Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yhtiölainan osalyhennys

Vierailija
04.10.2017 |

Olen ostamassa ensiasuntoa ja pohdin ihan yleisesti mahdollista yhtiölainaa. Jos asunnolla on yhtiölainaa esim. 60 000 e ja lyhennys olisi 200 e/kk, niin mitä tapahtuu jos maksan yhtiölainasta puolet pois? Pieneekö 200 e kuukausierä vai lyheneekö laina-aika?

Varmasti myös riippuu taloyhtiöstä miten on sen sopinut, mutta miten nämä yleensä menee?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostamassa ensiasuntoa ja pohdin ihan yleisesti mahdollista yhtiölainaa. Jos asunnolla on yhtiölainaa esim. 60 000 e ja lyhennys olisi 200 e/kk, niin mitä tapahtuu jos maksan yhtiölainasta puolet pois? Pieneekö 200 e kuukausierä vai lyheneekö laina-aika?

Varmasti myös riippuu taloyhtiöstä miten on sen sopinut, mutta miten nämä yleensä menee?

Laina-aika lyhenee, jotta vastike-erä pysyy samana.

Kysy isännöitsijältä milloin on majdollista maksaa se osa pois. Ilmeisesti pari kertaa vuodessa on mahdollista. Ehkä nyt loppuvuodesta.

Vierailija
2/4 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sitä ei voi maksaa osissa. Satavarma en kyllä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin, että laina-aika lyhenee, maksuerä on aina koko taloyhtiössä sama per neliömetri.. Maksoin sitten kaiken pois ja otin omaa lainaa sopivammalla kk-erällä.

Sijoitusasuntoon tuli uusi rahoitusvastike. Lainamäärä noin 400 euroa, mutta 9 euron kk-erä ja 10 vuoden maksuaika.... Olettaisin että erä pienenee vuosittain, muuten tulee melko kalliiksi :)

Vierailija
4/4 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei voinut maksaa erässä, maksoin pari vuotta vastikkeen kanssa ja nyt kesällä maksoin lopun kerralla pois. Asunnon omistajavaihdoksen yhteydessä uusi omistaja saa maksaa lainan pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi