Suolistosairaat. Viljat kannattaa ihan ekaksi poistaa ruokavaliosta
Kommentit (18)
Minulla on ärtyvän suolen oireyhtymä, mutta en saa viljoista mitään oireita.
Mitkä viljat ap? Vai tunnetko vain vehnän ja rukiin?
Multa hävis akne kun jätin vehnän. Ruisleipää en onnistu lopettamaan vaikka oon ihan pallomahana ja ilmavaivainen koko ajan sen takia, en vaan tiedä millä korvaisin sen jotta nälkä pysyis poissa yhtä hyvin.
ei ole kun sokeri on paljon pahempi kuin vilja.
Ihmiset ovat yksilöitä, ei kaikkien vatsat ärsyynny viljoista.
Onko suklaa viljaa vai miksi se on ainut "ruoka-aine", mikä ei sovi minulle?
Mulla aiheuttaa vehnä ja ruis välittömästi kovia vatsanväänteitä, ilmavaivoja, turvotusta, muutakin mitä ette halua kuulla. Sienet ja sokeri suuremmissa määrin myös.
Ainut asia mikä minulle aiheuttaa vatsavaivoja on vauva palsta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla aiheuttaa vehnä ja ruis välittömästi kovia vatsanväänteitä, ilmavaivoja, turvotusta, muutakin mitä ette halua kuulla. Sienet ja sokeri suuremmissa määrin myös.
Mulla taas vehnä on yksi harvoja ruoka-aineita joista ei tuu mitään. Elin vuoden ilman mitään viljaa ja ainoa vaikutus oli, että mulla oli nälkä vähän koko ajan, kun se karsi aika paljon asioista, joita voin syödä. Suolistosairaudesta kannalta ei vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Multa hävis akne kun jätin vehnän. Ruisleipää en onnistu lopettamaan vaikka oon ihan pallomahana ja ilmavaivainen koko ajan sen takia, en vaan tiedä millä korvaisin sen jotta nälkä pysyis poissa yhtä hyvin.
Olisiko rasva se aine, mistä saisit sitä energiaa, jolla nälkä pysyy pois.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten tulet tänne vatsavaivoja hankkimaan, kun pääsisit aika helposti niistä eroon ;)
Vierailija kirjoitti:
ei ole kun sokeri on paljon pahempi kuin vilja.
Viljahan on suurimmaksi osaksi sokeria.
Ruisleivän voi korvata kasviksilla, ruokaisalla salaatilla jossa vähän öljyä, siemennäkkärillä, pähkinöillä ja jugurtilla, suklaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäis kyllä oikeesti kokeilla, jos jotenkin järkevästi saan sitä lisättyä ruokavalioon (kahviin en viitti laittaa öljyä yms.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten tulet tänne vatsavaivoja hankkimaan, kun pääsisit aika helposti niistä eroon ;)
Mulla on todettu aihe vapaa-alkoholismi, siitä on vaikea vieroittautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäis kyllä oikeesti kokeilla, jos jotenkin järkevästi saan sitä lisättyä ruokavalioon (kahviin en viitti laittaa öljyä yms.)
Järkevä systeemi on syödä kaikki ruoka normaalirasvaisena. Ei sitä rasvaa tarvitse erikseen lisätä.
aha.