Mikä väärin lausuttu sana ärsyttää sinua?
Kommentit (4878)
niin kuin lausutaan yleisimmin "ningko"
jounalistien resussit yyteiskunnassa tuoatyydeksänstaalvulla
Vierailija kirjoitti:
Thames. Lausutaan tems.
Greenwich. Se ei ole vihreä noita, lausutaan grenits.
Enemmänkin thäms tai thems
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sana NUITA on kaikkein ärsyttävin. Mitä mahtaa tarkoittaa?
Nuita=noita ja nuin=noin, murretta
Maitua. Oulu siis kyseessä
Olen lukenut latinaa lukiossa ja siksi ainakin minun mielestäni cesar-salaatti lausuttaisiin keessar eikä seessar. Tuosta ekan sivun infraktista tuli mieleen röngten. Yllättävän moni sanoo sen noin.
Viellä, erillainen, erinlainen, siintä, Thaimaaseen. Onhan näitä!
Olympialaisissa tuli yliannosta mm. sanoista Porttukali, Pulkaaria, Jamaikka, Etiooppia, olumppialaiset, mitalli... Oli käsittämätöntä kuunnella, kuinka työkseen urheilutoimittajan/-kommentaattorin töitä tekevät ihmiset eivät viitsi opetella sanomaan jatkuvasti käyttämiään sanoja oikein.
Tämä Jamaikka oli minulle ihan uusi tuttavuus, ja sitä saimmekin kuulla loputtomiin. Sama kommentaattori kertoi kertomasta päästyäänkin "jamaikkalaisten tulevan kurvaan", kun pikajuoksijat juoksivat kaarteeseen. Ei siis edes kurviin, vaan kurvaan! Voi prkl!!!
Kyllä se on rokotekattavuus. Kuunnelkaa, kun ne töllössä tai radiossa puhuu löysästi! Hitto, kun se lausutaan rokotekkattavuus kielioppisääntöjen mukaan, kuten kirjekkuorikin. Kaksi k-kirjainta.
Röntgen ei ole rönkten, eikä hemoglobiini ole hemoglubiini. Saattoi jo täällä ollakkin.
NRJ ei ole enerzi, vaan en-aar-zei. Vuodesta toiseen väärin.
Myyjä sanoi kassalla ostos maksaa 10 euroa ja viisket senttiä.
Tämä ei ole lausumista koskeva. Kymmenisen vuotta sitten tuli muotisanaksi, että jokin esim. sujuu "jouhevasti". Ihan eduskunnassakin ja toimittajat olivat niin "jouhevia".
Kuuluisi olla "juoheva".
Hevoset ovat jouhevia, niillä on jouhet.
Täti aina tilailee kosmetiikkaa Jees Rokkerilta.
Ketä (kun tarkoitetaan "kuka") - argh!
Erinlainen
Dineri (kun yritetään olla hienoa ja tarkoitetaan dinneriä 🙄)
Vierailija kirjoitti:
Täti aina tilailee kosmetiikkaa Jees Rokkerilta.
Täähän on just hyvä :''D
"Sellaissessa, tällaissessa, tuollaissessa"
Pyrämiidi, piäno/pieno,
Kaikki 'junttimaisesti' tahallaan väärin lausutut sanat. Rojekti, Maikkel Jakson. Tai niin kun se mainos, blåkläder mikä lausutaan siinä blaaklaader. Joo ymmärrän ettei ihan kaikkea vierasperäisiä sanoja tarvi eikä osaa lausua niin kuin kuuluu alkup.kielessä, mutta en ymmärrä oikein tahallaan korostetun väärin lausumista. Että pidetään jotenkin hienostelevana niitä, jotka sanoo oikein.
Diabeettes
Gluteiini
Dialoogi
Kyynerpää. Miten kenellekään on edes tullut mieleen?
Ja tätä näkee myös kirjoitettuna. Olen pyöristynyt