Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykiatrille, milloin diagnoosi?

Vierailija
09.10.2017 |

Montako kertaa olette käyneet psykiatrilla ennen diagnoosin saantia?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
2/15 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli diagnoosi heti ekalla käynnillä, tarkentui sitten parin käynnin jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat diagnoosin??

Vierailija
4/15 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että saan jotain apua jolla pääsen kiinni normaalista elämästä ja palattua normaaliin arkeen esim kouluun kotona makaamisen sijaan, saisin käytyä kaupassa jne. Esim terapiaa tai jotain. Miten pällivikoja nyt ikinä hoidetaankaan.

Vierailija
5/15 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
6/15 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan omat tekosi vaikuttavat elämääsi, millään muulla ei ole mitään väliä. Ennen kuin tajusin tämän, olin työkyvyttömyyseläkkeellä ja lääkärinlausunnon mukaan täysin kyvytön normaaliin arkeen. Asennemuutos auttoi minua ja noista "hoidoista" oli vain haittaa.

Vierailija
7/15 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kaksi vuotta koettanut rämpiä eteenpäin ja tapella ongelmieni kanssa yksin. Lopulta mä lamaannuin. Mä en kysynyt selfhelp-ohjeita, vaan miten nopeasti yleensä saa diagnoosin.

Ihan vaan sillä, että ihmiskontaktit on mulle tosi hankalia ja toisinaan olen äärimmäisen hyvä selittelemään itselleni että kaikki on hyvin. Ammattilaisen sanomana ois ehkä helpompi takoa itsellekin päähän, ettei ole. Siitä ehkä sais potkittua itsensä käymään siellä ammattilaisen luona.

Vierailija
8/15 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 11 vuotta ensimmäisestä käynnistä, että sain oikean diagnoosin. Sitä ennen oli monia muita diagnooseja, joihin hoidot ei auttaneet.

Vierailija
9/15 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla on aina tullut, eli saman tien. Psykoterapiaa varten joudut käymään ainakin kaksi kertaa psykiatrin luona.

Vierailija
10/15 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 2 tai 3 kertaa, mutta en usko että oikea diagnoosi...

Vierailija
11/15 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ne kysy kysymyksii ja sit sain jonkinlaisen diagnoosin ja sit seuraavil kerroil mentii viel syvemmin ettii onko jotai muutaki taustal.

Vierailija
12/15 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku 2 tai 3 kertaa, mutta en usko että oikea diagnoosi...

Mikä diagnoosi sulla on ja miksi et usko oikeaksi?

Vierailija
13/15 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostellaas!

Vierailija
14/15 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se käytännössä tarkoittaa "saada diagnoosi"? Sanooko lääkäri sen vai onko se se mikä lukee sairauslomatodistuksessa tai reseptissä? Vai pitääkö se lukea sieltä kanta.fi:stä?

Vierailija
15/15 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se käytännössä tarkoittaa "saada diagnoosi"? Sanooko lääkäri sen vai onko se se mikä lukee sairauslomatodistuksessa tai reseptissä? Vai pitääkö se lukea sieltä kanta.fi:stä?

Ihan riittää jos sanoisi sen. Mä en halua sairauslomaa ja haluaisin mieluummin pärjätä ilman lääkkeitä (terapialla tms). Kanta.fi nyt on se ja sama.