Miten kukaan voi olla päiväkotitäti?
Tänään näin heitä juuri kahdeksan lapsen kanssa liikkeellä, olivat menossa metsään. Aikuiset ihmiset päivät pitkät lasten kanssa.
Kommentit (9)
Mutta miten sellaista voi sietää? Piirrellä lasten kanssa joka päivä, olla ulkona räntäsateessa joka päivä, kestää sitä melua joka päivä, kestää kitinöitä ja selittää asioita uudestaan ja uudestaan joka päivä? Miten kukaan voi mennä sellaiseen ammattiin?
Sehän on helppoa ja leppoisaa työtä. Ei paljon kiire ja stressi vaivaa. Mikä sen mukavampi tapa viettää syksyistä päivää kuin mennä metsään retkelle.
Monet ihmiset tykkää olla lasten kanssa. Kai se on vähän ihmiseen sisäänrakennettu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on helppoa ja leppoisaa työtä. Ei paljon kiire ja stressi vaivaa. Mikä sen mukavampi tapa viettää syksyistä päivää kuin mennä metsään retkelle.
Monet ihmiset tykkää olla lasten kanssa. Kai se on vähän ihmiseen sisäänrakennettu juttu.
Sulla sitä ei ole hajuakaan kyseisestä työstä.
Täysi kunnioitus kaikille lasten kanssa työskenteleville ja niille, joilta se sujuu. Itse olen noin kuukauden pätkiä ollut joskus lastentarhassa töissä ja en kyllä enää menisi. Ei sovi minulle, väkivallanteko oli lähellä monta kertaa, kun en vain tule lasten kanssa juttuun. Hoitaja olen ja muiden kanssa sujuu hyvin, mutta lasten kanssa tarvitsee jonkinlaista syvempää ymmärrystä ja "kielen osaamista", jota minulta ei löydy.
Onneksi joku voi. - Ja onneksi joku tai jotkus voivat olla myös päiväkodin setänä ja huolehttia ja vastata lasten hyvin voinnista, sillä aikaa kun itse olen työtehtävissä, joihin en oikein voi ottaa lapsia mukaan, enkä vain siksi, että näin tehdessäni olen muka itsekäs. Palkkaa saan sen verran vähän, että juuri nyt ei ole realiteettia, että palkkaisin oman "kodin hengettären" joka samalla kun huolehtisi mm. kotimme siisteydestä, niin huolehtisi lapsisita.
Joo, en minäkään jaksa enää lapsia. Omani ovat jo melkein aikuisia. Olen ollut pitkään kotiäiti. Jossain vaiheessa mietin, että kouluttautuisinko lastentarhanopettajaksi, mutta nyt en pidä sitä ollenkaan vaihtoehtona. Ahdistun, jos joudun huolehtimaan vielä muista lapsista!
Jostakinhan sitä pitää ihmisen työkseen tehdä. Ovathan jotkut jopa yläkoulun opettajina.
Tarvitaan vain leppoisat hermot, ei sellaista älykkyyttä vaativaa osaamista esim. matematiikka. Vaativa homma silti omalla tavallaan, arvostan.