Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kampaaja muisti minut vuoden jälkeen

Vierailija
07.10.2017 |

Kävin tänään kampaajalla, jonka luona olen käynyt noin vuosi sitten viimeksi. olen vaihtanut kampaajaa useasti, en tiedä oikeastaan edes miksi, vaihtelun vuoksi?

Noh, tänään tämä kampaaja alkoi puhumaan täysin henkilökohtaisista asioistani. Siis asioistani, joita muistaakseni kerroin vuosi sitten hänelle? Siis en mitään vuodattanut, vaan yleisiä asioita: opiskelin työn ohella ja olin valmistumassa silloin ja ostimme uuden asunnon yms mitä elämässäni silloin tapahtui. Tämä kampaaja siis kysyi, että valmistuinko, millaista on ollut asunnossa yms.

Menin todella hämilleni, miten hän voi muistaa? Muutama asian hän myös sanoi, mikä ei minuun liittynttytyt, eli sekoitti asioita. En tunne häntä ollenkaan ja en ole koskaan nähnyt muualla kuin vuosi sitten!

Olen ammatissa, jossa tapaan ihmisiä. Muistan kyllä joistakin ihmisistä, mitä kertovat minulle, mutta en tapaa niin paljoa kuin kampaajat.

Onko teillä samanlaisia kokemuksia? Onko täällä kampaajia paikalle, muistatteko asiakkaiden asioita, vai unohdatteko ne heti? Kiinnostaako teitä edes asiakkaan asiat? :) joskus lääkärissäkin olen ihmetellyt, miten tuttavallisesti lääkärit käyttäytyvät...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kaupan myyjä kysyi, että mihin mieheni on kadonnut, kun ei ole näkynyt. Olimme asuneet yhdessä ja eronneet. Tuon jälkeen en enää siihen kauppaan mennyt.

Vierailija
2/12 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koet ahdistavana että sinulle puhutaan omista asioistasi joista olet itse kertonut, voisitko ajatella ettet kertoisi sitten niin paljoa itsestäsi ventovieraille ihmisille? En tiedä mutta niin ainakin vältyt tollaisilta tilanteilta. Hyvin voi puhua säästä, ja yleisistä asioista elämässä,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koet ahdistavana että sinulle puhutaan omista asioistasi joista olet itse kertonut, voisitko ajatella ettet kertoisi sitten niin paljoa itsestäsi ventovieraille ihmisille? En tiedä mutta niin ainakin vältyt tollaisilta tilanteilta. Hyvin voi puhua säästä, ja yleisistä asioista elämässä,

Ei se sinänsä minua ahdistanut, menin vain todella hämilleni siitä, että miten hän voi muistaa...

Haluaisin siitä syystä kuulla muiden kokemuksia ja varsinkin, jos paikalla sattuisi olemaan kampaajia, partureita, lääkäreitä tai vaikka autokorjaajia.

Vierailija
4/12 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä kummaa siinä on jos muistaa?

Minä muistan kaikki nimet mukaan lukien. Monesti pitåä olla niinkuin ei muistaisi ettei ihmiset hämmenny.

On huvittavaa kuunnella miten ihmisten jo aiemmin jossain porukassa kerrotut jutut muuttuvat kun he kertovat ne uudestaan.

Vierailija
5/12 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen supermuisti-kampaaja :) ja ihana kampaaja onkin. Olin ensimmäisiä kertoja käydessäni aidosti häkeltynyt tuosta piirteestä. Olen itse asiakaspalvelutyössä ja muistan kyllä paljon yksityiskohtia heistä, mutta tämä neiti on ihan omaa luokkaansa.

Vierailija
6/12 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vanha ainakin kampaajien ja kosmetologien käyttämä kikka sitouttaa asiakkaita. Edellisen käyntisi jälkeen hän oli kirjannut ylös joitakin asioita, joista olitte silloin keskustelleet, ja nyt hän sitten oli prepannut itseään vähän ennen tämänkertaista käyntiäsi. Asiakas on otettu, kun hänen viime kertaiset jutustelunsa ovat jääneet työntekijän mieleen ja sitten hän tulee mielellään uudestaankin samaan paikkaan.  

Vierailija
7/12 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samantyyppinen kokemus. Kävin kampaajalla noin puolen vuoden välein, saattoi olla pitempäänkin väliä, yhdessä välissä tuli vuoden tauko, kun asuin eri paikkakunnalla. Todella harvakseltaan siis kävin. En ap:n tavalla kertonut omia henkilökohtaisia asioitani, mutta kampaaja tuntui silti aina tunnistavan ja muistavan. Minusta aika erikoista, jos vertaan omaan muistiini, kampaajan tuolissa käy varmasti paljon porukkaa ihan päivittäin ja itse en varmasti tiheään käyviä asiakkaita lukuunottamatta muistaisi ketään.

Vierailija
8/12 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olen asiakaspalvelutöissä oppinut asiakkaat muistamaan. Nimet, mitä he haluavat, jne. Ja jopa äänestä ja jostain pienestä yksityiskohdasta ns. aikuisviihdepuhelimessa.

Itselläni joskus on sattunut niin että joku lääkäri muistaa jostain kertatapaamisesta 5 vuotta aiemmin, tosin olen miettinyt että ehkä vain luki papereista itse tehneensä lausunnon johonkin työkyvyn arviointiin.

Ja tietty sekin että minut tunnistavat minulle sinällään vieraatkin ihmiset, pienellä paikkakunnalla asun, sukuni on asunut kauan ja ehkä naamasta jo näkee kenelle olen sukua.

Mutta joku lapsuuden naapuri on tunnistanut toisella paikkakunnallakin, yli 20 vuotta sen jälkeen kun viimeksi on nähty.

Vierailija
9/12 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin merkkaavat muistiin

Vierailija
10/12 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin parturille, jossa olin käynyt viimeksi 8 vuotta sitten, muisti mut ja missä olin tuolloin töissä yms.

Vierailija
11/12 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vanha ainakin kampaajien ja kosmetologien käyttämä kikka sitouttaa asiakkaita. Edellisen käyntisi jälkeen hän oli kirjannut ylös joitakin asioita, joista olitte silloin keskustelleet, ja nyt hän sitten oli prepannut itseään vähän ennen tämänkertaista käyntiäsi. Asiakas on otettu, kun hänen viime kertaiset jutustelunsa ovat jääneet työntekijän mieleen ja sitten hän tulee mielellään uudestaankin samaan paikkaan.  

Eikä, en haluaisi uskoa noin! Ainakin minuun tuo on tepsinyt, jos noin tehdään... :D

Vierailija
12/12 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se sinänsä minua ahdistanut, menin vain todella hämilleni siitä, että miten hän voi muistaa...

Haluaisin siitä syystä kuulla muiden kokemuksia ja varsinkin, jos paikalla sattuisi olemaan kampaajia, partureita, lääkäreitä tai vaikka autokorjaajia.

No minä olen lääkäri, enkä muista ihmisten asioita, mutta vastaanotolla annan ymmärtää, että muistan. "Muistini" on hyvin tehdyt sairauskertomusmerkinnät, jotka lukaisen ennen kuin pyydän potilaan sisään. Ehkä kampaajalla on samanlainen kortisto.