Miehen käytös ärsyttää ja hämmentää...
Ollaan oltu yhdessä 6 vuotta, naimisissa 3. En tiedä kuinka kauan tätä on jatkunut, vai olenko vain aiemmin ollut sokea...
Rahat on tiukassa (hyvä että lapset saa syödäkseen) mutta silti mies "vaihtaa" puhelinta jatkuvasti kalliimpaan (luulee etten huomaa), uusia vaatteita ilmestynyt, aikaisemmin pöydällä lojunut työpuhelin on yhtäkkiä aina repussa piilossa...
Lisäksi mies ilmoitti että joutuu jatkossa tekemään työkeikkoja myös kauemmas, yli 100 km päähän viikottain. Yleensä on siis tehnyt töitä ihan samalla paikkakunnalla missä asutaan...
Mitä täällä tapahtuu?
Ja kyllä, olen näistä "epäkohdista" yrittänyt puhua mutta mies vain kohauttelee olkiaan ja painuu sohvan pohjalle puhelin kourassa.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh. Mies ei maksa laskuja, rahaa ei meinaa riittää edes lasten ruokaan, miehellä on millä mällätä. Mitäköhän sitä tuossa tilanteessa pitäisi tehdä??? Yritäppäs nyt "keksiä" jotain...
Itseasiassa miehellä "ei ole millä mällätä". Mulle väitti viikko sitten (ja näytti verkkopankista tilin saldon) että 100 euroa on ja puolen kuun aikaan tulee seuraava palkka. Sillä olis siis pärjättävä koska mulle ei laskujen maksamisen jälkeen rahaa jäänyt.
Sehän tässä tosiaan niin outoa onkin, että väittää ettei rahaa ole ja silti uusii puhelinta ja ostaa vaatteita?? Ei pysty vaatteita netistäkään tilamaan ilman luottotietoja joten pakko ne on rahalla ollut hankkia, eikö? Mistä sitä rahaa on yhtäkkiä tullut kuitenkin vaikka juuri ja juuri sitä ruokaa saadaan pöytään?Ap
Kysy?
En voisi ikinä olla miehen kanssa joka on huono raha asioissa, ts. Tuhlaa ja ei osaa säästää ja tehdä fiksuja ostoksia. Moni asia vielä menisi, mutta tuota en kestäisi.
Okei. Entä jos istuttaisit miehen pöytään ja selittäisit kaiken, mitä olet täälläkin kertonut. Ja että näin ei voi jatkua. Syyttelemättä, mutta tuo esiin se, että sinulla on hädin tuskin varaa ostaa lapsille ruokaa ja vaatteita. Ja että ennen oli ok kun mies maksoi laskuja, että mikä on syynä ettei enää maksa? Jos mies ei tajua/halua tajuta yhtään, niin laittaisin eron vireille. Saat takuulla jäädä nykyiseen asuntoonne ja asumistukea ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh. Mies ei maksa laskuja, rahaa ei meinaa riittää edes lasten ruokaan, miehellä on millä mällätä. Mitäköhän sitä tuossa tilanteessa pitäisi tehdä??? Yritäppäs nyt "keksiä" jotain...
Itseasiassa miehellä "ei ole millä mällätä". Mulle väitti viikko sitten (ja näytti verkkopankista tilin saldon) että 100 euroa on ja puolen kuun aikaan tulee seuraava palkka. Sillä olis siis pärjättävä koska mulle ei laskujen maksamisen jälkeen rahaa jäänyt.
Sehän tässä tosiaan niin outoa onkin, että väittää ettei rahaa ole ja silti uusii puhelinta ja ostaa vaatteita?? Ei pysty vaatteita netistäkään tilamaan ilman luottotietoja joten pakko ne on rahalla ollut hankkia, eikö? Mistä sitä rahaa on yhtäkkiä tullut kuitenkin vaikka juuri ja juuri sitä ruokaa saadaan pöytään?Ap
Kysy?
Eikö ap mainitse aloituksessa että on yrittänyt puhua mutta miestä ei kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille hyvä kun ruoka pöydässä ja katselet vierestä miehen tuhlausta? Haloo nyt! Aikuinen mies vaihtaa puhelinta tossa tilanteessa? Ihan törkeätä. Vieras nainen on, sen tietää näistä tiedoista heti, mutta se että uhraa lastensa elämänlaadun itsekkyyden takia on uskomatonta, ja sinä äitinä katsot vierestä?
No en aio katsella vierestä, nyt vasta olen havahtunut tähän toimintaan.
Keksisi vaan mitä tässä tekisi...Ap
Kenen nimissä asuntonne on? Monta lasta? Onko sinulla mitään omia säästöjä, tukiverkkoa, apua?
Odota hetki; ap:n pitää keksiä tähän sopivat vastaukset, jotta pystyy johdattelemaan kertomusta edelleen haluamaansa suuntaan ;-)
Asunto on vuokra-asunto (onneksi). 2 lasta; 5v ja 6 kk. Ei ole säästöjä, ei näillä "tuloilla" ole paljon säästelty. Olen siis ollut lasten välissä töissäkin mutta silloin minä olen ollut se parempipalkkaisempi ja maksanut enemmän laskuja. Oma äiti asuu lähellä, mutta sieltä ei oikein apua tälläiseen tilanteeseen saa...
Ja ei. Mun ei tarvii "KEKSIÄ" sopivia vastauksia. Tämä on ihan oikeaa elämää. Mun elämää.
Ap
Olet ollut töissä ja parempituloinen teistä kahdesta, mutta nyt olet minimituella.
0/5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille hyvä kun ruoka pöydässä ja katselet vierestä miehen tuhlausta? Haloo nyt! Aikuinen mies vaihtaa puhelinta tossa tilanteessa? Ihan törkeätä. Vieras nainen on, sen tietää näistä tiedoista heti, mutta se että uhraa lastensa elämänlaadun itsekkyyden takia on uskomatonta, ja sinä äitinä katsot vierestä?
No en aio katsella vierestä, nyt vasta olen havahtunut tähän toimintaan.
Keksisi vaan mitä tässä tekisi...Ap
Kenen nimissä asuntonne on? Monta lasta? Onko sinulla mitään omia säästöjä, tukiverkkoa, apua?
Odota hetki; ap:n pitää keksiä tähän sopivat vastaukset, jotta pystyy johdattelemaan kertomusta edelleen haluamaansa suuntaan ;-)
Asunto on vuokra-asunto (onneksi). 2 lasta; 5v ja 6 kk. Ei ole säästöjä, ei näillä "tuloilla" ole paljon säästelty. Olen siis ollut lasten välissä töissäkin mutta silloin minä olen ollut se parempipalkkaisempi ja maksanut enemmän laskuja. Oma äiti asuu lähellä, mutta sieltä ei oikein apua tälläiseen tilanteeseen saa...
Ja ei. Mun ei tarvii "KEKSIÄ" sopivia vastauksia. Tämä on ihan oikeaa elämää. Mun elämää.
Ap
Olet ollut töissä ja parempituloinen teistä kahdesta, mutta nyt olet minimituella.
0/5.
Voi luoja. Tulin raskaaksi keväällä 2016 jolloin OLIN TÖISSÄ. Syksyllä 2016 JÄIN TYÖTTÖMÄKSI ja olin 6kk ennen lapsen syntymää työttömänä -> joten saan minimituet.
Ap
Sehän tässä tosiaan niin outoa onkin, että väittää ettei rahaa ole ja silti uusii puhelinta ja ostaa vaatteita?? Ei pysty vaatteita netistäkään tilamaan ilman luottotietoja joten pakko ne on rahalla ollut hankkia, eikö? Mistä sitä rahaa on yhtäkkiä tullut kuitenkin vaikka juuri ja juuri sitä ruokaa saadaan pöytään?
Ap