Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyjentävätkö teidän 2-3 vuotiaanne itse potan käyntinsä jälkeen?

Vierailija
06.04.2006 |

Meillä oppi käymään vasta viikko sitten ja haluaa ehdottomasti itse tyhjentää potan aina. Samaten on muutenkin kummallisen " itsenäinen" . EI ikinä pyydä äidiltä, vaan menee itse jääkaapille tuolin kanssa ja ottaa esim. maitoa yms. Välillä ottaa jopa ruokaa lautaselle jääkaapista.

Kummallista, mutta on miltei itsenäisempi ja omatoimisempi kuin 9-v isoveljensä...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan nelivuotias heitti äitinsä kultakorut vessaan ja veti. Sinne meni sakokaivoon, mutta mies niitä sieltä vielä yritti tonkia. Ei löytynyt. Me asutaan kaupungissa ja ei ole mitään sakokaivoa, niin että kaikki menee pois, mikä sinne laitetaan.

Vierailija
2/6 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nämä jos onnistuu salaa menemään vessaan. Ja tätä on tehnyt heti kun on kuivaksi oppinut, eli reilusti alle 2v. iästä. Jos siis olen esim. puhelimessa tai vaatehuoneessa tms. paikassa, jossa en huomaa hänen menneen vessaan, niin saattaa hetken päästä kuulua kun vessa vedetään ja poika siellä tomerana seisoo kakkainen potta kädessään ja ylpeänä kertoo " Äiti tuli kakka, pyyhin ite!" .

Pissapotan annan tyhjätä ihan luvan kanssa kun seison vieressä katsomassa, samoin saa vetää vessan itse. Sitten pesen potan ja pojan kädet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritän epätoivoisesti " auttaa" sen verran ettei kaikki ole pitkin lattioita :)

Vierailija
4/6 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kertaakaan laittanut wc pyttyyn mitään mikä ei sinne kuuluisi.

Vierailija
5/6 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän ilmoita vessaan menostaan. On 1,5-vuotiaasta ollut päiväkuiva. En ole viitsinyt kieltää, kun pelkäsin, että liittää koko pottailuun negatiivisia assosiaatioita ja sit pottailu kärsii.

Tyttö on muutenkin tod. omatoiminen.

Vierailija
6/6 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on kohta 2,5 v. Pottaa ei ole koskaan tyhjentänyt itse mutta saa vetää vessan, kun potta on tyhjennetty. Meillä myöskin aikuinen aina pyyhkii pissan jälkeen ja pesee kakan jälkeen. Ei ole onneksi tarvinnut estellä, kun lapsi ei yritäkään tehdä noita itse, vaikka muuten onkin omatoiminen (hakee ruokaa jääkaapista, vie vaatteita pyykkikoriin jne.).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän