Mies jäi kiinni pettämisestä - ei pyydä anteeksi
Taustainfoa: Ollaan oltu kaksi vuotta yhdessä eikä asuta yhdessä. Suhteen aikana on ilmennyt sellainen ongelma, että mies ei myönnä olevansa väärässä tai tehneensä väärin, vaikka tilanne olisi aivan selkeä. Olen katsonut tätä piirrettä läpi sormien, koska olen itse anteeksiantavainen enkä tykkää riidellä. Miehellä on myös ilmiömäinen kyky kääntää asiat niin, että lopulta huomaan pyytäväni anteeksi omaa loukkaantumistani. En ole mikään prinsessa vaan ilmaisen (varsinkin tämän henkilön ollessa kyseessä) loukkaantumiseni mahdollisimman lempeästi esim. minua loukkasi kun sanoit, että olen lihonut, koska olen normaalipainon alarajalla. Ja tällaisessakin tilanteessa mies aloittaa mykkäkoulun, jotta minä lopulta pyytäisin anteeksi sitä että "ylireagoin". Kun hän oli vain huolissaan, että minun täytyy kohta ostaa uusia farkkuja, vaikka kaapissa on paljon hyviä vaatteita, jotka (muka) ovat jääneet minulle pieniksi. Oikeasti olen vain kyllästynyt moniin vanhoihin vaatteisiin enkä välitä siksi käyttää niitä.
Nyt tilanne on se, että mies on jäänyt kiinni pettämisestä. Suhtauduin asiaan rauhallisesti ja sanoin, että lähden nyt. Lähdin ja kirjoitin viestin, jossa kerroin kuinka surullinen olen. Olisin kuvitellut, että edes tällaisessa tilanteessa mies tajuaisi pyytää anteeksi, mutta ei. Hänen mielestään minä olen aiheuttanut pettämisen, koska en ole ollut innostunut seksistä. Mies tietää, että joudun syömään lääkettä, joka aikalailla tappaa halut. Olen kuitenkin ollut aina valmis seksiin kun hän on sitä ehdottanut ja mielestäni tällainen poikkeustilanne ei mitenkään oikeuta pettämistä. Kun lääkitys on kuitenkin väliaikainen.
Mitä ihmettä tällaisessa tilanteessa voi tehdä? En voi olla niin idiootti, että menen pyytämään häneltä anteeksi. Mutta jos en pyydä, tilanne jää varmaan ikuisiksi ajoiksi selvittämättä. Tiedän, että saisin hänet takaisin, jos pyytäisin anteeksi haluttomuutta, mutta miten voisin jatkaa tästä niin kuin ei mitään. Minunhan pitäisi alkaa aktiivisemmaksi sängyssä, vaikka tällä hetkellä tuntuu, etten voi mennä hänen kanssaan sänkyyn, koska olen niin loukkaantunut.
Nyt kun kirjoitan tätä niin en kyllä näe mitään muuta vaihtoehtoa kuin surra suru pois ja jäädä ilman anteeksipyyntöä. Minulla ei ole mitään kysymystä tässä. Kunhan halusin päästä avautumaan. Olisi kiva kuulla, jos jollain on kokemusta vastaavanlaisesta suhteesta ja miten hoidit tilanteen.
Kommentit (37)
Samantyyppinen tilanne kuin mulla, paitsi ei ole jäänyt kiinni pettämisestä. Kiisti kuitenkin sanomisiaan ja mm haukkui lihavaksi ja rumaksi eikä suostunut ikinä myöntämään mitään tai pyytämään anteeksi. Minun piti pyytää anteeksi loukkaantumistani. Mykkäkouluili ja pihtasi seksiä. Mäkin olin aina valmis ja tein vaikka mitä, mutta valitti, etten ollut taroeeksi kiihkeä ja innoissani. Pyysi välillä teeskentelemään nauttimista jopa.
Lopulta heitin hänet ulos kotoa. Vasta sen jälkeen hän myönsi pääosan tekemästään ja pyysi anteeksi. Ihan kaikkia pahimpia loukkauksia ei ole myöntänyt, ne ovat niin absurdeja, ettei kai kehtaa. Palattiin yhtern ja on mennyt paremmin.
Oma itsetuntoni laski ja ihastuin toiseen mieheen. En tosin pettänyt. Se on parantanut suhdetta paljon, mies on tosi huomaavainen. Tuollaisille miehille parisuhde on näköjään valtataistelua. Kun he ovat voitolla, alistavat. Kun vastavoima on tarpeeksi kova, niin ovat kunnolla. Onneksi en ole taloudellisesti hänestä riippuvainen tai elämä olisi kauheaa. Sellaisista miehistä ei pidä koskaan joutua riippuvuusasemaan.
Jätä se suhde ja pian! Rikot itseäsi vain lisää jäämällä siihen..
Minulla on sama tilanne. Olen rikki ja neuvoton ja ainoa mitä toivon on että mies pyytãisi edes anteeksi, tulee sitten ero tai ei. Mutta että tunteeni merkitsisi jotain. Olen ollut syömättä, nukkumatta ja olen täysin shokissa pettämisen takia. Mies vain katsoo kylmästi ja sanoo että itsepä luin hänen viestinsä.
On kuin toinen ihminen.
Järkytys on siis kaksinkertainen.
Ap, nyt järjestä asiasi ja lähde tai tilanteesta riippuen laita mies lähtemään. Ei tuossa ole muuta ratkaisua. Kenenkään ei pidä jäädä tuollaiseen suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama tilanne. Olen rikki ja neuvoton ja ainoa mitä toivon on että mies pyytãisi edes anteeksi, tulee sitten ero tai ei. Mutta että tunteeni merkitsisi jotain. Olen ollut syömättä, nukkumatta ja olen täysin shokissa pettämisen takia. Mies vain katsoo kylmästi ja sanoo että itsepä luin hänen viestinsä.
