Psykiatrille, milloin diagnoosi?
Montako kertaa olette käyneet psykiatrilla ennen diagnoosin saantia?
Kommentit (15)
Mulle tuli diagnoosi heti ekalla käynnillä, tarkentui sitten parin käynnin jälkeen.
Että saan jotain apua jolla pääsen kiinni normaalista elämästä ja palattua normaaliin arkeen esim kouluun kotona makaamisen sijaan, saisin käytyä kaupassa jne. Esim terapiaa tai jotain. Miten pällivikoja nyt ikinä hoidetaankaan.
Ainoastaan omat tekosi vaikuttavat elämääsi, millään muulla ei ole mitään väliä. Ennen kuin tajusin tämän, olin työkyvyttömyyseläkkeellä ja lääkärinlausunnon mukaan täysin kyvytön normaaliin arkeen. Asennemuutos auttoi minua ja noista "hoidoista" oli vain haittaa.
Mä olen kaksi vuotta koettanut rämpiä eteenpäin ja tapella ongelmieni kanssa yksin. Lopulta mä lamaannuin. Mä en kysynyt selfhelp-ohjeita, vaan miten nopeasti yleensä saa diagnoosin.
Ihan vaan sillä, että ihmiskontaktit on mulle tosi hankalia ja toisinaan olen äärimmäisen hyvä selittelemään itselleni että kaikki on hyvin. Ammattilaisen sanomana ois ehkä helpompi takoa itsellekin päähän, ettei ole. Siitä ehkä sais potkittua itsensä käymään siellä ammattilaisen luona.
Mulla meni 11 vuotta ensimmäisestä käynnistä, että sain oikean diagnoosin. Sitä ennen oli monia muita diagnooseja, joihin hoidot ei auttaneet.
Ensimmäisellä kerralla on aina tullut, eli saman tien. Psykoterapiaa varten joudut käymään ainakin kaksi kertaa psykiatrin luona.
Joku 2 tai 3 kertaa, mutta en usko että oikea diagnoosi...
Mulla ne kysy kysymyksii ja sit sain jonkinlaisen diagnoosin ja sit seuraavil kerroil mentii viel syvemmin ettii onko jotai muutaki taustal.
Vierailija kirjoitti:
Joku 2 tai 3 kertaa, mutta en usko että oikea diagnoosi...
Mikä diagnoosi sulla on ja miksi et usko oikeaksi?
Mitä se käytännössä tarkoittaa "saada diagnoosi"? Sanooko lääkäri sen vai onko se se mikä lukee sairauslomatodistuksessa tai reseptissä? Vai pitääkö se lukea sieltä kanta.fi:stä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä se käytännössä tarkoittaa "saada diagnoosi"? Sanooko lääkäri sen vai onko se se mikä lukee sairauslomatodistuksessa tai reseptissä? Vai pitääkö se lukea sieltä kanta.fi:stä?
Ihan riittää jos sanoisi sen. Mä en halua sairauslomaa ja haluaisin mieluummin pärjätä ilman lääkkeitä (terapialla tms). Kanta.fi nyt on se ja sama.
Nostan