Onko sinulla ns. hyvät geenit?
Eli olet ulkoisesti edustavan näköinen, älykäs ja immuuni sairauksille? Keneltä olet perinyt ne, isältään vai äidiltäsi? Mitä muuta liität siihen, että ihmisellä on hyvät geenit?
Kommentit (32)
+vähän fyysisiä sairauksia
-paljon henkisiä sairauksia
Jokaisella on jotain geenejä, hyviä ja huonoja. Geenien aktiivisuuteen voi vaikuttaa ihan omilla valinnoilla.
Helvetin huonot. Onneksi en halua lapsia, ehkä luonto estää minua lisääntymästä.
Olen älykäs ja terve. Ulkonäössä on kyllä isojakin puutteita (kasvot on nätit, mutta vartalon mittasuhteet ihan vinksallaan...).
Vierailija kirjoitti:
Natsilassa oli tämmöstä eugeniikkaa, älä jaksa.
Natsien eugeniikka oli Darwinin teorian vastusta. Katolilainen Hitler ei oikein ymmärtänyt tätä evoluutiota.
Ulkonäöllisesti, älyllisesti ja fyysisten sairauksien osalta ihan hyvät. Sen sijaan mielenterveys ei ole parhaimmasta päästä.
No en nyt tiedä kuka sen määrittelee ja mitä ominaisuuksia katsoo. Esim. ei mielestäni rumalla lääkärillä ole hyvät geenit. Jollain amis-missillä ei ole hyvät geenit. Sairaalla huippumallilla ei ole hyvät geenit. En tieddädädädädäddä
Kukaanhan ei tätä usko, mutta olen saanut hyvät geenit. Olen Helena Lindgrenin tyylinen pieni nainen ilman leikkauksia.
En myöskään osaa tämän palstan mukaan jutella sillä tavalla kuin 61-vuotiaan pitäisi 🤶
Vierailija kirjoitti:
Eli olet ulkoisesti edustavan näköinen, älykäs ja immuuni sairauksille? Keneltä olet perinyt ne, isältään vai äidiltäsi? Mitä muuta liität siihen, että ihmisellä on hyvät geenit?
Plussat:
ulkonäkö ja hoikkuus: molempien suvusta
tartuntataudit kiertää: molempien suvusta
älykkyys: molempien suvusta
Miinukset:
laiskuus: en tosiaan tiedä
luomipaljous: äidin puolelta
nivelvaivat: äidin puolelta
sosiaalinen arkuus: äidin puolelta
stressiherkkyys: isän puolelta
Olen älykäs ja hyvän näköinen, terveys sen sijaan on huono. Molemmilta puolilta ominaisuudet.
On aika hyvät. Kasvoni eivät ole kauniit, mutta vartaloni on ihan ok. Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia painon kanssa. Olen keskivertoa älykkäämpi, mutta en huippuälykäs. Minulla riesanani ocd, mutta en tiedä, perityykö se. Muita sairauksia minulla ei ole.
Olen ihan ok näköinen, pitkä ja lihasta on helppoa saada. Ei ole fyysisiä eikä henkisiä vaivoja. Käyn lääkärissä ehkä kerran viidessä vuodessa, kun on kurkkutulehdus tms.
Vierailija kirjoitti:
Olen älykäs ja hyvän näköinen, terveys sen sijaan on huono. Molemmilta puolilta ominaisuudet.
Tätä ei vaan voi uskoa.
Vierailija kirjoitti:
No en nyt tiedä kuka sen määrittelee ja mitä ominaisuuksia katsoo. Esim. ei mielestäni rumalla lääkärillä ole hyvät geenit. Jollain amis-missillä ei ole hyvät geenit. Sairaalla huippumallilla ei ole hyvät geenit. En tieddädädädädäddä
Ruman lääkärin ja sairaan huippumallin ymmärrän, mutta amis-missiä en. Amis-missihän voi olla vaikka kuinka älykäs, mutta laiska ja/tai kunnianhimoton. En tiedä vaikuttaako geenit siihen.
Vierailija kirjoitti:
On aika hyvät. Kasvoni eivät ole kauniit, mutta vartaloni on ihan ok. Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia painon kanssa. Olen keskivertoa älykkäämpi, mutta en huippuälykäs. Minulla riesanani ocd, mutta en tiedä, perityykö se. Muita sairauksia minulla ei ole.
Jep. Tosi älykäs.
Onhan minulla sekä hyviä geenejä että huonoja geenejä. Kokonaismäärä on kuitenkin n. 30 000, siihen mahtuu kaikenlaisia geenejä.
+ urheilullinen ja lihaksikas kroppa enkä lihoa oikein millään
+ älykkyys tai ainakin poikkeuksellisen hyvä koulumenestys...en tiedä sitten onko se älykkyyttä vai enemmänkin kykyä vain päntätä paljon tentteihin...
+ vähän luomia ja hyvä iho
+ en sairasta juuri koskaan eli hyvä immuunipuolustus
- ujous ja sosiaalisten tilanteiden pelko (tätä on molemmissa suvussa paljon, etenkin äidin puolella)
- iiiiso miinus: silmäsairaus... tiedekään ei tiedä vielä onko se perinnöllinen, kun ei kenelläkään muulla ole suvussa. Mutta jos riskiä on että jälkikasvukin saa tämän niin jään kyllä lapsettomaksi mielummin kuin annan tämän paskan viattomalle lapselle
- hammasrivi ei ole ihan täydellinen
- kasvot ei täysin symmetriset
- kalju
- hiukan matalampi ääni ois kiva näin miehenä
+ Sopusuhtaiset, pehmeät kasvot
+ En sairastele juuri koskaan
+ Hyvät hampaat
+ Hyvä iho, teininä sain pari hassua finniä enkä ole koskaan joutunut käyttämään meikkivoiteita tms.
+ Hyvä luusto, ei ole koskaan murtunut mitään, vaikka olen usein rymissyt pahastikin.
+ Suvussa ei periytyviä, fyysisiä sairauksia.
+ Hyvä mielikuvitus ja taiteellisuus
- Suvussa kulkeva voimakas likinäkö
- Suvussa kulkevat mt-ongelmat (skitsofrenia, masennus)
- Taipumusta ylipainoon
- Harvat, ohuet, luonnonkiharat hiukset
Natsilassa oli tämmöstä eugeniikkaa, älä jaksa.