Lapsi jäi kiinni varastamisesta :(
8v poikani jäi kiinni varastamisesta, kun eilen tutkin hänen koulureppua. Kavereilta oli varastanut kaikenlaista aina wc-paperista, merkkihuulipunaan ja LV huiviin. Kavereihin ja heidän perheisiin emme ole olleet vielä yhteydessä, mutta nöyrin anteeksipyyntö on paikallaan. Luonnollisesti poika purskahti itkuun, kun on herkkä ja syynä varastamiseen oli että haluaa äidilleen (minulle) parasta ja ilahduttaa. Poika on luokkansa paras oppilas ja olen yh (pojan isä menehtyi pojan syntymän jälkeen) ja emme me ole rutiköyhiä, mutta pojan luokalla on muutama varakkaan perheen lapsi. Olen järkyttynyt ja pettynyt, mutta en tätä voi painaa villaisella ja unohtaa.
Kommentit (12)
Varastanut Vuittonin huivin? Enpä oikein usko.
Meillä oli aikoinaan samanlainen juttu juuri 8v iässä. Tosin hän näpisteli karkkia. Käytiin kaupassa selvittämässä asia ja keskusteltiin kotona. Poika pelästy ja otti opikseen.
Vierailija kirjoitti:
Varastanut Vuittonin huivin? Enpä oikein usko.
Ikävä kyllä varasti ja huivi on tuossa pöydällä, :( Mitä ei uskottavaa huivin varastamisessa on?
No sanot että palauttaa vähin äänin ja sitten sanot että saa olla viimeinen kerta ja että se mitä ei ole itse varaa ostaa, te ette edes tarvitse.
Jos toistuu niin sitten teet isomman numeron. Eiköhän se oppi mennyt jo perille, turha nolata lasta enempää.
Tee nyt heti lapselle selväksi omistusoikeus. Todennäköisesti vain ajattelematonta oman edun tavoittelua, eikä taustalla ole rikollista tai sosialistista maailmankuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä merkkihuulipuna se oli?
Uusi Helena Rubinsteinin huulipuna ja ymmärtääkseni ei saa tavallisesta marketista.
En usko tätä. 8-vuotias ei erota merkkituotetta markettituotteesta. Yritä parempaa seuraavalla kerralla.
Vierailija kirjoitti:
En usko tätä. 8-vuotias ei erota merkkituotetta markettituotteesta. Yritä parempaa seuraavalla kerralla.
Mitä väliä sillä on? Olen parhaani mukaan kasvattanut poikani, mutta nyt kävi näin ja asiasta ollaan keskusteltu.
Hyvä suunnitelmahan sinulla, ap, on. Vaikutat oikein tunnolliselta ja hyvältä kasvattajalta, ei kenenkään lapsi ole täydellinen. Uskon, että poika oppii tästä yhdestä kerrasta, kun käsittelette asian kunnolla.
Varastiko lapsesi myös kavereidensa tavaroita vai mainitsemiasi yleisiä ja aikuisten tavaroita (esim. wc-paperi, huulipuna)? Jos varasti yleisiä ja aikuisten tavaroita, selvittäisin asian siten, että läsnä olisivat poikasi, varastetun perheen vanhemmat ja sinä. Mutta jos on kyse lasten tavaroista, silloin täytyy mukana olla myös perheen lapsi, jolta varastettu. Ajattelin vain, että lapset osaavat olla todella julmia ja jos sana leviää luokassa, häntä saatetaan kiusata. Eli jos jutteluhetkeen tulee lapsia mukaan, kannattaa asiasta informoida myös luokanopettajaa, jotta tämä tietää olla koulussa kuulolla.
Osta sille oma huulipuna ja Vuittonon huivi, ni voi ihailla itteään peilistä.
0/5, parempia provoja kiitos.