Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu että laihdutusprosessi olisi mennyt täysin pieleen...kokemuksia, vinkkejä???

Vierailija
07.10.2017 |

Olen yrittänyt laihduttaa ja ihan kivasti olikin sujunut, olin hyvillä mielin kun sain pidettyä itseni kurissa ja harrastettua liikuntaa. Kunnes tällä viikolla homma karkasi täysin raiteilta! Olen päivittäin vedellyt pizzaa, sipsiä, suklaata, hamppareita yms roskaa valtavia määriä. Nyt ahdistaa ja taistelen täyttä luovutusta vastaan...mielessä kummittelee se pahin asenne eli "mitä jos vaan luovuttais ja antaa mennä vaan". Yritän hokea itselleni ettei kannata, koska jos nyt yksi lihomisviikko masentaa näin pahasti niin ei se ainakaan samalla toiminnalla parane. Mutta tuntuu että koko iso työ olisi heitetty roskiin. Ja siis ei ole mikään pieni yhden tai kahden päivän lipsahdus vaan ihan koko viikon olen mässännyt...en tiedä montako kiloa on tullut.

Miten saan itseni ruotuun uudelleen? Onko teillä tullut tälläisiä totaalisia pieleenmenneitä kausia? Mikä auttoi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/5 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole voinut lihoa kovin montaa kiloa viikossa. Dieettisi on ehkä liian tiukka, kun repsahdit noin.

Tänään vaan uusi alku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakota itsesi syömään 500 g kasviksia, pari hedelmää ja reilusti hyvää rasvaa joka pv. Sitten ei jää tilaa enää herkuille.

Kuinka kauan olit ruodussa?

Vierailija
4/5 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita asia perspektiiviin. Sanot, että pieni yhden tai kahden päivän lipsahdus ei haittaisi, mutta viikko masentaa. Miksi se viikko olisi sen pahempi? Vuodessa on 52 viikkoa, joten viikon lipsahdus on pikku juttu, mutta älä anna lipsahduksen jatkua. Pääset kyllä takaisin ruotuun.

Vierailija
5/5 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulle viikossa montaa kiloa tule. Yhteen kiloon tarvitaan 7000 ylimääräistä kaloria viikossa, kahteen jo 1400.

Laihdutukseen kuuluu se, että välillä ei onnistu. Mutta nyt kun kokoat itsesi ja jatkat pikku hiljaa eteenpäin, niin saat tästä jatkoa varten sellaisen hyvän kokemuksen, että epäonnistumisistakin voi oppia ja koota itsensä.

Kannattaa miettiä, että miten mässäily sai alkunsa? Oliko ollut kauemman aikaa jotain ruokahimoja (jotka voisivat kertoa siitä, että syöt ehkä laihduttaessa liian vähän tai liian vähärasvaista), käytitkö alkoholia, onko sinulla jokin tapa, kuten vaikka tv:tä katsellessa napostelu, joka saa syömään huomaamatta isoja määriä?

Joillekin voi myös sopia se, että suunnittelee etukäteen myös noita mässäiltäviä ruokia ruokavalion osaksi järkevässä määrässä tai itse tehtyinä terveellisempinä versioina. Silloin ei tule sellaista täyskielto-vastareaktiota.