Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mehiläinen ja Pihlajalinna työnantajina?

Vierailija
08.10.2017 |

Olen saanut työpaikkatarjouksen molemmista paikoista. Palkka sama. Logistinen sijainti sama.

Mietin kumman valitsen.

Onko kenelläkään kokemuksia millaisia työnantajia nämä ovat? Kummassa työntekijän on parempi olla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Mehiläisen palveluksessa 2000-luvun alussa, silloin olin ihan tyytyväinen. Nykyään tuttavani kertoo ´, että meno firmassa on mennyt aika pöyristyttäväksi kustannustehokkuusajatteluksi, hoitajia on vähennetty, työoloja huononnettu ja henkilöstöpolitiikka ei toimi hänen työpaikallaan. 

Ei tän näin pitänyt mennä.

Vierailija
2/12 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin hakuaika umpeutui tuossa Pihlajalinnan tarjoamassa tehtävässä ja milloin sait kutsun haastatteluun?

Odotan itse kutsua mahdolliseen haastatteluun vasta, hakuaika umpeutui 8.10.... Onko enää toivoa edes päästä haastatteluun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin hakuaika umpeutui tuossa Pihlajalinnan tarjoamassa tehtävässä ja milloin sait kutsun haastatteluun?

Odotan itse kutsua mahdolliseen haastatteluun vasta, hakuaika umpeutui 8.10.... Onko enää toivoa edes päästä haastatteluun?

Vierailija
4/12 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlajalinna, kaksi vuotta, kolmet yt:t ja neljä eri toimenkuvaa. Jatkuvaa muutosta, uusia muutoksia tehdään ennen kuin aiempia on saatu valmiiksi. Esimiehet vaihtuvat liukuhihnalta. Ei koskaan enää, huonoin työantajani ikinä.

Vierailija
5/12 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä olet menossa tekemään. Hallinnollista työtä tekevällä ja esim. hoitokodin lähihoitajalla voi olla hyvinkin erilaiset oltavat verraten tällaisissa isoissa yrityksissä.

Vierailija
6/12 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Pihlajalinnassa yli 10 vuotta, ja työantaja on erittäin joustava. Työvuorot tehdään tiimin kesken, kaikki toiveet toteutetaan, lomat olen saanut pitää milloin haluan. Olen saanut virkavapaata mennäkseni muualle töihin ja opintovapaata kahteen tutkintoon. Olen saanut lisää palkkaa pyydettäessä ja kehitysehdotukset otetaan huomioon. Esimies kuuntelee ja tekee tehtävänsä ja on oikeudenmukainen. Kiinnotuksenkohteet ja osaaminen huomioidaan ja priorisoidaan. Lisäksi hyvät edut (sporttipassi, kaiken kattava työterveyshuolto, liukuva työaika, etätyö mahdollisuus ja useita pienempiä juttuja, kuten että työnantaja maksaa osallistumisen esim. naisten kymppiin ja vastaaviin terveyttä edistäviin projekteihin). Mutta viihtyvyys on ihmisistä kiinni. Oma tiimini on aivan ihana, mutta naapuritiimissä rellestää ihmeellinen narsisti.

Vierailija
7/12 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi suositella työntekijänä Pihlajalinnaa missään nimessä! Työntekijöiden työhyvinvoinnista ei huolehdita, "hyvä veli järjestelmä" on valloillaan ja jos joudut työterveysneuvotteluun voit olla varma että talon oma lääkäri on työnantajan puolella. En suosittele kenellekkään. Työmäärä on valtava suhteessa työaikaan. Joustoa vaaditaan työntekijöiltä, mutta takaisinpäin ei sitten sama pädekkään. 

Vierailija
8/12 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi suositella Mehiläistä, järkyttävät tehokkuustavoitteet, tilille joutuu välittömästi jos et pääse tavoitteisiin viikon aikana. Pikkupomot täysin pätemättömiä tehtäviinsä. Ovi käy. Kehitys yms johtajat näyttelevät väsäämiään taulukoita että näin tää menee ja näin ja näin paljon rahaa tehdään sitten tällä pakkomyynnillä. Hetken hommiksi ehkä ok, muutaman kk pärjää. Mut ei todellakaan mikään vuosien työpaikka. Palkka surkea, taulukkopalkan alle. Epätasa-arvoa palkkauksessa, samaa työtä tekevillä eri palkkaluokkia. 

Vierailija
9/12 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen ollut Pihlajalinnassa yli 10 vuotta, ja työantaja on erittäin joustava. Työvuorot tehdään tiimin kesken, kaikki toiveet toteutetaan, lomat olen saanut pitää milloin haluan. Olen saanut virkavapaata mennäkseni muualle töihin ja opintovapaata kahteen tutkintoon. Olen saanut lisää palkkaa pyydettäessä ja kehitysehdotukset otetaan huomioon. Esimies kuuntelee ja tekee tehtävänsä ja on oikeudenmukainen. Kiinnotuksenkohteet ja osaaminen huomioidaan ja priorisoidaan. Lisäksi hyvät edut (sporttipassi, kaiken kattava työterveyshuolto, liukuva työaika, etätyö mahdollisuus ja useita pienempiä juttuja, kuten että työnantaja maksaa osallistumisen esim. naisten kymppiin ja vastaaviin terveyttä edistäviin projekteihin). Mutta viihtyvyys on ihmisistä kiinni. Oma tiimini on aivan ihana, mutta naapuritiimissä rellestää ihmeellinen narsisti.

Allekirjoitan kaiken. Paras työnantaja ikinä. En palaa kunnalliselle enää muuten kuin aseella uhattuna. Esihenkilöt joustavia ja inhimillisiä kaikin puolin.

Vierailija
10/12 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlajalinnassa ei osata keskittää muutostoimenpiteitä, sen kertoo usean vuoden pulssitulokset. Ostetaan ostamisen ilosta ja sitten kun paska osuu tuulettimeen, sen ottaa vastaan alemmat työntekijät, eivät esihenkilöt. Kun esihenkilöiden puutteellisesta osaamisesta mainitaan, saadaan vaan omille näpeille hankalan työntekijän merkki. 

Pihlajalinnan talous on niin retuperällä, että en luottaisi yrityksen pärjäävän kaikista lainoistaan.

Narsistisuus esihenkilöiden kesken vaan kasvaa. Tuottoa pitää nostaa, mutta henkilökunnan hyvinvointiin ei olla valmiita panostamaan. Rekrytoinnit umpi surkeita. Kyllästyin tyhjiin lupauksiin muutoksesta.

En palaisi enää ikinä kyseiseen yritykseen. 

Vierailija
11/12 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlajalinnaan ei kannata mennä missään tilanteessa. Aina voit löytää jotain parempaa työtä alalta.

Vierailija
12/12 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihlajalinnaan ei kannata mennä missään tilanteessa. Aina voit löytää jotain parempaa työtä alalta.

Perusteleppa väitteesi niin sillä saattaisi olisi edes jonkinlaista painoarvoa.