Naapurin mamman kanssa hirveä riita lasten koulumatkasta
Tämä on tilanne: Naapurin lapsi ja minun lapseni aloittivat saman lukion. Asutaan molemmat ihan hyvien julkistenkin liikenneyhteyksien luona pk-seudulla. Meidän lapsemme liikkuu kouluun joka päivä taksilla, ja naapurin lapsi menee julkisilla. Joo, kuulostaa oudolta, mutta näin olemme yhdessä sopineet, jo turvallisuusyistä. Toki tuo maksaa vuodessa jonkin verran, mutta se ei ole minulle ja miehelleni ongelma. Ja ihan itse maksamme, ei ole mikään kunnan koulukyyti. Emmekä asu missään westendissä, vaan melko tavallisella alueella.
Naapurin mamma puolestaan haluaa, että hänen lapsensa voisi aivan hyvin tulla taksin kyytiin, jos kerran joka tapauksessa joudumme matkasta maksamaan. Eihän se nyt tule kuuloonkaan, että naapuri pummisi meiltä kyydin. Lapsenikin sanoo, ettei erityisemmin pidä naapurin lapsesta, eikä lapseni ole ollut naapurin lapsen kanssa tekemissä.
Tänään naapuri kimpaantui, kun jälleen sanoin, että ei. Hän haukkui minua ikävillä prostituutiosanoilla ja sanoi, että perästä kuuluu. Vähän pelottaa, onkohan syytä?
Kommentit (30)
On kyllä härksi mamma! Maksakoot itse lastensa koulumatkat, miksi pitää tuosta alkaa räyhätä?
En ymmärtänyt, maksaisiko se siitä kyydistä vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Siis ei maksaisi, sillä hänen mukaansa minun lapseni matka maksaa saman verran, oli hänen lapsensa mukana tai ei. Siispä haluaa tunkea lapsensa minun lapsen taksiin.
Ap
Mitä hittoa? Lapsesi menee kouluun taksilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ei maksaisi, sillä hänen mukaansa minun lapseni matka maksaa saman verran, oli hänen lapsensa mukana tai ei. Siispä haluaa tunkea lapsensa minun lapsen taksiin.
Ap
Ok. Mikäs siinä, kyytiin vaan sanon minä.
Eikö sulla oo mitään tekemistä? Haravointia vaikka?
Porvoossa mennään taksilla lukioon turvallisuussyistä.
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä siitä? En ole ap, mutta en näe tässä mitään outoa. Myös oma narkolepsiaa sairastava lapseni menee turvallisuussyistä taksilla kouluun. Jos kohtaus iskee on paljon parempi olla taksissa, joka voi kääntyä kotiin kuin jossain tien päällä menossa pysäkille tai bussissa.
Miksi taksilla? Miksi hyysätä aikuistuvaa kakaraa kuin pikkulasta? Jopa kehitysvammaiset oppivat itsenäisesti kulkemaan julkisilla! Elämän kannalta tärkeitä taitoja, itsenäistymistä! Edes sinä et elä ikuisesti, kuinka lapsesi pärjään sitten kuin sinua ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä menee. Tietenkin täällä se lytätään provoksi, mutta kaikki eivät persaukisia elättejä. Me täällä pelkäämme, että hullu naapuri satuttaa meitä, tai pahemmassa tapauksessa lastamme.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä menee. Tietenkin täällä se lytätään provoksi, mutta kaikki eivät persaukisia elättejä. Me täällä pelkäämme, että hullu naapuri satuttaa meitä, tai pahemmassa tapauksessa lastamme.
Ap
Ei se teille mitään tee. Ylireagoit.
Taksilla? Meillä poika menee ihan itse traktorilla, on turvallista ja kätevää. Siellä on hytissä tietokoneet ja pelit ja vehkeet, voi vaikka tehdä kotitehtäviä matkalla. Lopeta paapominen ja osta lapsellesi oma kulkupeli.
Onko ap: n lapsi normaali?
Jonkun sairaan tai vammaisen kuskaamisen ymmärrän, mutta jos tervettä 16-vuotiasta pitää taksilla kyyditä, niin aika ankeat eväät nuori siinä saa
No ei tommonen oo mistään kotoisin, että toinen pummii toiselta kyydin. Ja ton naapurin mamman perustelu on just tuommoista sivistymättömän ajattelua. Aivan naurettavaa. Te sen kyydin maksatte, joten te päätätte ketkä sillä menee. Älkää antako sen naapurin lapsen tulla kyytiin, jos ei siitä itse maksa. Hänen lapsensa ei ole teidän huolehdittavana.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap: n lapsi normaali?
Jonkun sairaan tai vammaisen kuskaamisen ymmärrän, mutta jos tervettä 16-vuotiasta pitää taksilla kyyditä, niin aika ankeat eväät nuori siinä saa
On aivan normaali. Mitä pahaa tässä nyt on?
Ap
Ovela provo, porukka triggeröityy sekä härskistä naapurista että ap:n kasvatusmetodeista.
Vierailija kirjoitti:
0/5
On tää parempi... 3/5.
Sano, että pääsee kyytiin, jos maksaa puolet