Voiko kopiolaukku olla nahkaa?
Jos on merkkilaukku, joka on aitoa nahkaa, voiko se silti olla feikki?
Kommentit (14)
Tietenkin. Miksei voisi? Ovathan feikkifarkutkin farkkukangasta. Hyvät feikithän ovat sellaisia, että pitää olla asiantuntija erottaakseen ne aidoista. Hyviä feikkejä kannattaa tehdä, koska aidon hinnasta usein niin suuri osa on pelkkää merkkilisää eikä perustu siihen, kuinka paljon laukun tekeminen on maksanut.
Mistä voi tietää, onko kirppikseltä löydetty käytetyn ja laadukkaan oloinen merkkilaukku kopio vai aito?
Vierailija kirjoitti:
Mistä voi tietää, onko kirppikseltä löydetty käytetyn ja laadukkaan oloinen merkkilaukku kopio vai aito?
Jos se on niin hyvä kopio ettei sitä kopioksi tunnista, niin silloin lienee sama onko se kopio vai ei. Se on joka tapauksessa hyvä kirppislöytö. Suurimman osan kirpparimerkkiveskoista erottaa kopioiksi jo kaukaa, kuten myös ihmisten käytössä olevista.
Joo. Koiran nahkaa, Kiinassa nyljettyä.
Kyllä kesti kauan tajuta otsikko. Ihmettelin kovasti laukkua, joka on erikseen kopiopaperin kantamista varten.
Nimim. Melko höhlä tai väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Siitä, että se on kirppiksellä. Kumpaa itse myisit kirppiksellä, aitoa vai feikkiä?
Feikki voi olla vaikka tismalleen samoissa tehtaissa samoista materiaaleista tehty, ja yhtä laadukas kuin alkuperäinen.
Joskus oli jossain lehdessä siitä juttua, että monet piraattituotteet voi olla tosiaan ihan samoja kuin alkuperäiset, ne on vaan valmistettu "salaa". Ollut toimeksianto valmistaa 1000 laukkua. Materiaalit hankittukin 1200 laukkuun, joista 1000 menee huippumerkin myymälään ja 200 piraattikauppiaalle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kesti kauan tajuta otsikko. Ihmettelin kovasti laukkua, joka on erikseen kopiopaperin kantamista varten.
Nimim. Melko höhlä tai väsynyt.
Tää on hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä, että se on kirppiksellä. Kumpaa itse myisit kirppiksellä, aitoa vai feikkiä?
Mahdotonta ei ole löytää kirppikseltä aitoakaan käytettyä veskaa. Kirppiksellä on aina silloin tällöin myynnissä tavaraa, jonka hinta on mitätön verrattuna todelliseen arvoon. Enkä nyt siis tarkoita mitään henkkamaukan muutenkin halpoja rääsyjä. On ihmisiä, jotka eivät tunne ja tiedä eri tuotteiden arvoa, brändiä, ikää ja on myös ihmisiä, jotka haluavat päästä eroon tavaroistaan ja myyvät edullisesti kunhan saavat kaupaksi. Kirppareilla on ollut arvoltaan parin sadan hintaista vanhaa designlasia parilla eurolla, oikeita merkkiveskoja kympillä-parilla ja olenpa nähnyt erään himoitun merkin avokkaatkin laatikkoineen kirpparimyynnissä halvalla. Tosin löytöjen bongaus vaatii paitsi olemista oikeaan aikaan paikalla, myös tuotteiden tuntemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin ihan hyvin myydä aitoja. Mulle ei itselle sano juuri mitään mitkään aitoudet ja epäaitoudet. Ostan aina hyviä tavaroita liikkeestä, en turistitoreilta tai nettikaupoista, joten oletan että ne on aitoja, joskin merkit ei useimmiten sano mulle mitään. Jos haluan päästä eroon niistä, kannan ne samalle kirpparipöydälle muitten tavaroitten kanssa, enkä ala erikseen missään muualla niitä kaupittelemaan.
Suurin osa kopiolaukuista näyttä juuri siltä mitä ne ovatkin - kopioilta. Vaikutelma on samanlainen kuin jos vanhan tojotan nokkaan ja perään olisi liimattu mersun merkki, merkki löytyy mutta mikään muu ei sitten enää täsmääkään.
Jos jossakin on nahkainen kopiolaukku, voisi olettaa että se on muovista peruskopiota laadukkaampi ja paremmin tehty, joten mitä sillä nyt sitten on väliä vaikka olisi kopio. Monet menevät polleina kilometrin päästä kopioksi erottuvan muovikassinkin kanssa, niin sen kun käyttää nahkaistaan, on sitten kopio tai ei.
Ei sitäpaitsi ole täysin mahdotonta etteikö kirppikseltä voisi tehdä aitoa löytöäkin. Eikä ap:n kysymän kassin tarvitse mikään luiska olla, on niitä muitakin merkkiveskoja, jotka eivät ole mitenkään erityisen kalliita uusinakaan, kuten nyt vaikka kors , marc jacobs tai calvin klein.
Mä taas en ole koskaan nähnyt nahkasta tehtyä feikkilaukkua. Sillä perustelen itsekin myymieni laukkujen aitoutta. Ja itse toki tiedän ostaneeni merkkiliikkeestä taatusti aitona.
Mulla on pari "Chinaberryä"; paksua aitoa nahkaa (nahkan erottaa kyllä keinonahasta ihan maallikkokin). Toinen on kestänyt päivittäisessä käytössä hyvännäköisenä viidettä vuotta; nyt alkaa jossain kohdissa näkyä kulumista. Mutta ulospäin näyttää aidolta Mulberryltä, kaikki yksityiskohdat ovat kuten aidossa jne; mutta itse tiedän että Kiinasta ostettu alle satasella eli siis feikki. Enkä ole myymässä missään, en aitona enkä feikkinä; en kehtaisi. Tuskin enää kehtaisin edes ostaa mutta tuli ostettua aikanaan.
Voi