Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

yhtiölainan osalyhennys

Vierailija
04.10.2017 |

Olen ostamassa ensiasuntoa ja pohdin ihan yleisesti mahdollista yhtiölainaa. Jos asunnolla on yhtiölainaa esim. 60 000 e ja lyhennys olisi 200 e/kk, niin mitä tapahtuu jos maksan yhtiölainasta puolet pois? Pieneekö 200 e kuukausierä vai lyheneekö laina-aika?

Varmasti myös riippuu taloyhtiöstä miten on sen sopinut, mutta miten nämä yleensä menee?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostamassa ensiasuntoa ja pohdin ihan yleisesti mahdollista yhtiölainaa. Jos asunnolla on yhtiölainaa esim. 60 000 e ja lyhennys olisi 200 e/kk, niin mitä tapahtuu jos maksan yhtiölainasta puolet pois? Pieneekö 200 e kuukausierä vai lyheneekö laina-aika?

Varmasti myös riippuu taloyhtiöstä miten on sen sopinut, mutta miten nämä yleensä menee?

Laina-aika lyhenee, jotta vastike-erä pysyy samana.

Kysy isännöitsijältä milloin on majdollista maksaa se osa pois. Ilmeisesti pari kertaa vuodessa on mahdollista. Ehkä nyt loppuvuodesta.

Vierailija
2/4 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sitä ei voi maksaa osissa. Satavarma en kyllä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin, että laina-aika lyhenee, maksuerä on aina koko taloyhtiössä sama per neliömetri.. Maksoin sitten kaiken pois ja otin omaa lainaa sopivammalla kk-erällä.

Sijoitusasuntoon tuli uusi rahoitusvastike. Lainamäärä noin 400 euroa, mutta 9 euron kk-erä ja 10 vuoden maksuaika.... Olettaisin että erä pienenee vuosittain, muuten tulee melko kalliiksi :)

Vierailija
4/4 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei voinut maksaa erässä, maksoin pari vuotta vastikkeen kanssa ja nyt kesällä maksoin lopun kerralla pois. Asunnon omistajavaihdoksen yhteydessä uusi omistaja saa maksaa lainan pois.