Mikä väärin lausuttu sana ärsyttää sinua?
Kommentit (4878)
Vierailija kirjoitti:
Perunamuussi
MUUSI
Ei muussi ole väärin äännetty. Kirjoitusasuna se olisi väärä, ei äännettynä.
Vierailija kirjoitti:
Puoliso sanoo aina mobile PLAY :D
Mun mies lausuu sanan play, että pläy. "Paina sitä pläytä".
Forttum, Austraalia, Argenttiina, boonus, veetto-oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hää vissiin tarkoitt että sanoo väärän sanan, oikea olis mobile pay eikä play?
Tasavallan presidentti STYBB.
Nuurdea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hää vissiin tarkoitt että sanoo väärän sanan, oikea olis mobile pay eikä play?
Niin varmasti tarkoittikin. Mulla vain tuli tuosta mieleen mieheni sanoma pläy, ja laitoin sen tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Q-kirjain. Edelleen kuulee kaikenmaailman junttien sanovan Guu. Vaikka se on itsesään selvästi Kovalla Koolla niin kuin yöllinen taivaankappalekin. Ilmeisesti ala-asteen opettajat ovat joskus 80-luvulla opettaneet Guu-girjaimen gäyttöä.
Yksi kaverini sanoi aina "guu". Miten ei voi muuten fiksu ihminen tajuta, että se on "kuu" ? Millä ihmeen logiikalla Q-kirjain olisi "guu" ?
Koska koulussa opetettiin niin. Samaten opettajan lisäksi muut aikuiset sanoivat niin. Joten mistä lapsi sitten voisi tietää, että se onkin k eikä g? Mulle se selvisi jossain vaiheessa lapsuutta, mahdollisesti vieraita kieliä opiskellessa.
Ei ole opetettu guu, vaan on
Besserwisser tietää kaiken🤢
Vierailija kirjoitti:
Henskelit
Salminakki
Gluteiiniton
Kolestrooli
Telvisio
Palveri (koko sana palaveri on typerä,.miksi ei voi vain sanoa rehellisesti kokous)
Googlaapas gluteeni ja gluteiini. Molemmat oikein, mutta tarkoittavat eri asiaa. Sata kertaa tästä on täällä foorumilla kirjoiteltu.
Presidentti tulee monen toimittajan ja uutistenlukijan suusta muodossa presentti.
Googlaapas gluteeni ja gluteiini. Molemmat oikein, mutta tarkoittavat eri asiaa. Sata kertaa tästä on täällä foorumilla kirjoiteltu.
Googlasin ja gluteiini on väärin 🥹. Sitä ei ole olemassa. Gluteliini ja gluteniini ovat olemassa mutta eivät ole synonyymejä gluteenin kanssa.
Sana röntgen vääntyy ihmisten suussa sanaksi röngten T. Röntgenhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Anoppi sanoi lasagnea aina lasnageksi. Ei auttanut korjata.
Lasagne-Lasse
Vierailija kirjoitti:
Anoppi sanoi lasagnea aina lasnageksi. Ei auttanut korjata.
Moni puhuu lasangesta. Se ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Pieno, pieno, pieno. Yksi sadasta sanoo sen oikein. Ehkä vain ne, jotka itse soittavat pianoa, tai eivät taida hekään kaikki.
Taitaa olla lähinnä eteläsuomalaisten ääntämisvika. Länsisuomalaisista en tiedä kun en tunne heitä, mutta Itä-Suomessa tuo sana osataan järjestään sanoa oikein piano. No, jotkut umpimaalaiset saattavat sanoa pijano.
Vierailija kirjoitti:
Expresso. Sanoja on aina päälle 60-vuotias nainen.
Ex-työpaikalla sen sanoja oli viisissäkymmenissä.
Lappio
Tai kun aikuinen ihminen sössöttää esim: pienelle lapselle