Mitä miehelle tapahtui?
Mielipiteitä seuraavaan.. Mieheni lähenee 40,ja reilun vuoden aikana hänen käytöksensä on muuttunut todella paljon.
Esimerkiksi, hän puhuu kokoajan itsestään, vaikka keskustelu olisi jossain minun tärkeässä asiassa, hän kääntää sen itseensä.
Jos kerron jonkun oman ilonaiheen, tai onnistumisen, hän useinmiten jyrää sen kertomalla siihen "realistisen faktan" , tai lyttäämällä jutun.
Jos taas kerron huolista, hän stressaantuu, eikä "nyt oikein jaksais", omat huolensa kyllä suoltaa ja niitä pitää hänen kanssa analysoida ja ratkoa.
Lisäksi hän ei koe olevansa missään asiassa väärässä, ja riidoissa kaikki kääntyy aina minun syyksi, ja minun pitää pyytää anteeksi.
Hän ei ole väkivaltainen, ja reilu vuosi sitten, verrattuna tähän päivään on ero kuin yöllä ja päivällä.
Olen todella hämilläni.
Kommentit (7)
Oletko haihattelijaunelmoija? Minä olen ja kun kysyin miksi mies nykyään vain pyörittelee silmiään kun keksin jotain uutta, hän kertoi, että uusien tuulieni mukana pysyminen on hänestä pidemmän päälle hirveän raskasta. En voi syyttää, innostun helposti ja vielä helpommin tartun tuumasta toimeen (ja tarvitsen aina mieheni apua).
En ole "haihattelijaunelmoija" :) ennemminkin mieheni on. Olen "toiminnan"ihminen, ja toteutan asiat yleensä heti/pian kun niille tarve tulee. Esimerkiksi jos huomaan, että autoon pitää vaihtaa öljyt, soitan heti huoltoon ja varaan ajan.
Miehellä on ongelmia itsensä kanssa.
Kuinka kauan olette olleet naimisissa? Tai ylipäänsä tunteneet toisenne? Voiko olla, että hän on tähän mennessä ponnistellut tehdäkseen sinuun vaikutuksen, ja olet vasta viime aikoina alkanut nähdä hänen tylsempiä puoliaan?
Vai onko miehessä käynnissä joku syvemmän tason muutos? Työstressiä? Terveyshuolia?
Olemme olleet yhdessä 10 vuotta, ja siksi tämä tuntuukin niin kummalliselta. Ihan kuin olisin eri ihmisen kanssa. Olen alkanut miettiä jo ikäviäkin asioita, onko joku toinen nainen?, tai just jotain kriisivaihetta, kun 40 häämöttää.
Olisiko "persuuntunut" vanhoilla päivillä?