Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisitkö 3-vuotiaasi kanssa kaksin etelään ranta/kaupunkilomalle?

Vierailija
06.04.2006 |

Tai oletko ollut? Jos, niin millaista oli? Mulla on kova matkakuume, mutta jotenkin arveluttaa...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuka sitten pitäisi pienestäni huolta.

Vierailija
2/4 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kahden kanssa (toinen on 1v)...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipittäisin sitten kai yksin parvekkeella viiniä ilta-auringon laskiessa, kun poika on laitettu nukkumaan. Loma-romansseja tuskin syntyisi. Mutta päivät voisi olla aika ohjelmaa täynnä.

Vierailija
4/4 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen useampaan otteeseen reissannut kaksin lapsen kanssa, ensimmäinen matka oli kun lapsi oli 2,5-vuotias.

Vinkkejä:

lähde matkalle sillä periaatteella, että lapsen ehdoilla mennään. Ei mitään liikoja suunnitelmia eikä täyttä ohjelmaa ja katsottavaa joka päiväksi.

ota mahdollisimman hyvä hotelli, erikoishintainen tilavampi huone jos mahdollista. Lapsen kanssa lomaillessa huone on tärkeä, koska siellä viettää huomattavasti enemmän aikaa kuin jos olisi aikuisten kesken tai yksin lomalla. Varsinkin lämpimissä kohteissa parveke on ehdoton, mielellään vielä merelle päin. Lapsen mentyä nukkumaan parveke on mukava paikka oleilla.

omien mieltymysten mukaan joko huoneistohotelli tai hotelli. Itse suosin hotelleja, koska valmis aamiaispöytä on helppo. Samoin olen monesti ottanut puolihoidon (=illallinen), koska lapsen kanssa on huomattavasti helpompi lomailla kun illalla on ns. valmis paikka ruokailla. Lounaan voi syödä jossain kaupungilla jne.

Lapsen kanssa reissatessa olen matkustanut valmismatkoilla: matkatavaraa on suht paljon ja valmiit kuljetukset kentältä hotelliin helpottavat väsyttävän lentomatkan jälkeen. Samoin jos matkalla vanhemmalle sattuu jotain, on lapsella ympärillä muita jotka puhuvat lapsen äidinkieltä (omatoimimatkoilla harvoin näin on).

Kannattaa ehdottomasti lähteä!