Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten syötätte kaksosia pullosta

07.04.2006 |

Oletteko syöttäneet yhtäaikaa? Meillä 10 vko ikäiset välillä syövät peräkäin,mutta joskus syötän sittereissä kahdella pullolla, itse istun lattialla välissä. Onko vinkkejä vai annatteko toisen huutaa? Ainakin yöllä on hankalaa, kun yritän ettei mies herää koska käy töissä ja auttaa muuten tosi paljon lasten kanssa. Rintamaito loppui kun laihduin liikaa, raskausaikana tuli vain 10kg ja lähtenyt jo 17kg, ennestään normaalipainoinen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pimatsut ovat aina noudattaneet samaa ruokarytmiä ja se on kyllä sopinut minulle ihan hyvin,mielestäni siinä säästyy aikaa kun molemmat syö samalla.Vaikka välillä vähän sotataankin=)

Ja ruokailu alustana meillä on toiminut erinomaisen hienosti tavallinen säkkituoli..siihen kun asettelee vauvat hyvään asentoon niin pysyvät koko ruoan ajan mukavasti..itse istuskelen sohvalla ja hienosti on sujunut..Hätä keinot keksii..Jos vanha säkkäri varastosta löytyy niin kannattaa ehdottomasti kokeilla=)

Nyt tyttöset jo 7kk ja alkavat olla hiukan isoja siihen mutta sopu sijan antaa ja nyt siinä on sekin riskinsä että siitä keikahdetaan alas kun toiminta on koko ajan päällänsä!

Vierailija
2/6 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syötin vauvat aina samaan aikaan, jos vain nälkä samaan aikaan oli. Meillä oltiin ekat kolme kuukautta täysin erirytmissä. Sen jälkeen syötiin samaan aikaan. Oli ihan luksusta, kun yöllä sai syöttää vain yhtä vauvaa. Meillä tuo herra nukkui yöt läpeensä n. 1kk:n iästä.

Vauvat oli sittereissä tai sitten sängyssä ison tyynyn päällä. Poika oppi jo alle puolivuotiaana pitämään itse pulloa, mutta tyttö ei ikinä itse pulloon koskenut.

Itse sain kuulla jatkuvasti kuinka lapset eivät saa tarvitsemaansa läheisyyttä, kun syötän heidät samaan aikaan. Meillä tilanne oli kuitenkin se, että lapset eivät suostuneet koskaan syömään pulloa minun sylissäni. Muiden syli kyllä kelpasi tähän. Toisaalta väsymys oli aivan hirveä, kun monta kuukautta nukkui max 2-3h/vrk ja senkin pätkissä, joten oli turvallisempaa laittaa lapset sittereihin kuin pitää sylissä.

Mamma+ lapset -01 ja 2X04

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin syöttämään yhtä aikaa heti, kun oppivat kannattelemaan päätään. Molemmat sittereihin ja minä keskelle, niin se sujui oikein hyvin. Suosittelen lämpimästi, muuten saat olla koko päivän syöttämässä :-)

Vierailija
4/6 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kellahdettiin porukalla sängylle ja tenavat tyynyn päälle ja pullot suuhun. Sittereitä meillä ei koskaan ollut, vaan käytettiin kaukaloita tähän tarkoitukseen. Siinä joskus tuli tehtyä sellainen tuki jostain peitosta tai tyynystä, että pullo pysyi muksun sylissä ilman pitämistä. Itse tietysti olin koko ajan siinä ihan vieressä, ettei ipanat pääse tukehtumaan tai mitään.

Tuosta pullosta kiinni pitämisestä.. Mä aloin ihmettelemään, kun ei kummallakaan vielä 8 kuukautisena ollut yritystäkään pitää pulloa ja koitinkin kerran niin, että laitoin muksut kaukaloihin ja pullot rinnan päälle. Kummasti ne pullot miltei heti nousivat käteen ja kumpikin joi ihan ite. Taisi meidän kaksikolla olla siis tällainen, ettei varmasti tehdä mitään, jos palveluakin voi saada.

Läheisyyttä annettiin/annetaan paljon muutenkin, joten tuosta tyynyillä syöttämisestä en kokenut huonoa omatuntoa.

Dummy + uinuva kaksikko (11kk)

Vierailija
5/6 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 muuta pientä (vanhin 4,5v) ja koko ajan jotain äksöniä meneillään, joten helpoin ja nopein tapa on tämä. Muuten on jompi kumpi tai kummatki menossa mukana sylissä melkein koko ajan. Niin ja päivällä syövät yleensä eri aikaan, yöllä yhtäaikaa.

Vierailija
6/6 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusta asti. Laitoin vauvat sohvalle tyynyn päälle vierekkäin ja pullot suuhun. Myöhemmin käytettiin myös sittereitä ja sittereissä syötettiin ensimmäiset kiinteät, kun eivät vielä osanneet istua. Öisin syötin peräkkäin, ei tarvinnut säätää tyynyn kanssa.