Mammat! Voisitteko vahtia lapsianne kosmetiikkaosastolla?
Kävin eilen Prismassa ja huomasin, että erään meikkiostelijan lapsi sai touhuta omiaan meikkihyllyllä, kun äiti kiinnitti huomionsa itsekin vain meikkien tutkiskeluun. N. 5-vuotias tyttö availi ripsivärejä pumpaten niihin ilmaa, äiti ei huomannut mitään.
Mietin, uskaltaako sitä enää ostaa tarhaikäisen korkeudella olevia meikkejä, kun mitä todennäköisimmin moni muukin lapsi tekee samaa, kun vanhemman silmä välttää.
Eikä ole ensimmäinen eikä varmastikaan viimeinen kerta kun olen joutunut kotona toteamaan, että meikkivoiteesta puolet on kaivettu pois tai ripsiväri on ihan kuiviin pumpattu.
Minä pidän lapsista ja ymmärrän, etteivät he tiedä tekevänsä väärin, joten siksi osoitankin tämän vanhemmille: Vahtikaa lapsianne kaupassa ja kertokaa heille, että kaupassa olevat tuotteet ovat kauppiaan omaisuutta, eikä niitä saa avata ennen kuin on niistä maksanut! ˚◡˚
Kommentit (23)
Paras ratkaisu ongelmaan: Lopettakaa meikinkäyttö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun ne meikit ei oo ainoat asiat, joista tulee paljon hävikkiä asiakkaiden käytöksen takia. Irtokarkkeja mätetään pussiin mutta jätetään ostamatta => hävikkiin.
Ja esim. Lidlissä kun kaikki paketit pitää aukoa ja levitellä sinne laareihin ihan sikin sokin, niin ei kukaan sellaisia vaatteita ja tuotteita osta, vaikka ne viikkotolkulla pyörisi avattuina myttyinä siellä laareissa.
Itseä aina harmittaa, jos mainoksessa oon nähny jonkun kivan tuotteen, esim vauvan bodyn tai sukkahousut tms, niin sitten kun kauppaan menee, niin kaikki paketit auottu ja levitelty pitkin poikin. Siinä sitten yrittää niitten kasojen alta kaivella, että josko sinne olisi edes yksi paketti jäänyt avaamatta. Eipä sitten teekään enää mieli ostaa kyseistä tuotetta.
Olen eri mieltä kanssasi tästä asiasta. Itse asiassa mielestäni on hyvä jos vaatepakkauksia Lidlissä on avattu koska näkee vaatteen mallin ja materiaalin. Pesen vaatteen kuitenkin ennen käyttöä.
Miksi Lidlin vaatteet edes on yksittäispakattu muoveihin? Todella epäekologista. Ja jos ne kuitenkin voidaan avata ja avataankin jo kaupassa ennen ostopäätöstä niin mikä idea niissä muovikääreissä on?
Olen eri mieltä kanssasi tästä asiasta. Itse asiassa mielestäni on hyvä jos vaatepakkauksia Lidlissä on avattu koska näkee vaatteen mallin ja materiaalin. Pesen vaatteen kuitenkin ennen käyttöä.