Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan voi olla päiväkotitäti?

Vierailija
28.09.2017 |

Tänään näin heitä juuri kahdeksan lapsen kanssa liikkeellä, olivat menossa metsään. Aikuiset ihmiset päivät pitkät lasten kanssa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan vain leppoisat hermot, ei sellaista älykkyyttä vaativaa osaamista esim. matematiikka. Vaativa homma silti omalla tavallaan, arvostan.

Vierailija
2/9 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten sellaista voi sietää? Piirrellä lasten kanssa joka päivä, olla ulkona räntäsateessa joka päivä, kestää sitä melua joka päivä, kestää kitinöitä ja selittää asioita uudestaan ja uudestaan joka päivä? Miten kukaan voi mennä sellaiseen ammattiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvä just siinä.

Vierailija
4/9 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on helppoa ja leppoisaa työtä. Ei paljon kiire ja stressi vaivaa. Mikä sen mukavampi tapa viettää syksyistä päivää kuin mennä metsään retkelle.

Monet ihmiset tykkää olla lasten kanssa. Kai se on vähän ihmiseen sisäänrakennettu juttu.

Vierailija
5/9 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on helppoa ja leppoisaa työtä. Ei paljon kiire ja stressi vaivaa. Mikä sen mukavampi tapa viettää syksyistä päivää kuin mennä metsään retkelle.

Monet ihmiset tykkää olla lasten kanssa. Kai se on vähän ihmiseen sisäänrakennettu juttu.

Sulla sitä ei ole hajuakaan kyseisestä työstä.

Vierailija
6/9 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi kunnioitus kaikille lasten kanssa työskenteleville ja niille, joilta se sujuu. Itse olen noin kuukauden pätkiä ollut joskus lastentarhassa töissä ja en kyllä enää menisi. Ei sovi minulle, väkivallanteko oli lähellä monta kertaa, kun en vain tule lasten kanssa juttuun. Hoitaja olen ja muiden kanssa sujuu hyvin, mutta lasten kanssa tarvitsee jonkinlaista syvempää ymmärrystä ja "kielen osaamista", jota minulta ei löydy.

Vierailija
7/9 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi joku voi. - Ja onneksi  joku tai jotkus voivat olla myös päiväkodin setänä ja huolehttia ja vastata lasten hyvin voinnista, sillä aikaa kun itse olen työtehtävissä, joihin en oikein voi ottaa lapsia mukaan, enkä vain siksi, että näin tehdessäni olen muka itsekäs. Palkkaa saan sen verran vähän, että juuri nyt ei ole realiteettia, että palkkaisin oman "kodin hengettären" joka samalla kun huolehtisi mm. kotimme siisteydestä, niin huolehtisi lapsisita.  

Vierailija
8/9 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en minäkään jaksa enää lapsia. Omani ovat jo melkein aikuisia. Olen ollut pitkään kotiäiti. Jossain vaiheessa mietin, että kouluttautuisinko lastentarhanopettajaksi, mutta nyt en pidä sitä ollenkaan vaihtoehtona. Ahdistun, jos joudun huolehtimaan vielä muista lapsista!

Vierailija
9/9 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakinhan sitä pitää ihmisen työkseen tehdä. Ovathan jotkut jopa yläkoulun opettajina.