Kummiksi varakkuuden takia
Sellainen olo vähän on. Olen kaverini ja tämän miehen porukasta ainoa varakkaampi ja hyväpalkkaisessa ammatissa oleva henkilö. Kaverin kanssa ei olla edes tunnettu kuin muutama vuosi ja tiedän valintani kummiksi olleen järkytys mm muulle suvulle. Onko näin toimivia ihmisiä oikeasti vai kuvittelenko omiani..?
Kommentit (7)
Älä ryhdy sen lapsen kummiksi!
Tuo pohdintasi jo paljastaa, ettet välitä näistä ihmisistä hevonhumppaa.
Älä rupea lypsylehmäksi, pysy vaan yksin kotonasi ja laske rahojasi iltojesi iloksi.
Minulle sanottiin suoraan, että minut on valittu siksi, että minulla on siihen varaan. Huoh.
Nykyisin alkaa olla vähän vaikea edes löytää tuttuja jotka kuuluu kirkkoon... voit olla pakon sanelema valinta.
Onhan tuo hieman outoa, että muutaman vuoden tuntemisen jälkeen pyydetään lapsen kummiksi. Mutta ehkä lapsen vanhemmat ihan aidosti pitävät sinusta ja sen vuoksi pyysivät sinua kummiksi? Varakkuutesi ei tarkoita, että sun pitäisi kummina ostaa kalliimpia lahjoja tai tarjota kummilapsellesi kalliimpia elämyksiä kuin mitä pienituloisena pitäisi. Oikeasti on ihan järkevääkin, jos et totuta kummilastasi mihinkään sellaiseen, mihin hänen vanhemmillaan ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle sanottiin suoraan, että minut on valittu siksi, että minulla on siihen varaan. Huoh.
Ja sinullako ei ollut mahdollisuutta kieltäytyä kummiksi tulemisesta, sanottiin vain että olet nyt kummi, deal with it?
Kyllä näitä on. Itse löin rahahanat kiinni kun muuten ei oltu missään tekemisissä vuoden mittaan kummilapsen vanhempien puolelta, mutta synttäreiden lähestyessä lähetettiin lista jossa oli merkeittäin luetteloitu kaikki tarvittavat lahjat. Juu ei kiitos. Harmi lapsen kannalta, ihan mukava kaveri.
Ehkä joku heikommin toimeentuleva perhe voikin ajatella näin. Laitetaan pieni toivonkipinä, että jos perheellä on varaa lähipuistoon piknikille -tyyppisiin retkiin, niin kummi tarjoaisi sitten sen tivolin tai Särkänniemenreissun.