Ketään alkuvaiheen pahoinvoinnin vuoksi sairaslomalla???
Siis apua, istun täällä työhuoneessani naama vihreänä ja koitan selviytyä päivästä toiseen... Pahaolo on läsnä koko päiväisesti... Oksentanut en varsinaisesti vielä ole. Nyt on siis menossa rv 5+5, eli aikaisin alkoi... Kotona odottaa 3 lasta, joten huilaamaan ei pääse...
Onko kukaan muu samassa tilanteessa? Oletteko sinnitelleet töissä vai olleet sairaslomalla?
Vastauksista kiitollinen Haavis, naama vihreänä...
Kommentit (5)
Itselläni alkoi myös viikolla 5 aivan järkyttävä pahoinvointi/kuvotus , sain heti sairaslomaa, jota on jatkettu nyt koko raskausajan, olen viikolla 34, eli 3 kk sairaana olon jälkeen sain neuvolalääkäriltä B-lausunnon eli sairaslomaa äitiysloman alkuun asti, söin pahoinvointilääk. viikolle 20 asti, mutta en myöskään oksentanut kertaakaan, mutta järkyttävän pahan olon/kuvotuksen,yleisen huonon olon takia en olisi pystynyt töihin, tuo kuvotus imee kaikki voimat, ei jaksa olla edes pystyssä ja väsymys ja se että kotona esikoinen, ei työnteosta olisi tullut mitään,olen saanut sairaspäivärahaa, joka melkein kuin palkka!
Hae vain sairaslomaa, vaikka viikolle 12 asti, jos sinulla helpottaisi silloin!
Olin jo viikolla 5+ risat saikulla kun oksensin ympäri vuorokauden...nyt olen taas saikulla kun olen oksentanut pari päivää ja vointi on ollut muutenkin niin huono, että pitää olla vaakatasossa, jotta pärjää.
Neuvolassa sanottiin, että jollei oksentelu lopu, on pakko jäädä pidemmäksi aikaa saikulle.
Vaikka esimies puhelimessa nikottelikin, mietin mielessäni, ettei voisi todellakaan kiinnostaa vähempää. Oma ja lapsen terveys ovat kuitenkin mielessä päällimmäisinä tällä hetkellä.
T. Kanelisokeri 7+5
..kolmatta viikkoa sairaslomalla. Ensin pahoinvointi tuntui siedettävältä mutta nyt viikot 8-10+ ovat olleet aika sietämättömiä. Viikko meni niin ettei mikään pysynyt sisällä ja kävin jo tipassakin. Sen jälkeen ollut jatkuva pahoinvointi ja vaihtelevaa oksentelua. Töitä ei ole voinut kuvotukselta ajatellakaan. Nyt mennään 10+3 ja olo alkaa vihdoin olla pirteämpi ja pahoinvointi ei piinaa koko aikaa. Ainoastaan tietyt tuoksut aiheuttavat yökkäilyä ja vessaan ryntäilyä.. Joskohan tässä kohta voi alkaa nauttimaan raskaudesta!!
Jaksuja kaikille pahoinvoinnista kärsiville!!
t.Pieto
Tämä on ihan kamalaa, koko ajan kuvottaa, ei tule mitään ylös ja pystyn kyllä jopa syömään, mutta pahaolo on ihan jatkuvaa... Täytyy nyt katsoa, jos jatkuu tällaisena niin täytynee sitten siihen sairaslomaan turvautua, mutta en haluaisi. Vaikka nämä illat kotona onkin sitten yhtä tuskaa kun on tuo nuorimmainen on 2 vee niin arvaatte, että mitään rauhaa täällä ei kertakaikkiaan ole...
Hyvää ja parempaa vointia kaikille!
ja lapsilta ei sairaslomaa tipu. Minulla lepo on ollut ainoa mikä auttaa, joten tottakai olin kotona pahoinvoinnin ollessa pahimmillaan.