Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi etävanhemmalla viikonlopun, lähivanhempi ei saavukaan kotiin

mm
01.10.2017 |

Lapsi siis minulla tänä viikonloppuna ja lähivanhempi ilmoitti lapselle ettei pääsekään kotiin tänään. Lapselta oli kysynyt voiko jäädä vielä minulle yöksi. Minuun ei ole ottanut yhteyttä lainkaan. Oma jaksaminen on todella heikko tällä hetkellä. Mitä teen vai teenkö mitään? onko edes mitään tehtävissä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas kai nyt omaa kersaasi jaksat pitää luonasi?

Vierailija
2/26 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi haloo! Kyse on sinun lapsestasi eikä mistään vuokravideosta! Lapsi jää sinulle yöksi ja lähivanhemman kanssa selvitätte asian myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin raastavaa kun joutuu omaa lastaan hoitamaan extrayön.

Vierailija
4/26 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vertaus.  Tavallaan säilössä oli viikonlopun ettei ollut heitteillä. Odottaa tietenkin, että otan yhteyttä ensin ja sitä kautta minullekin selviää ettei ole tulossa kotiin reissuiltaan. Eihän tää näin voi mennä. Se on niin V**** luuseri.

Vierailija
5/26 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy pitää lapsi luonasi vielä. Selvitätte asiaa huomenna. Sanoit että jaksamisesi on todella heikko. Et tarkemmin kertonut mistä tämä johtuu mutta voimia ja jaksamista sulle, pärjäät kyllä! Ruuaksi riittää nyt einekset eikä muihinkaan urotekoihin kannata nyt ryhtyä jos voimat on vähissä. 

Vierailija
6/26 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että me kaikki muut vanhemmat ollaan tosi virkeitä tällä hetkellä? Ihan jokainen? Sinä olet ainut väsynyt?

Vierailija
7/26 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys sosiaalipäivystykseen.

Vierailija
8/26 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se, ihan oikeasti. Raskasta ja raastavaa olla lähi- tai etävanhempi. En toivoisi kenenkään tällaiseen asemaan joutuvan. Ei nyt kuitenkaan niin raskasta ja raastavaa etteikö yhtä yötä pitempään jaksaisi pitää. Olette onnellisia te, keillä puoliso pysyy rinnalla. Terv. Ap:n kohtalokaveri

Vierailija
9/26 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrkkäätkö lapsen sijoitukseen, jos lähi vaikka kuolee? Oikein vuoden vanhempi olet. Miksi olet lisääntynyt jos et jaksa edes omaa lastasi hoitaa? Luuletko että kaikki muut vanhemmat aina jaksaisivat, mutta on vaan pakko!

Vierailija
10/26 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyrkkäätkö lapsen sijoitukseen, jos lähi vaikka kuolee? Oikein vuoden vanhempi olet. Miksi olet lisääntynyt jos et jaksa edes omaa lastasi hoitaa? Luuletko että kaikki muut vanhemmat aina jaksaisivat, mutta on vaan pakko!

Tyrkkään. Kyseessä on esiteini. Puuttuisi joku opintoihin ja muuhun. 

Vuoden vanhempi??? 

Vierailija
11/26 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä piuhat äkkiä poikki ettet vahingossakaan lisäänny enää. Miksi et itse puutu lapsesi koulunkäyntiin? Se on sun homma, ei yhteiskunnan.

Vierailija
12/26 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule, en lisäännyt. Olen paikkani valinnut jo vuosia sitten kun ryhdyin etävanhemmaksi ja siirryin kokonaan syrjään lapsen elämästä. Oma valinta ja muutkin tähän suostuivat, joten on väärin käyttää mun tilannetta tällä tavalla hyväksi. Tuskaani mä täällä huutelin, olisi pitänyt olla vaan hiljaa, eikä tänne tulla kyselemään. Eihän täältä saa kuin p**** niskaan, oikeutetusti tai ei. Ensimmäiset kommentit olivat kuitenkin kannustavia, kiitos niistä.

Vierailija
13/26 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noi asiat sovitaan vanhempien kesken, ei lapsen kautta.

Tällä hetkellä et voi muuta kuin pitää lapsen. Etkä marmata sille!

Vierailija
14/26 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanallakaan en ole asiasta lapselle puhunut. ihmettelin (taas) vaan tätä touhua. Mut ei se tyhmä ole. 

Vierailija
15/26 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannetiedotus: vihdoin ja viimein illalla lähivanhempi uskalsi soittaa ja ilmoitti jäävänsä naisensa luo, koska oli saanut vatsataudin eikä voinut ajaa eilen kotiin(3 tunnin ajomatka). Teini halusi mennä kotiinsa yöksi ja päästin menemään.

Vierailija
16/26 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuule, en lisäännyt. Olen paikkani valinnut jo vuosia sitten kun ryhdyin etävanhemmaksi ja siirryin kokonaan syrjään lapsen elämästä. Oma valinta ja muutkin tähän suostuivat, joten on väärin käyttää mun tilannetta tällä tavalla hyväksi. Tuskaani mä täällä huutelin, olisi pitänyt olla vaan hiljaa, eikä tänne tulla kyselemään. Eihän täältä saa kuin p**** niskaan, oikeutetusti tai ei. Ensimmäiset kommentit olivat kuitenkin kannustavia, kiitos niistä.

No ethän sä kokonaan syrjässä ole jos lapsi on luonasi säännöllisesti, olet vanhempi ja sulla on vanhemman vastuut. Ikävä tilanne ja väärin lähiltä ilmoittaa asia vain lapsen kautta eikä sopia sinun kanssasi mutta nuo asiat hoidetaan myöhemmin, olennaista olisi ollut että lapsi olisi saanut jäädä luoksesi ja kokea olevansa sekä turvassa että toivottu. Teit väärin kun päästit lähtemään. 

Vierailija
17/26 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! Jos lähi olis tänne ulissut että etä piti lasta 30min liikaa tai 30 min liian vähän, niin jopa olis lynkkausmeininki. Sopimus on sopimus, eikä lapsen kautta mitään sovita. Paska lähi.

Vierailija
18/26 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vatsatauti välttämättä mene vuorokaudessa ohi. Varaudu nyt siihen että lapsi on useamman päivän luonasi.

En olisi päästänyt kotiinsa, ties mitä teini keksii.

Seuraan aika läheltä tilannetta jossa alle kouluikäinen lapsi on heittopussina viikko-viikko systeemillä molempien vanhempiensa luona. Tässä tapauksessa kumpikaan vanhemmista ei ole kovin innokas vanhemmuuteen. Lasta hoidatetaan muilla tahoilla, kaverit, isovanhemmat, tädit, sedät. Ihana lapsi jota omat vanhempansa eivät enää haluaisi elämäänsä kun uudet suhdekuviot kummallakin. Surullista.

Vierailija
19/26 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen verran olet tyhmä että olet mennyt kerran lisääntymään joten turha rääkyä kun paskat on jo housussa. Ei se ole lapsen vika ettet jaksa/kykene/pysty. Mitä jos olisit kerrankin kasannut itsesi ja toiminut niinkuin pitää eli laittanut sen lapsen edun oman etusi edelle. Mutta ei kun MINÄ olen väsynyt ja MINÄ en jaksa ja MINÄ en halua. Häpeä!

Vierailija
20/26 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi lähivanhempaa haukkumaan, jos on sairastunut vatsatautiin, eikä pääse ajamaan kotiin. Joskus tulee yllätyksiä ja oksennellessa ei yleensä ole voimaa alkaa riitelemään exän kanssa.

Muista ap, että se lähivanhempi on myös ihminen ja voi sairastua. Jos exäsi kantaa lapsestanne päävastuun sinun sairautesi vuoksi, tulee sinultakin löytyä joustoa exän sairastuessa akuutisti, etenkin kun lapsesi ei pahemmin hoivaamista enää tarvitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme