Tiesittekö, että se on selän takana puhumista, jos teette keskustelun tänne ja kritisoitte/kerrotte negatiivisia asioita jostain läheisestänne?
Minä opin tämän tänään. Olkaa tekin tästä lähtien tarkkoja millaisia aloituksia teette läheisistänne. Se on nimittäin selän takana puhumista, jos kerrotte heistä jotain negatiivista täällä!
Kommentit (18)
Tiedän, minulla vain ei ole ystäviä joiden kanssa juoruta.
Tiesin. Siksi teenkin pelkästään sellaisia aloituksia läheisistäni joissa kehun heitä maasta taivaisiin. Tällaisia ketjuja täällä onkim enimmäkseen. Kyllä av-mammat tietää että tänne halutaan vain kivoja aloituksia joissa kerrotaan kuinka ihana elämä meillä on! :)
Pitäähän sitä jossain saada purkautua kunhan tekee sen niin, ettei asianosaisia tunnista.
Kerro nyt enemmän, mitä sulle kävi?
Vai sinusta itsestäsikö täällä juoruttiin?
Ei ole, jos ketjua ei ole tehty tunnistettavaksi ja nolaamistarkoituksessa. Useimmiten varmaan vaan tuuletetaan tunteita ja haetaan perspektiiviä. Vastaajat kun osaavat nähdä asian myös siinä toisessa näkökulmassa.
En ajattele, että selän takana puhuminen olisi aina negatiivinen asia.
Aloituksesta huomaa, että joillekin tämä palsta on ainoa väylä sosiaaliseen kontaktiin ihmisten kanssa. Kannattaisi joskus käydä ulkona, ihan siellä oikeassa elämässä.
Minä käyn osa-aikatöissä ja harrastan yhtä lajia missä ollaan ryhmänä, kuten olen tehnyt suurimman osan aikuiselämästä, silti en saa koskaan mistään kavereita tms enkä jaksa edes enää yrittää joten pakko jutella täällä (useimmat ihmiset juoruilee eli puhuu ihmisen a kanssa ihmisestä b, c ja d, hyvää tai pahaa).
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, jos ketjua ei ole tehty tunnistettavaksi ja nolaamistarkoituksessa. Useimmiten varmaan vaan tuuletetaan tunteita ja haetaan perspektiiviä. Vastaajat kun osaavat nähdä asian myös siinä toisessa näkökulmassa.
Tätä edeltävä aloitukseni siis käsitteli erästä työkaveriani (jonka kanssa en tosin kaveeraa), joka on aina negatiivinen, kiroilee, on ilkeä ja valittaa kaikesta kovaan ääneen. Joku ketjussa sanoi että minä puhun hänestä selän takana ja että se ei ole myöskään oikein. Eli ei siinä ollut mistään selän takana puhumisesta kyse, kun en kertonut työkaveristani tunnistettavasti vaan halusin vain kuulla muiden ajatuksia ja purkaa mieltäni siitä. Niinhän täällä kaikki tekevät, mutta yhtäkkiä minut tuomitaan selän takana puhujaksi. Sitä ihmettelen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä edeltävä aloitukseni siis käsitteli erästä työkaveriani (jonka kanssa en tosin kaveeraa), joka on aina negatiivinen, kiroilee, on ilkeä ja valittaa kaikesta kovaan ääneen. Joku ketjussa sanoi että minä puhun hänestä selän takana ja että se ei ole myöskään oikein. Eli ei siinä ollut mistään selän takana puhumisesta kyse, kun en kertonut työkaveristani tunnistettavasti vaan halusin vain kuulla muiden ajatuksia ja purkaa mieltäni siitä. Niinhän täällä kaikki tekevät, mutta yhtäkkiä minut tuomitaan selän takana puhujaksi. Sitä ihmettelen.
Ap
Sulla on siis Suomen ainoa kiroileveva, ilkeä ja valittava työkaveri. Että silleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä välitä niistä kommenteista. Mielestäni on nimenomaan parempi anonyymisti tuulettaa omaa päätä ja saada se toinen näkökanta. Kuin oikeasti puhua selän takana. Ehkä nämä ovat itse niitä jotka koko ajan kiroilevat. Luin itsekin aloituksesi. Enkä voi ymmärtää sitä koko ajan negatiivista asennetta. Tottakai joskus voi olla huono päivä. Mutta onhan tämä elämä huomattavasti mukavampi kun ajattelee positiivisesti. Samaten en ole ikinä "oppinut" kiroilemaan. Ja omaan korvaan nämä jatkuvasti kiroilevat ovatkin aika juntteja
Ei todellakaan ole selkään puukottamista jos tekee keskustelun jostain josta ei henkilöä tunnista. Olisi aika tylsää jos keskustelupastalla kaikki kertoisivat vain hyvistä kokemuksista. Ei niistä riitä koskaan tarpeeksi puheenaihetta. Keskustelupalsta on tarkoitettu juuri siihen että ihmiset voivat purkaa sielunsa sopukoita. Ei keskustelupalstan tarkoitus ole olla elämämme hehkutusareena. Sitä hehkuttamista ja pintakiiltoa varten on ihan muut kanavat.
Sitähän varten keskustelupalstat ovat olemassa, että niissä voi avautua asioista. Anonyymisti tietysti. Monella ei välttämättä ole sellaisia läheisiä, joille voisi avautua, joten turvautuvat foorumeihin. Monista asioista ei myöskään edes haluaisi puhua omille läheisille ja, joskus parempikin saada se ulkopuolisin mielipide.
Kirjoittelu pitää tietysti tehdä niin ettei siitä mahdollisesti asianomainen tai omaiset itseää tunnista.
Itse tunnistin täältä kerran erään kaverin avautumisen läheisestään. Se oli tunnistettava, siinä mielessä, että oli samaa tarinaa kertonut ihan livenäkin. Toisaalta itselläni oli tiedossa myös asioiden oikea laita ja tarina oli vääristelty hänen edukseen. Oli jokseenkin huvittavaa lukea niitä kommentteja, joissa hakuttiin tätä kaverini läheistä, samalla ylistäen kaverin käytöstä Tämä kaveri on muutenkin todellinen juoruilija ja tämä avautuminen osoitti ainakin itselleni ettei häneen tollakaan ole luottamista. Varmasti suurin osa ihmisistä palstoilla aidosti haluavat vain "päästä purkamaan asioita " mutta sitten on myös näitä, jotka kaipaavat aina sitä yleisöä, joille tai jonka kanssa arvostella. Jos läheiset eivät enää jaksa kuunnella niin se sama toiminta siirtyy nettiin.
Ai käry kävi 😁