Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt on hyvät neuvot tarpeen! Liittyy pettämiseen, voitteko auttaa?

Vierailija
02.10.2017 |

Mies jäi kiinni pettämisestä, joka on tapahtunut yli 5 vuotta sitten, kun meillä meni tosi huonosti. Onko ainoa tapa päästä yli, että kostaisin ja teen saman itse hänelle? Alkaa olla sellainen olo, etten muuten pääse tästä yli. Onko ihan hullu ajatus? Miten muut olette päässeet eteenpäin?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten tuo tekisi miehesi teon tekemättömäksi.

Jos et pääse yksin yli miehen pettämisestä, vaihtoehtoja on kaksi: hae ammattiapua asian käsittelyyn tai eroa.

Vierailija
2/37 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kostaminen auttaa? Tulee vain inhottava olo molemmille. Jos rakastaa ja toinen rakastaa myös niin anteeksi kannattaa antaa. Jos ei pysty antaan niin ero. Joku pariterapia voisi olla hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tee ensin rehellinen päätös haluatko jatkaa suhdetta. Tämän on oltava katkeruudesta vapaa aitoon tunteeseen perustuva päätös. Jos päätät erota ei asiaa kannata vatvoa enempää.

2. Tapahtuneen läpi käyminen miehesi kanssa sillä tasolla kuin SINÄ haluat. Kun miehesi on ollut valmis pettämään hänen on oltava valmis myös käsittelemään asiaa. Jos miehesi ei halua tähän osallistua palaa kohtaan 1. ja mieti uudestaan.

3. Suhteen sääntöjen pohtiminen ja yhdessä sopiminen. Miten tästä eteenpäin?

Vierailija
4/37 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, laittaa miettimään. En tiedä miten tästä eteenpäin.

Vierailija
5/37 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies jäi vasta nyt kiinni? Ei siis itse tunnustanut? Sen käsityksen tekstistä saa, kun kirjoitit "jäi kiinni".

Eli 5 vuotta valehdellut (mikäli olet asiasta kyselly) ja pitäny valheessa.

Musta melkein toi valehtelu on pahempi kuin itse pettäminen.

Jos petät itse, ei se auta. Kärvistelet ton asian kanssa loppuelämän, mikäli jatkat miehen kanssa.

Vierailija
6/37 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tunnusti itse. Asuimme erillään silloin, ja muutenkin oli vaikeaa. Nyt tuli riidan ohella ilmi. Olen kriisissä tällä hetkellä ja välimme ovat aika tulehtuneet. Silti rakastamme toisiamme. Voiko tällaisesta päästä yli? Molemmat haluavat yrittää, mutta olen valehtelemisesta katkera.

Vierailija
7/37 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tuli riidan ohella ilmi? Mistä riitelitte? Painostitko häntä tunnustamaan? Olitko vahvasti epäilly jo vai tuliko täytenä yllätyksenä? Oletko epäilly pettämisestä siis koko puoli vuotta ja nyt vasta tunnusti?

Vierailija
8/37 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistaako ylläpito kaikki maahanmuuttokeskustelut vai tekeekö sen joku lukija?

Vierailija
9/37 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yllätyksenä tuli. En nyt jaksa kertoa yksityiskohtia. Masentaa aivan julmetusti, rakastan kuitenkin tätä miestä kovasti. Lähteekö paha olo koskaan pois, jos jatkan hänen kanssaan?

Vierailija
10/37 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu, että et pääse asiasta yli, "takaisin" pettäminen tuskin tulee auttamaan asiaa. Vai onko sulla vapaaehtoinen kostokumppani jo katsottuna?

Vierailija
11/37 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se paha olo koskaan lähde pois. Itse 14 vuotta sitä ihmettä odottanu. Pitää olla aika kova nahka ja sietää sitä faktaa, ettei enää koskaan voi luottaa toiseen. Ja sekin on harmi, ettei voi enää toista ihaillen katsoa.

Vierailija
12/37 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yllätyksenä tuli. En nyt jaksa kertoa yksityiskohtia. Masentaa aivan julmetusti, rakastan kuitenkin tätä miestä kovasti. Lähteekö paha olo koskaan pois, jos jatkan hänen kanssaan?

Mun mies kanssa valehteli järjestelmällisesti puoli vuotta. Rakastin niin paljon, että päätin jatkaa. Nyt vuosia myöhemmin tajuan, että olis pitäny antaa mennä vaan...ei tää tuska lähde eikä luottamus koskaan palaa. Plus katkeruus valehtelusta.

