Mikä väärin lausuttu sana ärsyttää sinua?
Kommentit (4878)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monien - jopa tv-toimittajien - tapa lausua München jotakuinkin "Mynssssen". Ei siinä ole s:ää lainkaan, eikä saksan ch:ta lausuta s:nä.
Jäin miettimään, että miten se sitten lausutaan? Mynkhen?
Osimoilleen mynhjen, siten että h kuuluu melko voimakkaasti "hankaavana".
Klikkaa kajarin kuvaketta!
KOKOOMUS (Venäjän kansan mielinen puolue joka on mätä kuin Puutinkin) alas Suomesta koko puole ajaa meitä kohti Venäjän tuhoa..
Vierailija kirjoitti:
kongreettinen
schatööbriaan
Myös 'gongreettinen' on esiintynyt.
Usein sanotaan, että suomea lausutaan samoin kuin kirjoitetaan. Ei lausuta. Kehottaisin teitä hyvät peruskoulusta suoriutuneet tutustumaan assimilaatioon ja liudentumiseen.
Prillit = Rillit, Silmälasit
Rilli = Grilli
Rillaa, Rillataan = Grillaa
Sutelma, Suutelma = Suudelma
Bro = Veli, Kaveri, Toveri (saa käyttää silti)
Panani = Banaani (ei ärsytä kauheasti)
signature
Se ei ole signatuor, vaan sig ni zö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi sanoi lasagnea aina lasnageksi. Ei auttanut korjata.
Minä olen kuullut lasannen ja lasaknen.
Enemmän ärsyttää kun näitä yritetään väkisin ääntää ja se menee vielä oudomman kuuloiseksi, parempi kun sanoo vaan la-sak-ne, selkeästi, eikä yritä esittää jotain, mitä ei ole.
Barrichello nimi aiheutti joskus hämmennystä, ensin puhuivat "barizellosta", myöhemmin "barikellosta".
Hän vastasi itse, rallienglantia puhuvalle toimittajalle, "et osaa sanoa sitä", kun kysyi, että miten se kuuluisi lausua :)
Järvilehto tämän ratkaisi upeasti ja käytti hänestä etunimeen pohjaavaa nimeä Ruupenssi.
- Mikä on maailman homoin nimi?
- P ut1n 😄
Tämä, kun kuuntelee näitä muutaman tv-kanavan tiedotuksia tulevista ohjelmistsa:
Vain meilläää, discovery-kanavallaaa, ensi viikollaaaa.
Luulin, että tuo on vain yhden miehen tapa, mutta nyt siellä on yksi nainenkin: vitosellaa, kanavallaaa, ruudussaa ja painokin on toisella tavullaaaa.