Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojalla nousi heti kokeiden arvosanat, kun vaihtoi yläasteelle.

Vierailija
28.09.2017 |

esim. historia kutosella oli kokeet 5-7 ja nyt tuli 10-, matikka nousi, kielet ym...koulu helppoa nyt, onko yleistäkin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskaluokka on vähän niinkuin kertausluokka. Tai niin mulle sanottiin kun itse menin seiskalle.

Vierailija
2/6 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko poikasi on lisännyt työtä paljon tai ala-asteen opettajat on ala-arvoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että edellisessä koulussa opella oli turhankin tiukat kriteerit? Vaikeat kokeet jne. Opettajat vaihtuivat ja yläkoulussa ja ope arvostelee ilman "naamalisää"?

Voi olla toisinpäinkin eli yläkoulun ope jakaa helposti parempia numeroita.. näinhän se menee vaikka arvostelukriteerit on olemassa.

Mitä poika sai kokeista?

Vierailija
4/6 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi samoin molempien lasten kohdalla. Tein johtopäätöksen, että kun alakoulussa sama luokanopettaja opetti vuosia, niin sille ehti tulla luokkaan suosikkioppilaat, joille kuului kympit ja muut sai huonompia. Tästä oli hyvä esimerkki kuutosluokan kasvio. Rehtorin tytär sai siitä kympin ja minun lapsi 9,5, vaikka kasviot olivat lähemmäs identtiset. Ensin mainittu sai todistukseen numeroksi kympin ja jälikimmäinen kasin. Kokeet meni molemmilla hyvin.

Etenkin pojan koulunkäynti on meillä parantunut, vaikka on maineeltaan kovatasoisessa koulussa.

Vierailija
5/6 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä on, että jotakin tapahtuu.

Olen ollut huomaavinani, että suurin osa luokanopettajista antaa vain kahta tai kolmea arvosanaa, esim. 7-9. Aineenopettajien asteikko on 5-10 (nelosia yritetään välttää). Luokanopettajan voi olla vaikeaa erottaa, kuka on huippu ja kuka heikko, koska oppilaita on vähän ja aineentuntemus huono. Arvioinnissa saattavat painottua ihan oudot jutut kuten käsiala tai jonkin yksittäinen tehtävä.

Myös oppilaat muuttuvat. Moni kokee suurta helpotusta, kun kohdellaan vähän isompana ja kun ei ole koko ajan sama ope, jonka äikän arviointiin saattaa alitajuisesti vaikuttaa se, millainen oppilas on matikassa.

Vierailija
6/6 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seiskaluokka on vähän niinkuin kertausluokka. Tai niin mulle sanottiin kun itse menin seiskalle.

Niin sanottiin meillekin, mutta minun muistaakseni meille ainakin tuli ihan reilusti uutta asiaa lähes joka aineessa. Matematiikka taisi olla suurimmaksi osaksi kertausta, äidinkieli ehkä puoleksi, mutta muissa aineissa suurin osa asioista oli joko täysin uusia tai sitten alakoulussa opittua syvennettiin paljon, jolloin siis tuli reilusti uutta asiaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi