Taas meni 80e lapsen hanskoihin ja hattuun sekä yhteen paitaan
Kommentit (28)
Miks oot tehny muksun, jos se tuntuu olevan sulle vain rahareikä?
Järkipäässä kirjoitti:
Missä olen niin sanonut? Itsehän nimenomaan mahdollistan lapselle hyvälaatuiset ulkovaatteet ja satsaan niihin. Kyllä noita kirpparilta vitosella saisi, jos rahanmeno aidosti vaivaisi. -ap
Vierailija kirjoitti:
Järkipäässä kirjoitti:
Missä olen niin sanonut? Itsehän nimenomaan mahdollistan lapselle hyvälaatuiset ulkovaatteet ja satsaan niihin. Kyllä noita kirpparilta vitosella saisi, jos rahanmeno aidosti vaivaisi. -ap
Valitat aloituksessa että lapsi on kallis, mutta sitten selität miten sen ei tarvitse olla kallis.
Mitä sä tolla aloituksella oikein sitten edes haet?
Lapsilisähän riitti noihin sitten oikein hyvin!
Jossain asioissa voi pihistää, mutta joihinkin kannattaa panostaa. Käytin kolmen lapsen talvihanskoihin tänä vuonna 100 euroa. Aiemmin halvalla hankitut hansikkaat ovat osoittautuneet huonoiksi valinnoiksi, joten kokeilen, saisiko kerrankin suuremmalla rahalla laatua (+lämpöä). Pipoissa kelpaa hyvin halvempikin malli, enkä paitaankaan montaa kymppiä laittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkipäässä kirjoitti:
Valitat aloituksessa että lapsi on kallis, mutta sitten selität miten sen ei tarvitse olla kallis.
Niin, olen ostanut lapselle ulkovaatteita täksi talveksi nyt noin 350 eurolla, joten kyllä lapsi käy minulle kalliiksi. Mutta en varsinaisesti valita asiasta, koska haluamme ostaa laadukkaita vaatteita. Oletko noussut väärällä jalalla sängystä? ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkipäässä kirjoitti:
Ap hakee sääliä sille, että hän on keski-tai hyvätuloinen ja joutuu maksamaan oman lapsensa kalliit hanskat, kun ei tykkää ostaa rahvaan kirppikseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkipäässä kirjoitti:
Mitä sä tolla aloituksella oikein sitten edes haet?Niin, olen ostanut lapselle ulkovaatteita täksi talveksi nyt noin 350 eurolla, joten kyllä lapsi käy minulle kalliiksi. Mutta en varsinaisesti valita asiasta, koska haluamme ostaa laadukkaita vaatteita. Oletko noussut väärällä jalalla sängystä? ap
Kyllä lapset käyvät kalliiksi. Tuo oli Ap sinun aloituksesi. Mitä sillä hait? Mitä muuta se on kuin valittamista?
Miksi ette osta edullisesti? Pidän hiukan yksinkertaisina vanhempia, jotka ostavat täydellä hinnalla kalliita vaatteita. Tarjouksista saa hyviä diilejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkipäässä kirjoitti:
Mitä sä tolla aloituksella oikein sitten edes haet?Niin, olen ostanut lapselle ulkovaatteita täksi talveksi nyt noin 350 eurolla, joten kyllä lapsi käy minulle kalliiksi. Mutta en varsinaisesti valita asiasta, koska haluamme ostaa laadukkaita vaatteita. Oletko noussut väärällä jalalla sängystä? ap
Kyllä lapset käyvät kalliiksi. Tuo oli Ap sinun aloituksesi. Mitä sillä hait? Mitä muuta se on kuin valittamista?
Sinähän itse tulkitsit asian valittamiseksi. Minä lähinnä totesin asian, joka on ollut aina itselleni melko selvä. ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette osta edullisesti? Pidän hiukan yksinkertaisina vanhempia, jotka ostavat täydellä hinnalla kalliita vaatteita. Tarjouksista saa hyviä diilejä.
Kuten mistä? On meillä viime vuodesta Reimatecin toppahanskoja, jotka menevät edelleen tänä vuonna. Lapsi tarvitsee kuitenkin siistit ulkovaatteet, eli uudet. Noita ns. vanhoja voi käyttää varalla. Alesta en enää helmikuussa osta seuraavalle talvelle vaatteita, koska joka kerta on ollut lopulta väärä koko. ap
Jep, tänäkin syksynä menee vähintään 500,- per lapsi kun ostaa toppapuvun, kengät, parit hanskat, hatun, kerraston ja mitä nyt kukakin tarvitsee. Ja kun toppapukujakin olisi melkein oltava kahdet kuten kenkiäkin. Onneksi isommilta jää pienimmälle edes jotain, kerrastoja ja kakkospuku kotikäyttöön. Kenkiä eikä hanskoja pysty edes kierrättämään, ei niistä enää iloa uudelle käyttäjälle ole, hanskat nyt menee tässä välikautena mutta kunnon pakkasille pitää olla uudet ja hyvät.
Enkä edes suosi mitään "merkkejä", ostan vaatteita joista tiedän että niissä on hyvä hinta-laatusuhde. Onneksi on jo vuosien kokemus, osaan jo etsiä hyvät tuotteet ja hyödyntää alesesonkeja. Hyvä kun lähtikin puheeksi, pistänkin samoin tein nahkarukkaset tilaukseen :)
Mä taas en keksi mitään parempaa käyttökohdetta rahoilleni kuin oma lapsi :) lapsen jutuista pihistän viimeisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkipäässä kirjoitti:
Miksi teet aloituksen, jos sulla onkin kaikki hyvin? Ja nousin tekojalalla sängystä. Kuljettaja ajoi tienvarsipommiin Kabulin ulkopuolella ollessani siellä rauhanturvaajana. Kiva että kysyit kuitenkin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkipäässä kirjoitti:
Toistan tuon toisen kommentoijan kysymyksen. Eli miksi teit koko aloituksen, jos asia on sinulle ok?
Lasten vaatteet on kalliita uutena, mutta ei niitä ilmaiseksi saa käytettynäkään. Ulkovaatteet näissä Suomen olosuhteissa on syytä ollakin laadukkaat ja laatu myös maksaa.
Mun mielestä tuo oli lähinnä toteamus että lapset tulevat kalliiksi ja tottahan se on.
Katoamisen varalta vaatteisiin kannattaa laittaa lapsen nimi ja/tai vanhemman puhelinnumero, vaikka lapset olisivatkin kotihoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en keksi mitään parempaa käyttökohdetta rahoilleni kuin oma lapsi :) lapsen jutuista pihistän viimeisenä.
Sama! Ostan mieluimmin lapselle jotain söpöä turhaa kuin itselleni tarpeellista jos valita täytyy :D
Te, jotka ostatte joka sesonki lapselle laatua uutena, niin minkälaiset tulot teillä on? Entä velat? Vinkuuko Visa, ostatteko tilille/laskulle vai maksatteko heti?
Halvalla pääsit.mulla meni lapsen hattuun ja kaulahuiviin 85€,