Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa hoitajaksi opiskelu :(

Vierailija
09.10.2017 |

Tullut kamala ahdistus tästä alasta. 1,5v suunnilleen opintoja takana. Harkitsen nyt alan vaihtoa, mutta en yhtään tiedä mihin vaihtaisin.

Ajatuksia?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis ihan pakko valita joku hoitoalan ammatti niin ehkä kivoimmat olis röntgenhoitaja ja fysioterapeutti. Yksityisissä hoivakodeissa sairaanhoitajat ja lähihoitajat joutuvat hoitotyön lisäksi myös siivoamaan, valmistamaan ruokaa ja pyykkäämään jne. Ja palkka on tosi surkea! T: ex-hoitaja Esperi Carelta

Vierailija
22/36 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgenhoitaja, jalkahoitaja, fysioterapeutti, terveydenhoitaja, toimintaterapeutti, sosionomi.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olis ihan pakko valita joku hoitoalan ammatti niin ehkä kivoimmat olis röntgenhoitaja ja fysioterapeutti. Yksityisissä hoivakodeissa sairaanhoitajat ja lähihoitajat joutuvat hoitotyön lisäksi myös siivoamaan, valmistamaan ruokaa ja pyykkäämään jne. Ja palkka on tosi surkea! T: ex-hoitaja Esperi Carelta

Totta. Omaiset hihkuu, kuinka heidän vanhus/kehitysvammainen/mielenterveyspotilas pääsi ihanaan yksityiseen paikkaan hoitoon. Esitteetkin niin kauniita. Pois paskasta kunnallisesta laitoksesta.

No henkilökuntamäärä sama. Mutta silti tehdään kaikki päivän lämpimät ruoat (miettikää, kallispalkkainen sairaanhoitaja vääntää nakkikastiketta tai lähihoitaja, joka ei ole ikinä tehnyt ruokaa. Voitte kuvitella, millaisia sotkuja se sapuskat on), siivoaa, pyykkää ja hoitaa kaikki paperityöt. Näitä kunnallisessa tekee laitoshuoltaja, keittiöhenkilökunta, sosiaalityöntekijä. 

Hoitotyölle ei ole aikaa ja palkkakin on paljon huonompi, joten motivaatiokin alkaa aika äkkiä loppua siihen raatamiseen.

Mutta se ihana sote...Kunnat myy kilvan omia paikkojaan yksityisille ja omaiset hehkuttaa, kuinka mummo pääsi ihanaan pieneen yksityiseen yksikköön. Kunhan tietäisivät totuuden, mitä siellä tapahtuu.

Vierailija
24/36 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajalla on todella laaja työnkuva. Muitakin töitä löytyy kuin perushoitoa.

Vierailija
25/36 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Valmistuin hoitoalalle kolme vuotta sitten. Unelma-ala, niin mä ajattelin.

Nyt kun mä olen ollut kolme vuotta revittävänä, purtavana, lyötävänä, aliarvostettuna ja alipalkattuna, alkaa tuntua siltä, että pakko alkaa miettiä muun alan opintoja. Itse työ on tietyistä haittapuolista huolimatta mukavaa, mutta liian usein tuntuu, että työyhteisö itseni mukaan lukien on äärimmilleen venytetty koska sijaisia ei voida ottaa tai niitä haetaan liian myöhään. Esimiehet johtaa "koska minä sanon" -mentaliteetilla ja työntekijöiden jaksaminen ja tyytyväisyys tuntuu olevan toissijainen juttu. Kestäisin tämän paremmin, jos asiakkaiden hyvinvointi olisi sijalla yksi. Näin ei asia tunnu olevan.

Vielä kun keksisin mitä muuta haluaisin tehdä työkseni...

Vierailija
26/36 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti lopettaa työt koska pelkäsin ja koin väkivaltaa niin paljon. Ei kenenkään tarvitse töihin mennessä miettiä, tuleeko tänään turpaan. Ja toinen oli se vastuu, jota en enää kestänyt.

