Vauvat ja yli-innokkaat mummot
Tarkoitan nyt siis näitä hyvää tarkoittavia senioreita, jotka tulevat neuvomaan parkuvan vauvan äitiä ja joskus isääkin"hänen on varmaan nälkä" Hänellä on varmaan vaippa märkä" "voi voi, eikö se äiti ota syliin?"
Aght,
Kommentit (9)
Prismassa just viime viikolla kun työnsin taaperoa rattaissa ja miehen koriin kerättiin ostoksia; "Laittakaa pieni ostoskärryihin, niin sillä olis mukavempaa ja teillä helpompaa." Jatkoi matkaansa tuon sanottuaan ja me jäätiin hölmistyneinä miettimään, että mihinhän me ne rattaat sitten laitettaisiin? En oo vaunuparkkeja kaupoilla nähnyt...
MInä annan vauvojen huutaa ja olen ihan hiljaa,vaikka vasemmalla korvalla näkee, että sillä on kylmä tms. Antaa vanhempien kärsiä seuraukset. Mutta sen verran itsekäs olen, että kodistani tuollainen pikkulapsi saa lähteä samantien.
Small talkia ei pitäisi ottaa henkilökohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
MInä annan vauvojen huutaa ja olen ihan hiljaa,vaikka vasemmalla korvalla näkee, että sillä on kylmä tms. Antaa vanhempien kärsiä seuraukset. Mutta sen verran itsekäs olen, että kodistani tuollainen pikkulapsi saa lähteä samantien.
Mielenkiinnosta, onko siis oikeasti tapahtunut konkreettinen tilanne, jossa vauva on alkanut itkeä kotonasi ja olet käskenyt sen vanhempien lähteä?
Sellaiset mummot ovat vihoviimeisiä, joilla koko elämän ainoa asia ovat olleet omat lapset. Ei koulutusta, ei mitään. Ne sitten yrittävät päteä lastenlastensa kautta. Sellaisia vanhempia on vieläkin, ja heistä tulee varmaan samanlaisia isoäitejä.
Sellaiset mummot, jotka ovat laiminlyöneet omia lapsiaan koska ovat tehneet liikaa töitä, ovat parempia. Heillä on elämässä ollut sisältöä ja he ovat älykkäitä, ja haluavat usein olla paljon lastenlastensa kanssa. He eivät haittaa.
"Kuuleppa, vauvallasi taitaa olla kuuma. Annas kun.." ja samantien oli ventovieras nainen vauvani kimpussa ! Kuulemma perhepäivähoitaja. Se ei silti oikeuta tulla neuvomaan ja sorkkimaan vierasta vauvaa! 10v jo mennyt, mutta tämä episodi kahvilassa jäänyt mieleen.
And by the way, vauvan haalari oli auki ja myssy sekä tumput otettu pois. Itki väsymystä ja heijasin vaunuja odottaen että nukahtaisi. Ja sitten tämä naikkonen tunkee siihen patonkinsa kanssa pätemään! Oletti ilmeisesti, että jos on tatuoitu ja blondi ja vielä nuori äiti, ei teiniäiti mutta nuori, niin ei ole älyä sen verran että vähentää vauvan vaatetusta sisätiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli joku mummo kimittämään bussissa, että tekee lastensuojeluilmoituksen kun annan vauvan vain huutaa ja paskakin haisee! Käytti siis oikeasti sanaa paska. En todellakaan ala 15min kestävällä matkalla vaihtaa kakkavaippaa ja samoin vauvan nostaminen syliin liikkuvassa bussissa on vaarallista!
...vaarallista ja KIELLETTYÄ!!
Minulle tuli joku mummo kimittämään bussissa, että tekee lastensuojeluilmoituksen kun annan vauvan vain huutaa ja paskakin haisee! Käytti siis oikeasti sanaa paska. En todellakaan ala 15min kestävällä matkalla vaihtaa kakkavaippaa ja samoin vauvan nostaminen syliin liikkuvassa bussissa on vaarallista!