Hoidan vanhaa ja sairasta isääni työni ohella.
Olen käyttänyt vuosilomia ja palkattomia vapaita, että pystyisin isääni auttamaan. Sisareni asuu ulkomailla, eikä näin ollen pysty auttamaan. Jaksamiseni on ollut vähän niin ja näin ja koen ja palkattomat vapaat näkyvät tilipussissa. Voiko esim.Kelalta tai jostain muualta saada rahallista korvausta näistä menetetyistä ansioista? Toki hoidan häntä edelleen vaikken mitään saisikaan.
Kommentit (10)
Tuuppaa ukko laitokseen. Et saa mitään korvauksia menetetyistä tuloista.
Taitaa omaishoidon tuki olla ainoa mahdollinen tuohon liittyvä tukimuoto mutta sen saantiin on tiukat ehdot.
En osaa vastata, mutta toivon sinulle koko sydämestäni jaksamista ja voimia hoitaa isääsi ja selvittää KELA-asiat!
Enpä haluaisi "tuupata ukkoa laitokseen". Ei siis ole mitään hoitotukea tms tällaisissa tapauksissa?
Omaishoitaja ? Hakea hakemuksen semmoseen tarkoitukseen
Suomessa ei omaishoitajia auteta. Vain lapsiperheet saavat täällä tukia. Tuo on väärin. Itse kuljin viikottain toiselta paikkakunnaltakin vuosia hoitamassa omaista. En kadu. Ei sitä aikaa saa takaisin kun läheinen on poissa. Mutta tuo Suomen tukipolitiikka on p-eestä. Varsinaisia omaishoidon tukiakin vaikea saada. Voimia!
Onko isäsi hyvin köyhä vai eikö hän halua maksaa hoivapalveluista? Et sinäkään jaksa venyä loputtomiin eikä työnantajakaan tykkää poissaolopäivistä, joten jotain muuta pitää keksiä. Oletko jo katsonut isäsi kotikunnan sivuilta, mitä palveluja heillä on vanhuksille?
Otin isäni meille asumaan. Juuri olin 1,5 viikkoa palkattomalla kun halusin olla hänen kanssaan. Toisaalta on pienet lapsetkin niin kiva heidänkin olla enemmän kotona.
Onneksi miehellä isompi palkka ja hän nimenomaan kannusti siihen että isä tulee meille ja minä olen sitten enemmän vapaalla.
Nyt vähän pelottaa kun kaksi seuraavaa viikkoa olen 6pvä/vko töissä 6-10h päivässä että miten kotona sujuu mutta onneksi minun pikkusiskoni asuu lähellä ja on luvannut tulla meille käymään työpäiviemme aikana.
Sama täällä. Sitten loukkasi itsensä ja joutui vuodeksi sairaalaan ja kuntoutukseen...pääsi sieltä hoitokotiin, kun ilmoitin, että mun hoitovuorot on nyt sit tässä...
Nyt on vuoden asunut yksiössään ja 24/7 hoito pelaa ja saa lämpimän ruoan nokkansa eteen. Käyntikerrat on nyt kerran viikossa ja silloin olen paikalla seurana useamman tunnin...
Up