Vierailija
27/36 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelijana mietin myös alan vaihtoa,mutta täysin eri syistä. Työssä on liian vähän haastetta. Kiire on vähäistä, kun vertaa esim. yksityisen puolen siivoojan työhön. Palkka on vaatimustasoon nähden ok. Kaipaisin työtä missä saisi haastaa itsensä ja tekemään päätöksiä enemmän. Lääkärin työ muuten, mutta tuet eivät riitä.

Vierailija
28/36 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele fyssariksi, terkkariksi tai röntgenhoitajaksi! Ihan erilaiset työnkuvat ja hyväksilukuja tulee varmasti.

Nämä ovat oikein hyviä vaihtoehtoja. Myös puheterapeutti, toimintaterapeutti tai kuulontutkija voisivat olla sinulle sopivia.

Vierailija
29/36 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röntgenhoitaja, jalkahoitaja, fysioterapeutti, terveydenhoitaja, toimintaterapeutti, sosionomi.....

Töitä näistä on ehkä sosionomeille. Ainakin röntgenhoitajia on työttömänä vaikka kuinka paljon.

Vierailija
30/36 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle vaihtoehdoja

AMK:ssa

- röntgenhoitaja, optikko, toimintaterapeutti, terveydenhoitaja, sosionomi, jalkahoitaja, fyssari

Yliopistossa

- kasvatustieteiden opiskelu, farmasia, psykologia, logopedia

Vierailija
31/36 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä näistä on ehkä sosionomeille. Ainakin röntgenhoitajia on työttömänä vaikka kuinka paljon.

Terkkareille myös aina töitä löytyy. Ovat muutenkin sairaanhoitaja-terveydenhoitajia ja revitään kyllä joka paikkaan töihin.

Vierailija
32/36 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terkkareille myös aina töitä löytyy. Ovat muutenkin sairaanhoitaja-terveydenhoitajia ja revitään kyllä joka paikkaan töihin.

Terkkareille on töitä ehkä etelä-Suomessa. Kukaan minun tuntemani ei ole työllistynyt, vaan tekevät sh:n töitä.

Vierailija
33/36 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla opiskelee 4 kaveria sairaanhoitajaksi ja kaikki tykkää hirveästi :D osa valmistuukin jo pian.

Toki nämä ovat yksilöllisiä asioita.

Vierailija
34/36 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terkkareille on töitä ehkä etelä-Suomessa. Kukaan minun tuntemani ei ole työllistynyt, vaan tekevät sh:n töitä.

Kaikki mun tuntemat työllisty omiin hommiinsa jo opiskeluaikana.

Vierailija
35/36 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä liian vähän haasteita on totta, mutta samalla on liian paljon epämukavuustekijöitä. Kiirettä kyllä on. Tylsäksi käyviä rutiinitehtäviä joutuu tekemään kuin kone. On myös liikaa haasteita, joita ei tahtoisi, nimittäin vaikeiden, arvaamattomien, raskaiden  ja sairaiden potilaiden kohtaaminen ja vuorotyö. Siinä riskeeraa omankin terveytensä! Haaste on selvitä terveenä työssä! Kukapa tuollaista haastetta edes kaipaisi ja kuka tahtoo olla auttajana asenteella että saa mitä tahansa niskaansa, niin työt vain hoitaa matalalla palkalla?

Vierailija
36/36 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajia koulutetaan liikaa. Töitä olisi, mutta ei voida palkata, koska veroparatiisifirmat vievät voitot pois suomesta. Palkataan ulkomaalaisia,alipalkattuja, kielitaidottomia, suomen lainsäädännöstä mitään tietämättömiä töihin. Teetetään pitkiä päiviä, ilman ylityökorvauksia. Uhataan potkuilla, jos uskallat kyseenalaistaa toimintaa.