Mitä haen opiskelemaan ammattikorkeassa näillä kriteereillä? Mikä ala työllistää?
Kriteereitä työlle: päiväpainotteinen, yövuorot ainakin ehdoton ei. Mielellään hyvä työllistymismahdollisuus, niin hyvä kuin nykyään voi olla. Ei kiinnosta enää toista kertaa kouluttautua työttömäksi (olen fm kemiasta). Ei fyysisesti raskasta työtä.
Kommentit (13)
Sosionomi lastentarhanopettajan pätevyydellä. Ainakin todella hyvä työtilanne ja päivätyö. Mikäli siis yhtään kiinnostusta kasvatustyöhön. Ja sosionomina voi tehdä hyvin paljon muutakin.
Toki opettivat, mutta muiden ideoista voi löytää jotain, mitä ei ole itse tullut ajatelleeksi.
Tietotekniikka voisi olla sulle hyvä, kemianteollisuudelle järjestelmiä tekemään..
Hammaslääkäreistä ja puheterapeuteista on ainakin täällä länsirannikolla aivan huutava pula. Lisäksi esimerkiksi puheterapiaan tullaan tavallisesti lääkärin lähetteellä ja Kelan korvattavana, joten hintoja voi pitää korkealla. Töitä riittää enemmän kuin ehtii tehdä.
Sosionomia itsekin harkitsin yhtenä vaihtoehtona, tosin ilman lastentarhanopettajan/ohjaajan pätevyyttä, kasvatusala ja pienten kanssa työskentely ei niin kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Tietotekniikka voisi olla sulle hyvä, kemianteollisuudelle järjestelmiä tekemään..
Tietotekniikassa oikeasti arvostetaan sitä että on osaamista ja ymmärrystä niiltä aloilta joita tukemaan järjestelmiä tehdään. Ja hommia on laidasta laitaan, koodaaminen ei ole se ainoa alan työ.
Riippuu mikä kiinnostaa. Parhaaksi voi tulla vaan alalla johon riittää mielenkiintoa. Jos tekniikka kiinnostaa niin sähköala. Jos ihmisten kanssa työskentely lähellä sydäntä niin sairaanhoitajaksi työterveyden yms.
Rakennusala voisi olla myös kiinnostava, mutta hyvin suhdanneherkkä, mikä mietityttää. Ei huono vaihtoehto kylläkään.
Mikäs apuvälineteknikoiden työtilanne mahtaa olla? Ainakaan kovin monessa paikassa ei taideta kouluttaa..
Mulla ei ole mitään yhtä kiinnostuksenkohdetta ylitse muiden, olen kiinnostunut monista asioista ja avoin eri mahdollisuuksille. Toki jos tuota kemian osaamista pystyisi hyödyntämään jotenkin, niin se olisi hienoa, mutta ei välttämätöntä.
Ainoat ammatit/alat, jotka eivät tule kyseeseen, ovat sairaanhoitaja ja pienten lasten ja vammaisten kanssa toimiminen.
Eikö ne siellä yliopistolla opettaneet itsenäistä ajattelua?