Mitenköhän moni opiskelijalikka on tänäkin syksynä joutunut ottamaan asunnon jossa osa vuokrasta maksetaan palveluina...
Onko moni törmännyt kyseiseen ilmiöön jossain vaiheessa?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
1980-luvulla, kun vuokrasääntely oli vielä voimassa, oli hyvin yleistä, että vuokra-asuntoa etsiessä yksityisellä puolella tarjolla oli vain asuntoja, joissa vuokran saattoi maksaa vain palveluilla. (Jopa eräs miespuolinen opiskelijakaverini sai tällaisen tarjouksen naisvuokranantajalta.)
Nykyisin vuokra-asuntoja on yleensä saatavissa, jos on vain halukas maksamaan rahalla, joten en ole ainakaan itse kuullut, että tällaisia vuokra-asuntoja olisi pahemmin tarjolla.
Siinä on vain se että 1) onko niitä saatavissa esimerkiksi Helsingissä ja 2) onko opiskelijoilla yleensä varaa maksaa niistä?
PK-seudulla ei tarvitse kenenkään tällaiseen alentua, solukämppiä on kyllä tarjolla. Ei ole tietty niin trendikäs vaihtoehto asumiseen mutta niitä on kyllä aina vapaana.
Ei kukaan ole joutunut sitä ottamaan, mutta moni on valinnut tehdä niin. Otaniemi on täynnä miehiä, jotka eivät ole persettään myyneet.
Itse opiskelin 90-luvulla suositussa opiskelijakaupungissa. Syksyisin osa fukseista oli patjamajoituksessa, mutta parissa kuukaudessa löytyi kyllä jokaiselle joku soluasunto tai yksiö.
Lehdissä oli sitten noita setien ilmoituksia, mutta ne tunnisti jo kaukaa eikä niihin kukaan vastannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1980-luvulla, kun vuokrasääntely oli vielä voimassa, oli hyvin yleistä, että vuokra-asuntoa etsiessä yksityisellä puolella tarjolla oli vain asuntoja, joissa vuokran saattoi maksaa vain palveluilla. (Jopa eräs miespuolinen opiskelijakaverini sai tällaisen tarjouksen naisvuokranantajalta.)
Nykyisin vuokra-asuntoja on yleensä saatavissa, jos on vain halukas maksamaan rahalla, joten en ole ainakaan itse kuullut, että tällaisia vuokra-asuntoja olisi pahemmin tarjolla.
Siinä on vain se että 1) onko niitä saatavissa esimerkiksi Helsingissä ja 2) onko opiskelijoilla yleensä varaa maksaa niistä?
Helsingissä on kyllä tarjolla soluasuntoja, jos sellainen kelpaa. Ihan syksyn alussa voi olla hankaluuksia, kun uudet opiskelijat tulevat, mutta ylioppilaskunnat järjestävät hätämajoitusta niille, jotka eivät ole saaneet minkäänlaista opiskelija-asuntoa.