Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Totta kai kaikki kutsutaan ruokapöytään!

Vierailija
07.10.2017 |

Ihan ällistyttää, kummastuttaa ja järkyttää nämä: "ruoki itse kakarasi" -kommentit.

Täysin itsestään selvää meillä, että lapsivieras ihan yhtä lailla on tervetullut ruokapöytään kuin muutkin.

Jotkut vela-provot riehuvat... vai onko todellista, että jotkut jättävät vieraan kykkimään johonkin nurkkaan ja syövät itse?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen syö kotonaan, ellei etukäteen ole toisin sovittu.

Vierailija
2/16 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään toki itse vaikka joku vieraista ei kutsua syömään halua noudattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kutsu minun lastani ainakaan jos et ilmoita minulle. Sillä on ihan oikeasti väliä missä ja mitä lapseni syö.

Vierailija
4/16 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kutsutaan pöytään kaikki, jotka ovat läsnä. 

Miten muuten voisi toimia?

Paitsi, jos lapsen vanhemmalta on tullut jokin toinen ohjeistus eli on ateria kotona. 

Vierailija
5/16 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vela enkä ymmärrä, miksi lapsen kaverillekin voisi ruokaa antaa. Rahan vai periaatteen takia?

Vierailija
6/16 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole vela. En ruoki toisten lapsia siksi, että pari kertaa lapsivieraalta (eri tapaus) on unohtunut (tai ei osannut/uskaltanut kertoa) ruokarajoitteensa ja syönyt allergeenia hyvällä ruokahalulla. Onneksi mitään vakavaa ei ole tapahtunut. Alle kymmenvuotiaat ovat aikamoista hattarapäitä, etenkin kavereiden kanssa. Vauhtia paljon, keskittymistä ei niinkään.

Vierailija
7/16 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välipalaa on tarjolla kaikille, mutta ruoka-aikaan lähetetään vieraat koteihinsa syömään, jos ei ole toisin sovittu. Ruokailu on perheen yhteistä aikaa, ja toisaalta se tuntuu jo ruokalaskussa, jos pöydässä on kuusi lasta kolmen sijaan (eli jokaisella lapsella yksi kaveri). 

Vierailija
8/16 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on uskomattoman itsekkyyden maa.

Vierailija
9/16 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kutsu minun lastani ainakaan jos et ilmoita minulle. Sillä on ihan oikeasti väliä missä ja mitä lapseni syö.

Vois olla välillä hyväksi lapsen syödä muuallakin, jos kotona ollaan näin syömishäiriöitä.

Vierailija
10/16 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on melkein joka päivä joku kaveri syömässä. Pääsääntöisesti se on helvetin rasittavaa.

Vierailija
11/16 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa toivoin aikanaan minäkin. Nyt 16-vuotias osaa jo pitää huolen itsestään ja syömistään, mutta lapsena...

Vierailija
12/16 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi ei jostakin syystä voi tai kykene sitä asiaa itse sanomaan että hän ei voi kylässä syödä on ehkä vanhempien syytä se ilmoittaa viimeistään siinä vaiheessa kun lapsi on tulossa.

Vierailija
13/16 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, mutta minulla ei ole varaa ruokkia montaa kertaa viikossa ylimääräisiä teinipoikia.

Vierailija
14/16 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vois olla välillä hyväksi lapsen syödä muuallakin, jos kotona ollaan näin syömishäiriöitä.

Meillä ei ole syömishäiriöitä, vaan olen itse vuorotyössä, useimmiten illassa, mutta satunnaisesti myös yössä. Ruoka-aika on se hetki, kun minä ennätän arkena olla lasteni kanssa hetken ihan rauhallisesti yhdessä. Se on todella tärkeä hetki, erityisesti minulle, mutta myös lapsille, vaikka he eivät sitä varmaan vielä tajuakaan.

Vierailija
15/16 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sitten uusi ketju avata eikä voinut kirjoittaa siihen toiseen?

Vierailija
16/16 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on köyhää väkeä, jos ei ole varaa edes ruokaa tarjota lapsen vieraille silloin tällöin. 

Toki on eri asia, jos joka päivä aterioi. Sitten asia vanhempien kanssa puheeksi. Lasta ei kuitenkaan jätetä nurkkaan häpeämään. 

kaikki kutsutaan pöytään. Ihan selvä se!