On kuin toinen ihminen.
Järkytys on siis kaksinkertainen.
Ystävä hyvä, murheellinen tosiasia on, että et tule koskaan saamaa mieheltä sitä mitä toivot. Empatiakyvyttömälle ihmiselle toisen tunteet ja tarpeet eivät merkitse mitään. Sanasi ja itkusi ovat pelkkää tuulen suhinaa hänen korvissaan. Sinun pitää nyt pitää omia puoliasi ja lähteä. Pärjäät kyllä. Meille annetaan vain yksi elämä. Pitää valita tarkoin kenen seurassa sen viettää.
Jokohan mies on noin kolmen vuoden jälkeen pyytänyt anteeksi?
Ei tietnkään pyydä anteeksi. Pian pettäminen väännetään petetyn syyksi. Pian saat kuraa ja paskaa niskaan oikein kunnolla.
Sano sille että ”moikka ja ei tuu ikävä moista perseenreikää, toivottavasti sait sukupuolitaudin”.
Jos oot ollu aina kiltti sille niin sen on vihdoin aika kuulla totuus itsestään. Katso miten reagoi.
Vierailija kirjoitti:
Anna tilanteen jäädä ikuisiksi ajoiksi selvittämättä, mitäpä sinä siitä välittäisit. Miehesi tuntuu vastenmieliseltä besserwisseriltä jonka kanssa ei edes voi mitään asiaa "selvittää", koska tällaisen ihmisen kanssa "selvittäminen" tarkoittaa että on hänen kanssaan samaa mieltä.
Älä edes mieti, "saisitko sinä hänet takaisin". Hänen tulisi miettiä saisiko hän sinut takaisin. Sinulla ei ole kerta kaikkiaan mitään anteeksipyydettävää.
Sinua on loukattu törkeästi eikä sinun tarvitse sietää ihmistä joka ei ole edes pahoillaan siitä mitä on tehnyt.
terv. Mies.
On täällä fiksujakin miehiä.
Et voi olla tosissasi.
Pyytäisit anteeksi sitä että olet haluton lääkkeen vuoksi, eli asiaa mihin et voi edes vaikuttaa.
Mehesi (toivottavasti ex) on todellinen k-pää ja sinä hyvittelet ja pyytelet anteeksi.
Mies käytti tekosyynä tilannettasi. Se pettäisi sinua olisi tilanne mikä tahansa. Vaikka teillä olisi maailman parasta seksiä 5 kertaa päivässä se kävisi vieraissa, koska sinä et pysty olemaan vieran nainen. Joten unohda. Mies ei voi sanoa katuvansa koska hän ei kadu. Selityksen antaa sinulle vain siksi, että sellaisen haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna tilanteen jäädä ikuisiksi ajoiksi selvittämättä, mitäpä sinä siitä välittäisit. Miehesi tuntuu vastenmieliseltä besserwisseriltä jonka kanssa ei edes voi mitään asiaa "selvittää", koska tällaisen ihmisen kanssa "selvittäminen" tarkoittaa että on hänen kanssaan samaa mieltä.
Älä edes mieti, "saisitko sinä hänet takaisin". Hänen tulisi miettiä saisiko hän sinut takaisin. Sinulla ei ole kerta kaikkiaan mitään anteeksipyydettävää.
Sinua on loukattu törkeästi eikä sinun tarvitse sietää ihmistä joka ei ole edes pahoillaan siitä mitä on tehnyt.
terv. Mies.
On täällä fiksujakin miehiä.
Onkoha tämä se ainoa mies miltä lukee täällä järkeviä mielipiteitä? Ihan kuin aikuinen normaalin tunne-elämän omaava ihminen.
Tiedät itsekin ettei tuo p*ska tule koskaan pyytämään sinulta anteeksi yhtään mitään. Lähde heti ja yritä unohtaa hänet mahdollisimman pian – et menettänyt mitään!
Valitettavasti on olemassa ihmislaji, joka on (omasta mielestään) aina oikeassa eikä koskaan, ikinä, missään tilanteessa kykene myöntämään 1. olleensa väärässä tai 2. tehneensä virheen. Näitä olentoja kannattaa välttää viimeiseen asti.
Sun miehesi kuulostaa minun exältä, josta erosin reilu 2v sitten. Lähti heti seuraavan matkaan. Meidän ongelma oli kun en sairastumisen jälkeen kyennyt seksiin, kun 1-2 krt viikossa. Nimitteli minua pihtari-huoraksi. Ei kannata jatkaa suhdetta. Minäkin löysin vuosi eromme jälkeen miehen, joka kohtelee minua hyvin. Myös seksin saralla.
Toisen syyttäminen on tyypillistä myös näille. Syy kaivetaan vaikka vuosien takaa, se voi olla vaikka väärä sanavalinta 15 vuotta sitten.
Ainoa asia mikä sinun pitää tehdä, on jättää mies välittömästi. Et ole mitään velkaa hänelle, älä pyydä anteeksi, älä selittele. Eron jälkeen ei kannata tuhlata yhtään ajatusta enää tuollaiseen nilviäiseen. Mies estoon ja sinä lähdet kohti uusia seikkailuja.
Mies ei välitä sinusta. Löydät varmasti vielä sen rakkauden jostain. Sure suru ja anna olla. Tilanne ei muutu anteeksi pyytämällä.