Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia lapsen sukunimen vaihdosta erotessa?

Vierailija
04.10.2017 |

Eli lapsella oli syntyessään minun nimi joskacolimme avoliitossa. Isyydentunnistamisen yhteydessä minut painostettiin isän nimeen ja siihen suostuin. Nyt kuitenkin olemme eronneet, lapsen isä ja minä emme tule toimeen. Olen päättänyt vaihtaa lapselle minun sukunimeni. Lapsikin sanoo haluavsnsa sen.

Mielestäni tämä on oikea ratkaisu, lapsen isä väkivaltainen ja lähestymiskieltoa yritetty hakea. Näkee lasta välillä muttei sovellu isäksi.
Ahdistun joka päivä nähdessäni sen hirviön nimen omalla lapsillani. Miehen vanhemmat ovat myös vähän erikoisia ja varmasti tulevat haukkumaan minua kun kuulevat tästä aiheesta

Onko kokemuksia nimenvaihdosta? Eikö näillä perusteilla luulisi nimen saatana vaihdetuksi? Maksaa kuitenkin satasen sen, mikä mielestäni aika kallis hinta jos ei onnistukkaan

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu vaihtoi lasten sukunimet erotessa ja samassa rytäkässä toiselta myös etunimen!

Vierailija
2/5 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko heillä lasten nimi miehen syntymästä saakka? Eli olivatko avioliitossa?

Meillä oli siis ennen isyyttä tunnistaessaan minun nimi joka muuttui isän nimeksi

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä yhteishuoltajuus?

Vierailija
4/5 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on yhteishuolto, ei onnistu. Tuohon vaaditaan yksinhuoltajuus eli se että lähivanhempi päättää yksin kaikista lasta koskevista asioista kuten nimestä, passista, hoidon tarpeesta jos lapsi sairastuu jne.

Vierailija
5/5 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin lasten sukunimen samaksi kuin itselläni, vaikkei edes erottu lasten isän kanssa. Tuli tunne, että silloin aikoinaan vauvahuuruissa päätös tapahtui liikaa muiden ihmisten mielipiteiden perusteella. Mies ymmärsi.

Mutta tosiaan, jos on yhteishuoltajuus, päätös tehdään yhdessä. (paitsi silloin ihan aluksi, jolloin vauva saa lähtökohtaisesti äitinsä nimen). Kannattaa siis miettiä, mihin suostuu.