Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä. Miksei IT-alalla työskentelevät viitsi edes kokeilla tai googlata kun ne ei itse osaa vaan pitää pyytää apua?

Vierailija
04.10.2017 |

Tänäänkin sain puhelun yhdeltä joka kertoi että hänen Windows 8-asennus-DVD on kadonnut tai hajonnut ja kysyi jos viitsisin warettaa ja asentaa se hänelle uudelleen. Hän on ilmeisesti päivittänyt koneeseen SSD:n eikä ymmärtänyt että sen vaihtaminen vaatii myös Windowsi uudelleenasennuksen. Lisenssi hänellä on jo koneen puolesta joten sen pitäisi hänestä olla kunnossa.
Mitä hittoa siis oikeasti?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/9 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT alan ihmisen pitäisi tietää ettei windows asennusimageita tarvitse koskaan "warettaa", vaikka lisenssiä ei olisikaan. Siinäkin tapauksessa käytetään ihan legittiä asennusimagea, mitä löytyy internetistä ihan googlella etsimällä, jos microsoftin sivuilta ei suoraan pääse hakemaan.

Jos lisenssiä ei ole, niin sitten tarvitaan erillinen pieni ohjelma, jolla aktivoidaan windows ja officet ym. tarvittavat, tämä löytyy myös ihan googlella etsimällä mutta pitää olla vähän varuillaan ettei lataile mitä sattuu, haittaohjelmia voi niissäkin olla. Ihan perusjuttuja nämä tällaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä, jos vaan tekisit työsi?

Vierailija
4/9 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IT alan ihmisen pitäisi tietää ettei windows asennusimageita tarvitse koskaan "warettaa", vaikka lisenssiä ei olisikaan. Siinäkin tapauksessa käytetään ihan legittiä asennusimagea, mitä löytyy internetistä ihan googlella etsimällä, jos microsoftin sivuilta ei suoraan pääse hakemaan.

Jos lisenssiä ei ole, niin sitten tarvitaan erillinen pieni ohjelma, jolla aktivoidaan windows ja officet ym. tarvittavat, tämä löytyy myös ihan googlella etsimällä mutta pitää olla vähän varuillaan ettei lataile mitä sattuu, haittaohjelmia voi niissäkin olla. Ihan perusjuttuja nämä tällaiset.

Niin mutta miksei ne sitten suoriudu siitä itse?

Vierailija
5/9 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alan ihmisiä on monissa erilaisissa tehtävissä. Kaikkia ei tosiaan juuri tuollaiset asiat kiinnosta. Moni kiroaa Windowsin muutenkin alimpaan helvetinloukkoon eikä halua tietää siitä mitään, ja tekee duuninsa Linuxilla. 

Vierailija
6/9 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IT-alan ihmisiä on monissa erilaisissa tehtävissä. Kaikkia ei tosiaan juuri tuollaiset asiat kiinnosta. Moni kiroaa Windowsin muutenkin alimpaan helvetinloukkoon eikä halua tietää siitä mitään, ja tekee duuninsa Linuxilla. 

Mutta IT-alan ihmisellä pitäisi kuitenkin olla ns. "haju" näistä asioista ja taito ottaa selvää, jos jotain ei tiedä.

Vierailija
7/9 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta IT-alan ihmisellä pitäisi kuitenkin olla ns. "haju" näistä asioista ja taito ottaa selvää, jos jotain ei tiedä.

Miksi pitää? Jos firmassa on it-tuki hoitamassa tuollaiset asiat, niin nopeammin ne sitä kautta selvittää kuin itse googlailemalla. Tehokkaammin hommat niin hoituu että kukin erikoistuu siihen missä on hyvä. itse koodaan varmatoimisia alustariippumattomia algoritmeja sovellusten ytimiin eikä voisi vähempää jotkut Windowsit kiinnostaa. Kokouksia sun muita häiriötekijöitä varten ne kuitenkin on koneella oltava.

Vierailija
8/9 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää? Jos firmassa on it-tuki hoitamassa tuollaiset asiat, niin nopeammin ne sitä kautta selvittää kuin itse googlailemalla. Tehokkaammin hommat niin hoituu että kukin erikoistuu siihen missä on hyvä. itse koodaan varmatoimisia alustariippumattomia algoritmeja sovellusten ytimiin eikä voisi vähempää jotkut Windowsit kiinnostaa. Kokouksia sun muita häiriötekijöitä varten ne kuitenkin on koneella oltava.

Kuka on väittänyt että ap:n tapauksessa puhutaan työasioista? Itse ymmärrän asian niin että siviilikone on Windowsin uudelleenasennuksen tarpeessa.

Vierailija
9/9 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ainekaa meillä jakseta ihan heti lähteä rehkimään tuollaista keikkaa :D