortteja käytin itse asiassa siihen, että alkoi nukahtaa yksin. Kirjoitin korttiin vaikka "Hienoa kun nukahdit yksin!" Päiväkodissa muuten tekivät pienen kortin lapselle, kun teki pissat pottaan. Kysehän ei ole siitä, etteikö tuotosta tule, vaan siitä, mihin se tulee. Meillä palkinnot rohkaisivat lasta tekemään tuotoksen pottaan eikä housuun. Nykyään käy yksin pöntöllä, eikä odota saavansa mitään palkintoa siitä.

Vierailija
27/34 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No minun lapseni eivät tahdo syödä muuta kuin suklaata, joten pakko sitä on antaa etteivät nälkään kuole.  En tahdo pakottaa heitä mihinkään, sillä muuten heistä kasvaa epävakaita aikuisia.

Mä lupaan ettei kenenkään lapset kuole nälkään vain sen vuoksi ettei heille anneta suklaata. Ei lapset ala ruokalautasen edessä nälkään kuolemaan.

Vierailija
28/34 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin hyvin pieniä keksejä, ne oli pissa ja kakkapalkintoja kaksi vuotiaalleni. Eipä niitä nyt niin hirveästi tullut annettua, alussa enemmän, mutta kun pissakäynnit sujui, palkinto tuli enää kakkasta ja kohta hän ei kaivannut sitäkään enää.

Vaihtelin välillä myös hammasnameihin.

29/34 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla taaperon (kohta kaksi vuotta) kanssa harjoitellaan kuivaksi. Itse kiinnostui jälleen pottailusta ja alkanut viihtymään enemmän ilman vaippaa kuin vaipan kanssa. Ei edes kaipaa palkintoa tuotoksistaan, mutta tuuletetaan aina kun onnistuu.

Tuosta ruokapalkinnosta, meillä annettii lasten maissinaksuja ja mehua välillä. Niistä kuitenkaan ei ollut motivoimaan meidän poitsua. Hän on muutenkin valikoiva ruokansa suhteen, joten ei varmaan saa siitä ylitsrvuotavaa nautintoa, jonka vuonsi tavoitella sitä. Kehuminen, tuulettaminen ja vessan napin painaminen on ollut ihan best hänen mielestä.

Vierailija
30/34 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni palkinto hyvästä suorituksesta. Mielestäni lapsella on oikeus saada patukan lisäksi puoli litraa jädeä.

Vierailija
31/34 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata koskaan palkita ruualla, mistään. Siihen tottuu, että aina kun saa jotain tehtyä, on ansainnut herkkuja ja paino-ongelmat ja syömishäiriöt ovat taattuja. Todella vaikea päästä ajatusmallista irti, ihan omasta kokemuksesta voin sanoa.

Vierailija
32/34 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan, sitten hän valitteli seuraavaksi sitä kun lapsi on niin nirso ja ruoka ei maistu? :D

Vierailija
33/34 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Olisin itsekin ripulilla tuosta määrästä. T. 60-kiloinen nainen

Vierailija
34/34 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Meillä tuon ikäiselle riittää kehut ja aplodit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme