Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa yliopiston pissaliisat

Vierailija
29.09.2017 |

Menin erääseen yliopistoon maisterilinjalle ja samaa aikaa uusille maisteriopiskelijoille ja kandiopiskelijoille järjestettiin tutustumisiltoja. Olen siis jo kandin tehnyt muualla (amk) ja ajattelin, että kun koko koulu on mulle täysin uusi (kuten näille junnuille) menen tapahtumiin. En todellakaan montaa kertaa käynyt, sillä koin olevani eri ikäinen ja muutenkin elämän intressit muualla. Ajattelin että saisin edes tuttuja kun vieraassa kaupungissa oon.

Ei mennyt aikaakaan, kun ykskaks nää pissikset alkoivat katsomaan mua nenänvartta pitkin, myös ne, jotka olivat klikkiytyneet parin tuttunu kanssa (osan kaa en ollu ees puhunu), as if mua ois ees sen kummemmin kiinnostanut niiden seura. Ärsyttää miksi ne kulkee nokka pystyssä, kun ite en ees kiinnitä niihin huomiota, mutta tottakai sanoisin hei / moi ja juttelisin, jos moikkaisivat.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään moikkaisi tyyppiä, joka pitää amkhöpöä kandin veroisena

Vierailija
2/19 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kappaleesi kuulosti, että olet oikeasti vanhempi/aikuisempi/fiksumpi kuin kuvailemasi pissaliisat. Toinen kappale kumosi ensimmäisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Yliopistoissa ei ole tutustumisiltoja.

Vierailija
4/19 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasia ne uliyliopisto-opiskelijat on. Täysiä pellejä kaikki.

Vierailija
5/19 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää huono provoilija... sama kuin vähän aikaa sitten ilmoitti tekevänsä gradua amk:ssa. 

Vierailija
6/19 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK:ssa e i tehdä kandia eikä yliopistossa ole maisterilinjaa. AMK:n jälkeen voi toki hakea yliopistoon erillishaussa, mutta terminologiasi on ... AMK-tasoa.

Vierailija
7/19 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vain kuvittelet? Tai provoat... Ei minuun eikä tuttuihini olla noin suhtauduttu. Yliopistoissa nyt yleensä on jonkin verran toisista yliopistoista tulleita tai ammattikorkeataustaisia, ja eri ikäisiäkin on.

Vierailija
8/19 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että katsovat sua noin, kun varmaan itse katsot heitä aivan samalla tavalla. Sen sijaan että menisit juttelemaan mukavia, tyydyt vähän matkan päästä arvostelemaan, tuomitsemaan ja haukkumaan pissaliisoiksi. Odotat tuijottaen että HEIDÄN tulisi tulla moikkaamaan sinua, mutta itse et vaivaidu. Vertailet heti ryhmiä, laitat tutut ihmiset "klikeiksi" jne. Kertoo jotain susta ihmisenä.

Vierailija
9/19 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa? Minä olin neljässä eri tutustumisillassa. Kaksi omaa ainejärjestöä, yksi poikkitieteellisempi ja osakunta

Vierailija
10/19 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän tässä kiinnität niihin huomiota, tuskin edes ovat huomanneet sinua. Onko itsetuntosi kohdillaan, jos otat noin itseesi ja kuvittelet muiden katsovan sinua alaspäin?

Vierailija
11/19 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet kandien seurassa, koska ethän opiskele kanssaan mitään.

Vierailija
12/19 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee amkissa pro gradua, vaan hain keskiarvolla yliopistoon ja pääsin sisään. En koe olevani kandin veroinen, teen vaan maisteriopintoja (jonkin verran joudun tekemään pakollisia kandiopintoja, sillä amk kun ei ole suoraan kandi, niin on näitä "siltaopintoja")

Joku saivarteli että ei ole tutustumisiltoja. Noh, mitä näitä onkaa näitä pippaloita. Ja kyllä, kyllä ne on pissaliisoja, merkkivaatteita ja korkokenkiä. Ite diggaan maallisemmasta ja sporttisemmasta lookista, eikä naama tarvii olla aina täyspakkeloitu.

Alkuperäinen

Vierailija
13/19 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostonosto

Vierailija
14/19 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sellaisia jotkut ihmiset on, niin yliopistossa kuin muualla. Kannattaa jättää omaan arvoonsa ja elää omaa elämäänsä. Itse aloitin opinnot vasta kolmikymppisenä ja ihan taatusti monikin katsoi vanhaa ämmää kieroon, mutta en minä niiden seuraa kaivannutkaan. Itsekseni hoisin omat opintoni muista piittaamatta.

Vierailija
15/19 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on kun yliopistoon mennään vain vanhempien tulotason perusteella ilman että korvien välissä on mitään.

Vierailija
16/19 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis jo kandin tehnyt muualla (amk)

Muuten hyvä, mutta amk:ssa ei suoriteta kandeja.

0/5

Vierailija
17/19 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on siellä.

Vierailija
18/19 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että entinen amk -opiskelija tehnyt tämän avauksen, yliopistolla KANDIN (eikä mitään hikistä amk -tutkintoa) tehnyt ei olisi tällaiseen sortunut

Vierailija
19/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sellaisia jotkut ihmiset on, niin yliopistossa kuin muualla. Kannattaa jättää omaan arvoonsa ja elää omaa elämäänsä. Itse aloitin opinnot vasta kolmikymppisenä ja ihan taatusti monikin katsoi vanhaa ämmää kieroon, mutta en minä niiden seuraa kaivannutkaan. Itsekseni hoisin omat opintoni muista piittaamatta.

Minä kolmikymppisenä tutustuin kaiken ikäisiin opiskelutovereihin ja tästä on ollut huimasti etua opintojen jälkeen, kun aina jollain vinkata työpaikoista. Sen lisäksi, että on saanut ystäviä tietenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi