Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteenne tämänlaisesta pariskunnasta?

Haaveilen tällaisesta parisuhteesta.
01.10.2017 |

Kaksi ihmistä seurustelevat ja ovat keskenään kihloissa, mutta tarvitsevat kumpikin omaa aikaa ja omaa tilaa. Siksi he eivät halua asua yhdessä, mutta haluavat silti asua lähekkäin, joten heidän on onnistunut muuttamaan kerrostaloon vierekkäisiin yksiöihin. Joskus he ovat kumpikin omassa asunnossaan, mutta saattavat silti olla toisen asunnossa koko päivän ja jopa yön yhdessä, jos kaipaavat toistensa seuraa. He käyvät yhdessä kaupassa ja jakavat ruokaostokset yhdessä, valmistavat joskus ruokaa yhdessä toisen asunnossa ja toinen ottaa siitä puolet mukaan omaan kotiin, jos he eivät syö yhdessä tai joskus he tekevät kumpikin omat ruoat, mutta periaatteessa he syövät aina samaa ruokaa ja jakavat ruokalaskun yhdessä. Olisiko tämä hyvä idea?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa täydelliseltä kahden aikuisen suhteelta. Haluaisin samanlaisen itsekin.

Vierailija
2/20 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka päättää milloin ollaan yhdessä ja milloin ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, mutta ruokaostoksia en jaksaisi alkaa kenenkään kanssa hoitamaan kuin satunnaisesti erikoistapauksissa. Kauhea stressi joka kerta ajoittaa toisen kanssa, asun miehen kanssa yhdessä ja käymme silti aina yksin kaupassa.Ei tarvitse kytätä ja tilittää toisen aikatauluja. 

Vierailija
4/20 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa hyvältä! Itse asun mieheni kanssa talossa missä on erillinen yksiö niin monesti mietin et oisko outoa jos muuttaisin siihen. Itse kun tykkään pienistä asunnoista ja aika minimalistisesta elämästä ja mieheni on keräilijä mut sit tuli lapsi ja aattelin että se ois liian outoa :D

Vierailija
5/20 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronkierto tulee ensimmäisenä mieleen

Vierailija
6/20 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronkierto tulee ensimmäisenä mieleen

En kyllä mitenkään keksi, mitä veroja tuolla tavalla saa kierrettyä? :D

Vierailija
7/20 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin samanlaisen suhteen. Omat kämpät vaikka lähekkäin. Sais oman rauhan tarvittaessa.

Vierailija
8/20 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon etäsuhteessa (välimatka 120km) ollut jo pari vuotta. Tavataan viikonloppuisin ja lomat vietetään yhdessä, mutta muuten omat asunnot ja rahat ym. Sopii mun elämäntilanteeseen tällä hetkellä, mutta pitkällä tähtäimellä jossain vaiheessa muutetaan saman katon alle. Toisaalta etäsuhteessa on kyllä puolensa...varsinkin kun me kumpikin tarvitsemme omaa aikaa, niin miksei tätä voisi jatkaakin. Ollaan siis kumpikin päälle nelikymppisiä. Hyvä puoli myös ettei suhteeseen ole tullut ns. arkea vielä vastaan..ollaan edelleen hulluina toisiimme :)

Vierailija
9/20 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii varmaan hyvin, jos suhde on avoin.

Vierailija
10/20 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hieman tuon tyyppinen suhde.

Olemme mieheni kanssa n.40-vuotiaita.

Asumme 500m päässä toisistamme ja vietämme toistemme luona 3-6 yötä viikossa. Vuorotellen hänen luona tai minun. Ruokakaupassa käydään välillä yhdessä ja ostokset kulkeutuvat sitten sinne missä se ilta/yö vietetään. 

Joka päivä lähes tavataan, mutta aina ei vietetä yötä yhdessä. On välillä kieltämättä "ihanaa" saada olla ihan vaan itsekseen kotonaan.

Ihan toimiva ja hyvä tilanne. Voi olla, että joku päivä muutamme yhteen. Olemme aikanaan kokeilleet yhdessä asumista n.6kk ja tämä ratkaisu tuntuu nyt paremmalta.

Vierailija
11/20 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä, mutta miksi he ovat kihloissa?

Vierailija
12/20 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka päättää milloin ollaan yhdessä ja milloin ei?

Miksei tähän vastaa kukaan? Aika olennaista tällaisessa suhteessa kumman ehdoilla mennään.

Vierailija
13/20 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillinen asunto samassa talossa kuulostaa läheisriippuvuudelta. Kokemus olisi huomattavasti monipuolisempi, jos asunnot eri kaupunginosassa. Olen asunut näin, seurustellessani ex-poikaystävän kanssa. Oman asunnon vieressä oli opiskelupaikkani, oma kuntosalini, uimahalli, jossa kävin yksin, leffateatteri, jossa kävimme yhdessä, työpaikka, jossa kävin viikonlopputöissä. Miehen asunto oli 900 metrin päässä ja olimme toistemme asunnoissa iltaisin, öisin ja viikinloppuisin osittain. Muuten asuttiin omassa asunnossa. Olin tyytyväinen. Esim. Opiskelukaverisuhteet oli hyvät juuri erillään asumisen takia.

Vierailija
14/20 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta toisten suhteet

Vierailija
15/20 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella hyvältä.

Vierailija
16/20 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisi mulle! Mulla tosin aika erilaiset ruokatottumukset kuin miehelläni niin mieluummin pitäisin ruokaostokset omani, voisin kyllä tarjota miehellekin.

Vierailija
17/20 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan aina yhdessä, kun se töiden ym. puolesta on vain mahdollista. Ei sitä mitenkään erikseen päätetä..se on itsestään selvää. Joskus voi mennä pari viikkoa ettei nähdä ja sitten taas nähdään useamminkin. Vuorotellen ollaan kummankin kotona.

Vierailija
18/20 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä yksiö? Minulla on 3h+k, miehellä 4h+k, asutaan eri taloissa suunnilleen vastapäätä toisiamme. Ei saada asumistukea, joten ei ole mitään Kelan tukien väärinkäyttöä. Meillä on erikseen sovittu, koska ollaan yhdessä ja koska erikseen. Lähes joka päivä sydään päivällinen yhdessä, mutta esim. nyt olen ollut viikonlopun yksin, kun mies ja lapset (yhteiset) ovat olleen mummolassa käymässä. Lapsilla on omat huoneen isän luona, minun luonani nukkuvat yhteisessä huoneessa.

Vierailija
19/20 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä me ainakaan mitenkään erikseen päätetä. Asia on itsestään selvä, että aina kun on mahdollista niin tavataan. Joskus voi mennä pari viikkoa ettei nähdä, mutta yleensä aina viikonloppuisin ollaan jomman kumman luona. Tapaamisiin vaikuttaa työtilanteet ja mun lapset.

Vierailija
20/20 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellistä kuormittuville/erityisherkille. Silloin kun molemmat ovat näin, niin kunnioittavat toisen oman ajan ja tilan tarvetta. Minä ja miesystäväni ei asuta vielä yhdessä, mutta jotain tällaista siitä tulee. Sovittu että suhteen ainoa sääntö on, että aina kun jonpi kumpi haluaa olla yksin, niin se käy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme