Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Aaron pianokoulu hyvä? Pianisteja paikalla?

Vierailija
11.10.2017 |

Kuulin pianonsistikaverilta että joku Aaron pianokoulu kirja olis hyvä. Kokemuksia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaro ainakin tykkää.

Vierailija
2/14 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiselle vai lapselle? Itse olen aikuisena opetellut soittamaan Aaronin kirjoista ja tykkään niistä. Mutta lapsille ehkä on jotain nykyaikaisempia ja leikkimielisempiäkin opuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin opettelin soittamaan sen avulla. En keksi mitään vikaa siinä, mutta eipä ole kokemusta muista pianokoulukirjoistakaan.

Vierailija
4/14 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sillä aika moni oppinut soittamaan. Mutta toisaalta ei nykyään kukaan suosittele 50 vuotta vanhoja aapisiakaan lapsille lukemisen opetteluun. Käsitykset oppimisesta ovat muuttuneet, samoin musiikkimieltymykset.

Vierailija
5/14 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaronin pianokoulu on helpo, yksinkertainen ja selkeä opetella soittamisen peusasioita jårkevässä järjestyksessä - mutta aivan sietämättömän tylsä. Se on myös suuntautunut pelkästään klassisen musiikin opetteluun, toisin sanoen se ei opeta esimekiksi vapaata säestystä tai improvisaatiota ollenkaan, ja sen kappalevalikoima on aika kaukana kaikesta sellaisesta, minkä soittaminen nykylapsia yleensä kiinnostaa (toisin sanoen, mitä musiikkia nykylapset itse kuuntelevat)

Vierailija
6/14 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä.

Vierailija
7/14 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suzuki taitaa olla suositumpi menetelmä nykyään.

Vierailija
8/14 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin tosi paljon opiskella siitä, mutta tosiaan painottuu klassiseen musiikkiin. Sen lisäksi voisi ehkä hankkia toisen, uudemman pianokirjan? Aaronin pianokoulu on hyvä varsinkin perusasioiden opetteluun

Vierailija
9/14 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävetti ihan hirveästi kun musiikin opettaja pisti mut muka säestämään sointumerkin luokan bändiä, enkä osannut sointumerkkejä. Niitä ei siinä opeteta ollenkaan, vaan pelkästään soittamaan klassisia kappaleita.

Vierailija
10/14 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hävetti ihan hirveästi kun musiikin opettaja pisti mut muka säestämään sointumerkin luokan bändiä, enkä osannut sointumerkkejä. Niitä ei siinä opeteta ollenkaan, vaan pelkästään soittamaan klassisia kappaleita.

Olin käynyt pianotunneilla 6 vuotta. Olin ujo ja opettaja antoi arvosanaksi musiikista 7. Olin laulussa ja pianonsoitossa kympin tyttö, mutta sointumerkkejä en vaan osannut, koska kukaan ei koskaan opettanut. Aina ennen oli ollut musiikin numero 9-10.

Vierailija
11/14 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suzuki taitaa olla suositumpi menetelmä nykyään.

En kyllä Suzukia suosittele jos kyse on muusta kuin pienestä lapsesta. Olen myös soittanut Suzukin kirjoja (ihan tavallisen opettajan kanssa, en minkään Suzukiin perehtyneen), ja ne ovat todella paljon vaikeampia kuin Aaron. kappaleet ovat kyllä kauniita ja kuulostavat hienolta valmiina, mutta jos yksin niitä olisi pitänyt opetella niin olisin lyönyt hanskat tiskiin jo alussa. T: nro 2

Vierailija
12/14 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Thompsonin pianokoulu ja klassista sekin. En oppinut sointuja ja säestystä minäkään..

Vierailija
13/14 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä ainakin mielenkiinnon soittamiseen saa tapettua.

Vierailija
14/14 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säestystaitoa ei opi silä sarjalla kyllä joo. Pitää olla muutakin rinnalla. Muuten hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi