Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko pitää olla poissaoloja että joutuu työkykyarvioon?

Vierailija
04.10.2017 |

Vuodessa? Montako kertaa pois tai montako saikkupäivää?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taisi olla 3 sairaspoissaoloa 4kk sisällä.

Vierailija
2/6 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka määrittelee ne itse työterveyden kanssa.

Voi olla esim. yksi yli 30 pvn. poissaolo, tai vaikka 4 lyhyttä poissaoloa 3 kk sisään tms. Jos teillä on työpaikalla varhaisen puuttumisen malli käytössä, niin rajat pitäisi olla myös henkilöstön tiedossa. Kysy henkilöstöasioista vastaavalta henkilöltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan kiinni niistä poissaoloista. Jos on iso leikkaus, saa olla pois vaikka 2 kk, mutta jos on 4 kk aikana enemmän kuin 3 kpl lyhyitä "omalla ilmoituksella" -poissaoloja, niin pääsee keskustelemaan voinnistaan ja jaksamisestaan. Jos ei pysty kertaakaan osoittamaan lääkärintodistuksella, niin aika äkkiä alkaa siirto toisiin tehtäviin.

4/6 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin riippuu syystä, kuten edellä on esitetty niin aivan eri asia oletko poissa pitkään esim. leikkauksen takia vai lyhyitä saikkuja. Meillä on joutunut työkykyarvioon (kolmikantaan) myös kun on ollut samasta syystä paljon saikkuja ja tämä syy vaikuttaa olennaisesti henkilön kykyyn tehdä työtä ja hänen kanssaan käytiin keskustelua siitä onko hänen ylipäätään järkevää jatkaa työssä joka vain ylläpitää tätä vaivaa eikä se koskaan parane, ainoastaan pahenee.

Itsellä vaikea raskaus ja puolen vuoden aikana varmasti 50% töistä poissa mutta turhaa tässä tilanteessa mennä mihinkään arvioon. Eiköhän kaikki tiedä mistä tämänhetkinen huono työkykyni johdu.

Vierailija
5/6 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Jos tyyppi on kuukauden poissa murtuman takia, eihän siinä mitään ihmeellistä ole. Mutta jos sama tyyppi on kolmen kuukauden aikana poissa kolme kertaa to-pe, kyllä se jo herättää tarpeen kolmikantaan. Siitä sitten katsellaan sitä työkykyarviota.

Vierailija
6/6 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kalenterivuoden aikana pois kuusi kertaa, yhteensä 19 päivää. Jokaisesta pätkästä minulla oli lääkärintodistus ja selkeä syy. Poissaolot olisivat loppuneet, kun sain sen jälkeen toimivan lääkityksen, mutta harmi vaan, ettei työnantaja jaksanut sitä odottaa. Tuli yt:t ja mulle lähtö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi