Islannissa matkanneet! Kerro vinkkejä sinne aikovalle, esim. löytyykö
ollenkaan suhteellisen edullisia yöpymispaikkoja, onko bed and breakfast- tyylisiä tai muita kuin hotelleja. Kaikkea muutakin voi kertoa/suositella, nähtävyyksiä, hyviä ruokapaikkoja, taidetta, kulttuuria.
Kommentit (23)
Islanti on älyttömän kallis, siis ruoka ja viina.
Yksi parhaista lomista mitä olen viettänyt oli juuri Islanti. Itse tein päiväretkiä Reykjavikista. Museot jätin väliin.
Kallista oli. Esim Acnen käytetyt vaatteet maksoivat enemmän kuin uudet vastaavat Tukholmassa. Liikkeet eivät olleet auki joka päivä, lama kuulemma vaikutti siihen. Muuta negatiivista ei tule mieleen.
Kaikki puhuvat englantia.
Olin kivassa hotellissa jossa sai paistaa aamiaisella itselleen lättyjä.
3 jatkaa. Blue Lagoonissa pitää käydä kerran elämässä. Oli täynnä kiinalaisia. Sinne voi mennä jo lentokentältä suoraan. Kaikki liput voi ostaa netissä etukäteen.
Jos on rahaa suosittelen tekemään niitä päiväretkiä. Lounaaseen, luoteeseen tai jäätikölle.
Kulttuuriin en perehtynyt, osiin vahingossa hcmetalli/punk-bändi ilmaiskeikalle. Siellä nuoriso tuli juttelemaan vaikka en mikään nuori tyttö enää olekaan.
Icelanderairin lennot on hyvät. Liput kentältä Reykjavikkiin voi ostaa jo Suomessa valmiiksi.
Hyvä valinta!
Ruuhkaisen ja kalliin Blue laguunin sijaan suosittelen etsimään muita luonnonvaraisia kuumia lähteitä ja ulkoilmauimaloita. Uimala löytyy joka kylästä ja suht edullisia.
Autovuokra on aika ehdoton tuolla, pääsee paremmin käsiksi luontoon. Reykjavikista kun lähtee ykköstietä etelään Vikiä kohti niin matkalta löytyy musta hiekkaranta ja upeita vesiputouksia (joista yhden taakse voi jopa kävellä!). Suosittelen, jos tarkoitus tehdä Reykjavikista päiväretkiä. Samoin Snaefellsnesin niemimaa oiva päiväretkikohde.
Jos enemmän aikaa ja rahaa käytettävissä niin road trip saaren ympäri on varmasti yksi elämäsi upeimmista kokemuksista.
Paljonhan tekemiset tuolla riippuu budjetista ja käytettävissä olevasta ajasta. Ja toki myös vuodenajasta, kesällä tuplahinnat!
3 ja 4 jatkaa. Jokaisessa maailmankolkassa on edullisia majoitusvaihtoehtoja. Jopa NY:ssä. Hauskaa reissua.
Suosittelen Satu Rämön kirjoittamia kirjoja Islantiin matkaavalle. Itse yövyn Reykjavikissa Guesthouse tyylisessä majoituksessa. Kesällä hinnat vastasivat Suomen hotellihintoja. Hostellit ovat hyvä vaihtoehto.
...jatkuu. Paikallisten herkkujen must hummerikeitto ja pylsa (=hodari)! Jos olette nuoria ja innokkaita niin malttakaa lauantai yöhön, bileet Reykjavikissa alkaa vasta yhden jälkeen. Ja siellä muuten osataan juhlia! Kaffibarin ja Hurra saavat minun suositukset.
Ap vielä jatkaa ja kiittää jo vastanneita. Ollaan suunniteltu lähteä koko perheen voimin matkalle, mukana pari kouluikäistä ja me keski-ikäistyvät vanhemmat. Ostosten teko ei meitä juurikaan kiinnosta eikä juhliminen, sen sijaan luontokohteet, kulttuuri ja taide siis museot yms kiinnostavat, lisäksi hyvä ruoka, ja ihan vaan kukeminen ja katseleminen tuolla. Lisää vinkkejä otetaan vastaan! Onko kevät ja syksy mukavia aikoja lähteä tuonne?
Tässä on hyvin noista vuodenajoista
http://www.mondo.fi/blogi/satu-ramo/paras-aika-matkustaa-islantiin
Ja joo, Satu on yksi mun lempi kirjailija ja blogisti.
Menkää opastetulle golden circle -kiertoajelulle, näettä Gullfossin putouksen, mannerlaattojen välisen halkeaman ( vaikuttava), geyshirin ja muutenkin maaseutua. Omin päin voi käydä blue lagoonissa. Voi käydä myös valassafarilla.
Ihmiset erittäi epäystävällisiä, jopa sadistisen oloisia. Ilmasto inhottavampi kuin Suomessa eli pasca. Ei mitään nähtävyyksiä ponien ja pulppuavien vesilähteiden lisäksi. Kaikki kaksi kertaa kalliimpaa kuin Suomessa. Kun saavat kuulla että olet Suomessa palvelu huononee huomattavasti ja puhuvat sinulle vain islantia tai mitä nordiskaa mahtaa olla.
Jos joku maa on vielä paskempi kuin Suomi, se on Islanti.
Samalla tuet Valaanteurastusta! Kliffaa hei!
Miksi joku maksaisi siitä, että joutuu Islantiin?
Ehdottomasti Blue Lagoonille, täytyy vaan etukäteen varata liput. Porukkaa oli, mutta ei liikaa. Hyvin mahtui nauttimaan. Hintataso kaupoissa, ravintoloissa ym paljon korkeampi kuin Suomessa. Kannattaa jopa ottaa jotain omia eväitä Suomesta jos haluaa säästää :D Vesiputoukset n. Tunnin ajomatkan päässä reykjavikista ihania. Valassafarille kannattaa myös lähteä, maksaa n. 80€. On hieno kokemus :)
Majoituksessa kannattaa tsekata airbnb!
Vierailija kirjoitti:
Samalla tuet Valaanteurastusta! Kliffaa hei!
Mihin maahan voit matkustaa tämän teorian mukaan tukematta jotain epäeettistä?
Vierailija kirjoitti:
3 ja 4 jatkaa. Jokaisessa maailmankolkassa on edullisia majoitusvaihtoehtoja. Jopa NY:ssä. Hauskaa reissua.
Näytäpä minulle edullinen majoitus Lontoon keskustasta heinä-elokuussa?
Muista maistaa:
-valaspihvit
-valaanverestä tehty palttu
- valasmakkara
-valaantraanissa paistetut perunat
Reykjavik on täynnä ihania museoita. Kyllä siellä on pienilläkin paikoilla b&b-majoitusta.