Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saisinko vinkkejä gluteenittomaan syömiseen

Vierailija
30.09.2017 |

On kokemusta jo muutaman vuoden ajan, mutta haluaisin saada uusia ideoita ruokailuun. Syön vain luontaisesti gluteenitonta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään löytyy kyllä niin paljon gluteenittomia tuotteita kaupasta, ettei pitäisi olla ongelma tehdä ruokaa. Voit vaikka selailla noita ketjuja, missä ihmiset puhuu arkiruokailustaan ja sieltä sitten ottaa ideoita; korvaat vaan esim pastan gluteenittomalla pastalla.

Vierailija
2/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään löytyy kyllä niin paljon gluteenittomia tuotteita kaupasta, ettei pitäisi olla ongelma tehdä ruokaa. Voit vaikka selailla noita ketjuja, missä ihmiset puhuu arkiruokailustaan ja sieltä sitten ottaa ideoita; korvaat vaan esim pastan gluteenittomalla pastalla.

Ei mulla ongelmia olekaan, haen vain uusia ideoita.

Et taida ymmärtää, mitä tarkoittaa luontaisesti gluteeniton, koska ehdotat pastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida ymmärtää, mitä tarkoittaa luontaisesti gluteeniton, koska ehdotat pastaa.

No esim SamMillsin pastaa löytyy luontaisesti gluteenittomana

Vierailija
4/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syöt aamupalaksi ap? Haluaisin syödä luontaisesti gluteenitonta, mutta sämpylän tilalle on vaikea keksiä mitään, kananmunat alkaa tökkiä nopeasti ja smoothie pitää huonosti nälkää.

Vierailija
5/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luontaisesti gluteenitonta pastaa ei ole.

Vierailija
6/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.foodie.fi/entry/sammills-pasta-d-oro-500g-fusilli-luontaisesti-gluteenitonpasta/7330968050032

Vierailija
7/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida ap itse ymmärtää mitä tarkoittaa luontaisesti gluteeniton :D

Vierailija
8/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä syöt aamupalaksi ap? Haluaisin syödä luontaisesti gluteenitonta, mutta sämpylän tilalle on vaikea keksiä mitään, kananmunat alkaa tökkiä nopeasti ja smoothie pitää huonosti nälkää.

Aika usein syön munia eri muodoissa. Monesti myös hedelmiä, marjoja juuston tai muun rasvaisen ja proteiinipitoisen kanssa. Joskus menee edellisen päivän ruuan jämät. Toisinaan makkaranpätkä salaatin sisällä. Purkki smetanaa on myös hyvä aamun aloitus.

Vierailija
9/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.foodie.fi/entry/sammills-pasta-d-oro-500g-fusilli-luontaisesti-gluteenitonpasta/7330968050032

Pasta tehdään vehnäjauhoista, jos se tehdään maissista, se ei ole pastaa.

Vierailija
10/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida ap itse ymmärtää mitä tarkoittaa luontaisesti gluteeniton :D

Taidan ymmärtää kuitenkin enemmän kuin tähän ketjuun vastanneet.

Vierailija
11/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattara, limsat ja valkkari.

Vierailija
12/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikhernepasta on ainakin hyvä! Jos et ole jo kokeillut.

Vierailija
13/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kikhernepasta on ainakin hyvä! Jos et ole jo kokeillut.

No mutta ei sekään ole AP:n mukaan pastaa, joten ei sillä voi korvata pastaa pasta-annoksessa.

Vierailija
14/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, ei sitten löytynyt uusia ideoita. Kiitos vastanneille! ap

Vierailija
15/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro

Vierailija
17/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen paljon gluteenittomia suolaisia piirakoita, joista saa välipalaa moneksi päiväksi.

Vierailija
18/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap-raasu, luontaisesti gluteeniton ruokavalio tarkoittaa, että ruoassa ei ole käytetty vehnätärkkelystä. Olen keliaakikko ja ottanut pitkän kaavan kautta selvää aiheesta. Esim. maissista tehty pasta on luontaisesti gluteenitonta, koska maissi on luontaisesti gluteeniton kasvi. Maissipasta maistuu usein lähes samalle kuin vehnäpasta, joten samoja pastaruokia voit tehdä kuin aina ennenkin.

Vierailija
19/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei edes ole mitään ruokavaliota, mutta aika vähän on ruuissa gluteenia. Tänään söin aamupalaksi omenaa ja pari pähkinää. Päiväruuaksi paistoin kesäkurpitsaa ja fetajuustoa. Välipalaksi meni toisia pähkinöitä ja omenapaistosta (sitä omenalohkoja ja kaura-voi-sokeriseos pinnalle).

Olen hoikka, joten ruuantarve on aika pieni.