Vierailija
13/37 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se paha olo koskaan lähde pois. Itse 14 vuotta sitä ihmettä odottanu. Pitää olla aika kova nahka ja sietää sitä faktaa, ettei enää koskaan voi luottaa toiseen. Ja sekin on harmi, ettei voi enää toista ihaillen katsoa.

Eikö juuri tämän takia voisi kuvitella, että helpottaisi omaa oloa jos loukkaisi toista samalla mitalla? En ole kostonhimoinen ihminen, mutta väistämättä tämä tulee mieleen.

Vierailija
14/37 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies kanssa valehteli järjestelmällisesti puoli vuotta. Rakastin niin paljon, että päätin jatkaa. Nyt vuosia myöhemmin tajuan, että olis pitäny antaa mennä vaan...ei tää tuska lähde eikä luottamus koskaan palaa. Plus katkeruus valehtelusta.

Kunpa voisin jutella kanssasi. On tämä hirveää tuskaa. Oletko tosiaan tuota mieltä? Ehkä pitäisi uskoa sinua, ja antaa miehen mennä. Tajuaisiko mies sitten kuinka paljon tuskaa hän aiheutti?

Vierailija
15/37 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö juuri tämän takia voisi kuvitella, että helpottaisi omaa oloa jos loukkaisi toista samalla mitalla? En ole kostonhimoinen ihminen, mutta väistämättä tämä tulee mieleen.

Eihän se toisen valehtelu ja pettäminen muuksi muutu, vaikka itse kuinka pettäisi kostoksi. Tuota ajatusmaailmaa en yhtään tajua.

Vierailija
16/37 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa voisin jutella kanssasi. On tämä hirveää tuskaa. Oletko tosiaan tuota mieltä? Ehkä pitäisi uskoa sinua, ja antaa miehen mennä. Tajuaisiko mies sitten kuinka paljon tuskaa hän aiheutti?

Olen tasan tuota mieltä. Sillä ei ole väliä tajuaako mies koskaan. Sillä on väliä, kuinka hitosti on joutunu asian takia kärsimään. Olen alkanu oireilee ihan fyysisesti tämän asian takia. Ja sekin vielä, että asiasta ei koskaan enää puhuttu, kun se tuli ilmi. Silloin puitiin, mutta sitten ollaan leikitty kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Vierailija
17/37 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tasan tuota mieltä. Sillä ei ole väliä tajuaako mies koskaan. Sillä on väliä, kuinka hitosti on joutunu asian takia kärsimään. Olen alkanu oireilee ihan fyysisesti tämän asian takia. Ja sekin vielä, että asiasta ei koskaan enää puhuttu, kun se tuli ilmi. Silloin puitiin, mutta sitten ollaan leikitty kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Korjaan, ehkä kolme kertaa olen erikseen ottanu asian puheeksi, kuinka vieläkin kärsin koko jutusta. Eikä mies edes koskaan tunnustanu kaikkea. Sekin painaa todella paljon. Kun en koskaan ole saanu raakoja faktoja nenäni eteen, jonka perusteella olisin voinu aikoinani päättää, haluanko suhdetta niistä huolimatta jatkaa.

Vierailija
18/37 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tapahtumat ovat olleet vuosia sitten, ne ovat nyt ajankohtaiset ja ne kuuluu käsitellä.

Miehen homma on puhua kanssasi ja saada sinut luottamaan uudestaan. Jos ette puhu kunnes luotat, jäät epäilemään.

Jos mies ei tahdo puhua tai aiheeseen palaaminen toistuvasti ärsyttää niin pariterapia auttaa.

Kyllä kuuluu ymmärtää mitä teki ja ettet luota.

Vierailija
19/37 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin lähdet kostamaan ja pettämään itse kostoksi, kysy itseltäsi että haluatko sinä olla samanlainen paska kuin miehesi oli? Niin haluatko? Pettäminen on aina oikeutettu syy erolle, ja jollet halua/pysty petturin kanssa elämään, vain lähde. Seuraava kun kysyy että oletko koskaan pettänyt, on paljon mukavampaa sanoa että, en ikinä, kuin että kerran kostoksi.

Vierailija
20/37 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan, ehkä kolme kertaa olen erikseen ottanu asian puheeksi, kuinka vieläkin kärsin koko jutusta. Eikä mies edes koskaan tunnustanu kaikkea. Sekin painaa todella paljon. Kun en koskaan ole saanu raakoja faktoja nenäni eteen, jonka perusteella olisin voinu aikoinani päättää, haluanko suhdetta niistä huolimatta jatkaa.

Kuulostaa pahalta. Entä jos nostaisit kissan uudestaan pöydälle? Miten voi päästä yli, jos ei tiedä faktoja? Minä hankkisin tietooni faktat tuossa tilanteessa.