Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pataruokien teko - uuniossa vai liedellä?

Vierailija
07.10.2017 |

Nykyään jokaisessa patareseptissä sanotaan käyttämään uunia. Miten te teette? Ihanko liedellä hauduttelette vai uunissako valmistatte? Onko maulla eroa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liedellä. Tulee paljon nopeammin.

Pulled porkin ja karjalanpaistin teen uunissa mutta stroganoffin, patapaistin, merimiespihvin, gulassin jne liedellä. Maussa ei ole eroa ellei sitten ole leivinuuni.

Vierailija
2/5 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunissa. En jaksa vahtia 3 t liedellä porisevaa pataa (kiehuuko vai ei, kiuhuuko yli). Sitä paitsi lietemme menee automaattisesti pois jos siihen ei koske vähään aikaan.

Tykkään että pataruoissa pinta ruskettuu uunissa, se vaikuttaa mielestäni makuun positiivisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään tehdä uunissa, lämmöllä ympäröityinä ne valmistuvat jotenkin pehmeämmiksi kuin hellalla, missä vain ohja lämpiää. Mun mielestä siis myös maussa on eroa. Kyllä ne nyt liedelläkin valmistuu, mitta vähän erilaisiana. Ja kun ruoka on uunissa, liesitaso on vapaana muuhun käyttöön.

Vierailija
4/5 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liesiö käy siinä missä uuniokin.

Vierailija
5/5 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uunissa. En jaksa vahtia 3 t liedellä porisevaa pataa (kiehuuko vai ei, kiuhuuko yli). Sitä paitsi lietemme menee automaattisesti pois jos siihen ei koske vähään aikaan.

Tykkään että pataruoissa pinta ruskettuu uunissa, se vaikuttaa mielestäni makuun positiivisesti.

Mä ruskistan aina lihat pataruokiin joka tapauksessa. Ja vaikka pata olisi uunissa täytyyhän sitäkin käydä katsomassa ettei nesteet ole menneet kuiviin? Hankalampaa se on koluta painavaa ja tulikuumaa pataa uunista. En tosiaankaan seiso 3h lieden vieressä ikinä:D

1