Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurilla ollut valot koko viikonlopun päällä

Vierailija
01.10.2017 |

Onko normaalia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyvinkin normaalia.

Se sen sijaan ei ole normaalia, että sä valvot koko yön vahtiaksesi, sammuuko naapurin valot.

Vierailija
2/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko ääniä myös? Jos ei, niin ruumishan siellä on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtenyt reissuun ja unohtanut valot päälle?

Vierailija
4/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yötäpäivää? Miksi kyttäät naapureitasi?  Meillä on usein viikonloppuna valo päällä yöllä keittiössä. Teini perhana ei sammuta sitä kun tulee nukkumaan.

Vierailija
5/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, meillä sattuu usein niin, että mies nuhahtaa telkkarin ääreen, kun olen itse jo makkarissa nukkumassa. Siinä sitten valo palaa koko yön.

Vierailija
6/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko ääniä myös? Jos ei, niin ruumishan siellä on!

Ei sieltä ikinä kuulu mitään

Vierailija
7/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan normaalia. Meidän naapurimme on aivan sydäntalvea lukuunottamatta mökillään kaikki viikonloput ja asunnossa on aina silloin valot päällä. Ymmärrän että valojen tarkoitus on antaa rosvoille se kuva että talonväki on kotosalla, enkä ole soittanut häkeen.

Vierailija
8/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukahdan telkkarin tai facebookin ääreen usein. Sinäkin sitten valvot kaiket yöt? T. Sinkku

Vierailija
9/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele ap, miten epäilyttävää olisi, jos siellä ei olisi valoja päällä ollenkaan: Kukaan ei herännytkään enää aamulla laittamaan valoja päälle? Ja jos katsot tarkkaan, niin kuinka monelle muullekin naaupurustossasi on käynyt sama kohtalo... Monta muutakin taloa pimeänä... ja huomaat kohta kauhuksesi, että sinun asuntosi on niitä harvoja, joissa valo enää palaa...? Kuin kutsuhuutona sille kolmipäiselle liskomonsterille, joka reagoi nimenomaan valoon.

Vierailija
10/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sammunut

Vierailija
11/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtenyt reissuun ja unohtanut valot päälle?

Hävettää, miten usein mulla jää joku valo sammuttamatta... Jospa kysäisin tolta naapurilta, että käy aina sammuttamassa valot, kun se jo valmiiksi on niin huolestunut. Joskus saatan olla jopa koko viikonlopun kyllä kotona ja silloin valot päällä, mutta istuuko se naapuri sitten pimeässä yksin koko viikonlopun katsomassa kenen valot on päällä ja kenen ei? Vai pusikossako istuu, että varmasti näkee jokaisen ikkunan? 

Vierailija
12/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on naapurikyttääjä.

Vierailija
13/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätän valot aina päälle kun lähden reissuun jotta itä-euroopan murtomiehet eivät tule sisään. Joskus on valot päällä monta viikkoa yhtäsoittoa.

Vierailija
14/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä

Vierailija
15/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyvinkin normaalia.

Se sen sijaan ei ole normaalia, että sä valvot koko yön vahtiaksesi, sammuuko naapurin valot.

Ap on vampyyrin ja juoruämmän äpärälapsi. Tunnettu naapureiden kauhu.

Vierailija
16/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vois kytätä myös kalenteria. Viikonloppu on vielä kesken, ei voi puhua koko viikonlopusta.

Vierailija
17/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ruinaa meiltä lupaa soittaa poliisille tai häkeen...

Vierailija
18/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahdan useimmiten kirjan kanssa ja valot jää.

Jos olen yksin kotona, takuulla palaa kaikki valot.

Vierailija
19/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kertonut, tiedätkö, minkä ikäinen naapurisi on tai onko hänellä aikaisemmin aina ollut tapan sammuttaa valot suunnilleen samoihin aikoihin iltaisin. Jos naapurisi on ikäihminen, niin olisin kyllä laillasi huolissani. Voisin pyytää esim. huoltomiestä katsomaan, onko kaikki kunnossa. Hätäkeskukseen on ehkä tässä vaiheessa ennenaikaista soittaa. Mietin tässä pariakin läheistäni, jotka molemmat olivat saaneet sairauskohtauksen kotonaan päiväsaikaan. Molemmat ehtivät maata asunnossaan lattialla pari vuorokautta, ennen kuin ympäristö alkoi huolestua. Molemmat selvisivät kaikeksi onneksi, toinen toipui kokonaan, toinen ei.

Minua ihmetyttää, että useimmat vastaajat haukkuvat ap:tä kyyläksi ja ties miksi. Olen itse pienemmältä paikkakunnalta ja meillä un taloyhtiössä kyllä katsoa aamuisin sanomalehteä hakiessamme, onko jo valot päällä. Samoin kuulostelemme, kuuluuko jotain outoa ääntä naapurista. Kyse ei ole kyyläämisestä, vaan se on huolenpitoa lähimmäisistä.

Vierailija
20/21 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina reissun aikana pari lamppua ajastimilla räpsymässä päälebtai pois. Ihan naapurin kiusaksi, ei saa selville ollaanko kotona vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi