Oletko joutunut tekemään työssäsi jotain laitonta? Tunnusta se täällä!
Minä aloitan. Yhtiömme tilaa tuotteita Kiinasta ja myy ne eteenpäin kotimaisina. Rividunarit joutuu sitten vaihtamaan alkuperäiset tarrat niin että ne näyttää suomalaisilta.
Kommentit (20)
Joskus tarjoilen tuplat (esim. snapsin ja oluen) vaikka ei saisi. Kerron myös mitä tupakoita meillä on myynnissä, vaikka tupakkalaki tämän kieltää. Ravintolassa siis töissä.
Päiväkodissa mennään harmaan alueella jatkuvasti. Vähän lain tulkinnasta kiinni, että toimitaanko laittomasti vai eikö "tilapäinen ylitys sallittu". Lisäksi lastensuojelulaissa on kohtia joita voisi soveltaa tilanteisiin, missä vanhemmat tekee vaatimuksia lapsilleen esim. päiväunien keskeyttämisestä/nukkumiskiellosta ja ulkovaatetuksesta joka ei ole riittävä säähän nähden.
Lastaan joskus rekkoihin ylikuormaa,
-tietoisesti.
Tämä on rikollista mutta oman tietämäni mukaan tehdään aina ja kaikkialla: Juon kännit työskentelemässäni ravintolassa firman viinoista monta kertaa kuukaudessa. Ikinä ei raha kassaan kilahda.
Toisaalta myös polaan asiakkailta semmoisrn säädyllisen "sukkahousurahan" jonka uskon työnantajan ottaneen huomioon jo budjettia suunnitellessaan..
Meilä työpaikalla painostetaan myymään tuplia. Itseäni ei haittaa, tosin lopetin sen, kun hyvät myyntitulokset ei näkyny mitenkään palkitsevana omassa työssä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus tarjoilen tuplat (esim. snapsin ja oluen) vaikka ei saisi. Kerron myös mitä tupakoita meillä on myynnissä, vaikka tupakkalaki tämän kieltää. Ravintolassa siis töissä.
Tiesin että tupakkalaki on tiukka, mutta kieltääkö se tosiaan kertomasta mitä valikoimasta löytyy?
Olet ilmeisesti baarissa töissä ja niissä on aika niukat valikoimat. Hullua jos asiakkaan tosiaan pitäisi lain mukaan luetella eri tupakkamerkkejä, kunnes löytyy sellainen mitä on myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Meilä työpaikalla painostetaan myymään tuplia. Itseäni ei haittaa, tosin lopetin sen, kun hyvät myyntitulokset ei näkyny mitenkään palkitsevana omassa työssä.
Mitä tarkoittaa se kun myy tuplana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa se kun myy tuplana?
Tuplaviski tai vaikka tavallisen lonkeron joukkoon giniä lisäksi. Tai jekun bissen kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitan. Yhtiömme tilaa tuotteita Kiinasta ja myy ne eteenpäin kotimaisina. Rividunarit joutuu sitten vaihtamaan alkuperäiset tarrat niin että ne näyttää suomalaisilta.
En usko että tuo on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, suomalaiset ovat rehellistä kansaa!
Olen sossu ja saan boonuksia kun teen huostaanottoja.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän itsekin ihan varmasti että tällaista tapahtuu, en valitettavasti voi kertoa millä alalla. Ihmiset saavat 'kotimaista' ja yrittäjä enemmän rahaa kun on halvemmalla saanut hankittua tuotteen ja voi sen sitten myydä kotimaisen hinnalla. Sori ohis.
Vierailija kirjoitti:
Olen sossu ja saan boonuksia kun teen huostaanottoja.
Minulle siis ei itselläni ole lapsia siunaantunut. En yleensä vastaa asiakkaiden puheluihin enkä anna apua ajoissa. Tämä on se vissi taktiikkani tässä hullussa viidakossa.
Rahoitusalalla tai jossain sijoitisbisneksessä työskentelevä henkilö teki selväksi että lakia rikotaan mennen tullen ja viranomaisia jotka jotain tämmöistä vaatii ja vahtii, pidetään pienipalkkaisina luusereina, joista ei tarvi välittää hevon vitun vertaa. Johdon selkeä linjaus ja täysi hyväksyntä tällä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet tuollainen tossu? Ostaisitko itse mielelläsi "kotimaisen" tuotteen joka olisikin ulkomainen? Otat heti huomenna yhteyttä valvovaan viranomaiseen (riippuu varmaankin alasta mihin). Todennäköisesti onnistuu myös nimettömänä.
Olen lukuisia kertoja poistanut häiritsevän oppilaan luokasta, vaikka häntä ei ole kukaan ollut käytävällä valvomassa. Tämähän on tyystin laitonta.
Pyysin kouluremontin yhteydessä luokkaani lasioven, jonka läpi voin valvoa myös poistettua oppilasta, mutta se olisi kuulemma tullut liian kalliiksi. Niillä rahoilla sen sijaan muurattiin muutama ikkuna umpeen, ettei valo heijastuisi taululle niin, että oppilaat eivät saa selvää tussitaulun kirjoituksista. (Ihme että saimme edes tussitaulut, arkkitehti kun olisi poistanut kaikki mekaaniset kirjoitustaulut, vaikka yritimme kynsin ja hampain pitää kiinni heijastamattomista liitutauluistamme - ilmeisesti nykyaikana kuuluisi käyttää vain tykkiä tai älytaulua oppilasläppärin kera.)
Olen todistanut pomoni tekevän sellaista, mistä oikeudessa on annettu tuomioita meille "alemmille duunareille". Nimim. Sairaalako muka hierarkinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesin että tupakkalaki on tiukka, mutta kieltääkö se tosiaan kertomasta mitä valikoimasta löytyy?
Olet ilmeisesti baarissa töissä ja niissä on aika niukat valikoimat. Hullua jos asiakkaan tosiaan pitäisi lain mukaan luetella eri tupakkamerkkejä, kunnes löytyy sellainen mitä on myynnissä.
Työskentelen ravintolassa. Meillä on n. 25 eri merkkiä/laatua tupakoita ja pikkusikareita. En jaksanut kaivaa varsinaista lakia esille, mutta tässä vanhassa uutisessa kerrotaan asia https://yle.fi/uutiset/3-5056806. Siitä ilosta että saamme pitää savukkeita myynnissä piilossa, maksamme 500€/vuosi. Hulluahan tämä on.
Tullut nähtyä, kun kesken työpäivää käydään ottamassa prosenttijuomapullosta huikkaa aspatyössä. Joku harvinaisen v-päinen asiakas vienyt hermot.
Ei kyllä ihan niin paljon makseta, että ryhtyisin rikoksia tekemään työnantajan puolesta.