Propral - kokemuksia kyselisin ..
Mulle määrättiin lievittämään ulos lähtemisen kauhua .. eli siis ongelmani on sosiaalisten tilanteitten pelko joka nyt alkanut rajoittamaan elämääni niin, etten haluaiis lähteä kotoani. Sydän hakkaa, tärisyttää, henkee ahdistaa, vatsa menee kuralle jne.
Ollut mulla ties kuinka kauan mutta aina pärjöilly. Tilanne helpottaa kun pääsen "kohteeseen" eli töihin, harrastukseen, kylään tms. Tarviin siis vaan jonkun "rauhotuksen" siihen lähtötilanteeseen (ja pariks tunniks ennen sitä)
Kokemuksia, miten sulla auttanut Propral ja mihin vaivaan?
Kommentit (12)
Minä olen käyttänyt beetasalpaajaa (ei propral) ihan verenpaineeseen ja liian korkeaan sykkeeseen, jos nyt noita vaivoja kyselet. Lapsellani on ollut paniikkioireisiin, mutta kuulemma ei enää käy yhdessä hänellä olevan mielialalääkityksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Koukuttumista?
Koukuttumista johonkin verenpainelääkkeeseen?
Aika vaaraton ja harmiton lääke, auttaa juurikin noihin fyysisiin oireisiin:) Kannattaa kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Koukuttumista?
Propral ei kyllä aiheuta mitään koukuttumista. Voi tosin olla ettei uskalla lähteä ulos ilman Propralia mutta ei siitä mitään haittaa ole. Propralia voi käyttää turvallisesti vuosikausia päivittäin. Sitä käytetään myös säännöllisesti rytmihäiriöiden ja verenpaineen hoitoon. Jos lääkkeestä on apua ja pääset sen avulla ulos ovesta niin turvallisesti voit käyttää pitkiäkin aikoja.
Maikkuli kirjoitti:
Aika vaaraton ja harmiton lääke, auttaa juurikin noihin fyysisiin oireisiin:) Kannattaa kokeilla.
Luulen että fyysiset oireet pahentaa sit niit psyykkisiäkin, eli kun saa ittensä fyysisesti rauhalliseksi niin mielikin tasoittuu.
Nyt vaan kokeilemaan että toimiiko, harmi tänään ei ole menoa mihinkään :D vitsi vitsi
Vierailija kirjoitti:
Koukuttumista?
Sitten kaikki verenpainelääkkeitä syövät ovat koukussa. Eli ei todellakaan.
Tosiaan laskee verenpainetta joten ei kannata rasittaa itseään liikaa fyysisesti esim. lähtemällä juoksulenkille tms. Saattaa alkaa pyörryttää ja lähteä taju. :D
Itse sain apua ahdistuskohtauksen aikana tuleviin sydämen tykytyksiin, kannattaa ainakin kokeilla!
Vierailija kirjoitti:
Koukuttumista?
Propral ei aiheuta riippuvuutta. Ei vaikuta keskushermostoon. Propral laskee sydämen syketiheyttä. Muita vaikutuksia ei ole. Sydämen sykkeen pysyminen alhaalla helpottaa paniikista aiheutuvia fyysisiä oireita. Kun syke ei pääse nousemaan, niin punastumista ja tärinää ei esiinny. Joillekin fyysisten oireiden puuttuminen lieventää myös psyykkisiä oireita. Sykkeen alhaisuus voi aiheuttaa väsymystä. Propral ei siis sovi ennen liikuntasuorituksia. Fyysisen rasituksen ehto on nouseva syke ja Propralin käytön aikana se ei onnistu. Tällöin tulee tunne väsymyksestä. Propral ei kuitenkaan aiheuta sekavuutta.
Maailman tylsin lääke, ei aiheuta mitään muuta kuin hitaamman sykkeen. Ei sivuvaikutuksia, ei koukuttumista, ei mitään muita havaittavia vaikutuksia.
Mulla on propralia tarpeeseen otettavaksi.
Mulla on paniikkihäiriö ja pahimpia on mulle tilanteet joista ei ole ns. Poispääsyä(palaverit,bussissa matkustaminen, leffassa käyminen) tilanteet joissa olen muiden ympäröimänä. En todellakaan aina ota propralia, mutta toisinaan nappaan ja se kyllä itsellä tasaa niitä fyysisiä oireiluja jolloin pääsen "alun paniikin" yli ja pystyn olemaan tilanteessa loppuun saakka.
Propral hidastaa sydämen sykettä ja auttaa paniikin fyysisiin oireisiin. Kannattaa ottaa noin 20 min ennenkuin lähtee ulos. Ihan toimiva ja vaaraton lääke. Auttaa myös esiintymisjäänityksen oireisiin. Siihen itse käytän satunnaisesti.