Onko teillä valokuitu
Kannattaako ottaa? Missä kaupungissa teillä on kuitu saatavilla?
Kommentit (25)
Takapuolessa on juu. Hyvin roikkuu. Asennnus tapahtui silleen kivuttomasti
On. Tv:n ja vahvistimen välissä. Siirtää äänisignalia. Sitten on myös saunassa. Siellä ihan valaisua varten. Lahdessa.
Ap tarkoittaa valokuitunettiä. Ei. Miksi olisi? Mitä hyötyä siitä olisi?
Ei. Ei ole operaattori suostunut tälle alueelle laittamaan. Toiveita on esitetty moneenkin kertaan. Mutta ei vaan ole saatu.
Nyt vaihdettiin operaatorin vaihtuessa kaapelimodemiin, joka on toki teoriassa 10 kertaa nopeampi kuin aiempi ADSL-modemi, mutta käytännössä ero on aika pieni. Nopeustesteissä kyllä ajoittain toimii hyvin, mutta vain ajoittain. Vähän väliä takkuaa ja yhteys hidastuu ja lähes katkeaa. Modemin uudelleen boottaus palauttaa taas muutamaksi päiväksi tilanteen vähän paremmaksi, mutta ...
Ei siis saatu - ja tuskin saadaankaan - valokuitua. Uskoisin kuitenkin luotettavammaksi.
Ei ole kuitua vaikka ollaan ihan pikkukaupungin keskusta-alueella. Uusilla asuinalueilla on. Nyt 1/1 netti ja n.30 e kuukaudessa. Saisi hiukan nopeammankin jos laittaisi muutaman euron lisää mutta jotenkin tällä pärjää. Isomman pelin lataus on päivän homma:) ja päivitykset n. 30 minuuttia ja joita tulee aika usein.
On valokuitu ja nopeus 100/50, hinta 19,90/kk.
Vierailija kirjoitti:
Takapuolessa on juu. Hyvin roikkuu. Asennnus tapahtui silleen kivuttomasti
Tarpeeksi lubrikanttia asennuksen aikana?
Minulla puhelimessa 100, käytännössä 50 netti. Maksaa alle 20ekee, siihen kuuluu puhelut, tekstarit ja videopuhelut. Euroopassakin käyttöä ihan riittävästi. Olen ihan tyytyväinen. En omista muuta nettiä. Luuri Honor.
Ei kai kukaan langanpäässä kotona köki netissä enää!
Mulla on mökilläkin. 7 km kuitua vedettiin mökille. Yhtesikunnan tuella hintaa tuli € 1500.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mökilläkin. 7 km kuitua vedettiin mökille. Yhtesikunnan tuella hintaa tuli € 1500.
Verorahani taas hyötykäytössä kun jonnekin hevonvittuun vedetään tarpeettomia kuituja.
On, asun pienellä paikkakunnalla ja se on pelastus. Maksoin liittymismaksua 100€ ja 40€/kk käyttömaksun.
Hyvin pelittää tv, tietsikat ja puhelin ja on todella toimintavarma ja nopea.
Espoossa itketään kun kuitua ei saa rahallakaan🤣
Vierailija kirjoitti:
On, asun pienellä paikkakunnalla ja se on pelastus. Maksoin liittymismaksua 100€ ja 40€/kk käyttömaksun.
Hyvin pelittää tv, tietsikat ja puhelin ja on todella toimintavarma ja nopea.
Missä valokuidun liittymismaksu on satasella.
Tutulla asennusmaksu olisi 1700.
Epäyllättävästi tuli 4G liittymä kuidun sijaan.
Operaattorimafia estää kuitujen vetämisen vanhoihin kaupunkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Espoossa itketään kun kuitua ei saa rahallakaan🤣
Suomi on siitä ihmeellinen että jos haluaa nopean netin niin täällä pitää asua joko ihan jonkun kaupungin ytimessä, tai sitten jossain hevonkuusessa.
Ytimiin uusimmat jutut tulee aina ensin. Seuraavaksi ne tulee teleyhtiöiden promoprojekteina kepun järkkäämällä valtiontuella hevonkuusiin.
Viimeiseksi kaikki tulee niihin väliinputoajakuntiin jotka ei ole ytimiä muttei tarpeeksi hevonkuusessakaan.
On valokuitulaajakaista, Tampereen keskusta.
Uusfossiili kirjoitti:
Minulla puhelimessa 100, käytännössä 50 netti. Maksaa alle 20ekee, siihen kuuluu puhelut, tekstarit ja videopuhelut. Euroopassakin käyttöä ihan riittävästi. Olen ihan tyytyväinen. En omista muuta nettiä. Luuri Honor.
Ei kai kukaan langanpäässä kotona köki netissä enää!
Kyllä kökkii, vaan ei kodin ulkopuolella . Mieluummin iso ruutu ja kunnon näppis kuin pikkuräppänä, enkä ole niin nettiriippuvainen että kodin ulkopuolella on tarve sinne nettiin luurilla päästä joten luurissa ole nettiä eikä tule. Valokuitu 1Gb kotona riittää kaikenlaiseen nettailuun ihan hyvin.
Up